2021-03-12, 10:39
Medlem
Tror att försvaret klurar på hur de ska approacha detta, att man kunnat fiffla med sig sprängämnen osv. Det är nog därför man inte gått ut med mer info i media ännu. (Alternativt för att det brukar vara så i självmordsfall)
Citera
2021-03-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Brukar mamman verkligen skriva på svenska?
Läs igen - det står att det är översatt på bilderna
Citera
2021-03-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Ett inlägg på fb.
https://forumbilder.com/i/rxy5

Några kommentarer längre ner.
https://forumbilder.com/i/rxyX
Nu är det bekräftat att ett explosivt ämne är inblandat i Deniz död och kroppen var inte intakt alls.
Şükran är DAs mor och skriver i inlägget att DE avslutade hans liv genom explosivt ämne och hon ifrågasätter varför DE dödade honom. Hon litar inte på polisen etc.

Jag tror inte hon är införstådd med att DA begick självmord genom att spränga sig själv. Hon vägrar acceptera det helt enkelt. Hon verkar inte må bra alls och delar FB inlägg hela tiden. Hon verkar även vara en jätteskum mamma, typ besatt av sin son vilket kan vara bidragande faktor till DAs suicid.

Enligt ett turkiskt inlägg som morsan delade så hade DA en stark kroppsbyggnad men va mycket känslig inuti. Var även jättereserverad och tyst kring jobbet och privatliv.

Jag säger 100% suicid genom att spränga sig själv, använde gps klockan för att kunna hitta igen den platsen att han tänkte avsluta sitt liv i.
Senast redigerad av chillycheese 2021-03-12 kl. 10:59.
Citera
2021-03-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Hon verkar inte må bra alls och delar FB inlägg hela tiden.
Förnekelse är en vanlig reaktion... Hoppas anhöriga får all hjälp de behöver och finner styrka.
Citera
2021-03-12, 10:56
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har hittat en annan intressant detalj.
Det handlar om hans boende.

"flyttade till sin nuvarande lägenhet för 2 år sedan (den 12 november 2018)"
https://mrkoll.se/person/Deniz-Arda-Urvadersgrand-4-l-Stockholm/mUxauerAbTAQmulaTmUxacYfrmUxacYfrkyqRaQdYQadYQacYf r

Kan det vara så att kontraktet hade gått ut?
Han flyttade in 2018-11-12, han försvann 2020-11-14. Hmm...

Inflyttningsdatumet är preliminärt.
Korttidskontrakt
Korttidskontrakt innebär att du hyr en lägenhet under en begränsad tid.
Det är en tillfällig bostad och du som hyresgäst inte har något besittningsskydd eller bytesrätt. Boendetiden är inte fastställd eftersom lägenheten kan komma att behövas av hyresvärden under renovering eller evakuering av ett hus eller område.

Hyrestiden för denna bostad är beräknad mellan 1-4 år.

Ett korttidskontrakt innebär att när avtalet sägs upp för avflyttning har du inte rätt till den här eller annan lägenhet.

Källan är något gammal men finns här:

https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=119767

Ni får själv ta edra egna slutsatser om detta.

Jag kommer INTE kommentera det!
Citera
2021-03-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Polacken tog fler bilder. Han kanske inte ville lägga ut de bilder där man ser mer av kroppen? Inte minst för anhörigas skull?

Precis så - någon/några här hävdade att den bilden var "klippt och skuret" , ja, av samma anledning i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det blir ju ännu konstigare. Polacken såg skor och byxor. Hur försvann byxorna ur bilden?

Hur menar du konstigare? Skor och byxor sitter i direktkontakt med varann på oss vanligtvis 😅
Men visst intressant i den meningen att byxorna var med "i bilden" i första stunden när han hittades! Alltså inte alls bort- söndersprängda, brända i slamsor eller trasor, tänker jag här och nu 🤔
Citera
2021-03-12, 11:08
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Är du tjej och dejtade Deniz, om jag förstått det hela rätt? Jag tror på dig. Hade ni kontakt fram tills han dog? Vad tror du har hänt - tror du på självmord eller vad tror du på? Om självmord, varför tror du att han valde att ta sitt liv?
Skulle du säga att ni stod varandra nära?

Jag är nog en av många tjejer som Deniz dejtade under sin tid i Stockholm. Insåg nu när jag gick igenom vår chatt att jag hörde av mig ungefär 2 månader innan hans försvinnande för att kolla om allt var bra med honom. Varvid han svarade att allt bara var bra för att sedan fråga hur allt var med mig.

Jag har tagit ett steg tillbaka och kommit fram till slutsatsen att samtliga omständigheter pekar på att han valt att avsluta sitt eget liv. Varför han valt att göra det vet jag inte.

För mig är han en vän och någon jag kunde anförtro mig till i viss mån.
Citera
2021-03-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
GW har en stark position med förtroende i vårt avlånga land. Det han säger tas ofta som sanning.
I detta fallet var han helt ute och seglade. Tyvärr. Min inledande fråga var hur han ska krångla sig ur det.

Jag har ändrat mig ang GW. Mitt förtroende har minskat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Tror att försvaret klurar på hur de ska approacha detta, att man kunnat fiffla med sig sprängämnen osv. Det är nog därför man inte gått ut med mer info i media ännu. (Alternativt för att det brukar vara så i självmordsfall)

Här har vi några starka observationer, om det är som jag misstänker inrikespolitik bakom det faktum att det dels:
Tog så lång tid att identifiera liket
Man går inte ut officiellt att det de facto det var ett självmord, om det nu var det
Användning av eventuella explosiva bekräftas/bestrids
Citera
2021-03-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Jag är nog en av många tjejer som Deniz dejtade under sin tid i Stockholm. Insåg nu när jag gick igenom vår chatt att jag hörde av mig ungefär 2 månader innan hans försvinnande för att kolla om allt var bra med honom. Varvid han svarade att allt bara var bra för att sedan fråga hur allt var med mig.

Jag har tagit ett steg tillbaka och kommit fram till slutsatsen att samtliga omständigheter pekar på att han valt att avsluta sitt eget liv. Varför han valt att göra det vet jag inte.

För mig är han en vän och någon jag kunde anförtro mig till i viss mån.

Skulle du säga att han var en person som gärna öppnade upp sig om eventuella personliga problem under tiden ni lärde känna varann?
Citera
2021-03-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har hittat en annan intressant detalj.
Det handlar om hans boende.

"flyttade till sin nuvarande lägenhet för 2 år sedan (den 12 november 2018)"
https://mrkoll.se/person/Deniz-Arda-Urvadersgrand-4-l-Stockholm/mUxauerAbTAQmulaTmUxacYfrmUxacYfrkyqRaQdYQadYQacYf r

Kan det vara så att kontraktet hade gått ut?
Han flyttade in 2018-11-12, han försvann 2020-11-14. Hmm...

Inflyttningsdatumet är preliminärt.
Korttidskontrakt
Korttidskontrakt innebär att du hyr en lägenhet under en begränsad tid.
Det är en tillfällig bostad och du som hyresgäst inte har något besittningsskydd eller bytesrätt. Boendetiden är inte fastställd eftersom lägenheten kan komma att behövas av hyresvärden under renovering eller evakuering av ett hus eller område.

Hyrestiden för denna bostad är beräknad mellan 1-4 år.

Ett korttidskontrakt innebär att när avtalet sägs upp för avflyttning har du inte rätt till den här eller annan lägenhet.

Källan är något gammal men finns här:

https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=119767

Ni får själv ta edra egna slutsatser om detta.

Jag kommer INTE kommentera det!

Nä han fick hyra lägenheten av sin arbetsgivare. Man förlänger bara kontraktet sen.
Citera
2021-03-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Ett inlägg på fb.
https://forumbilder.com/i/rxy5

Några kommentarer längre ner.
https://forumbilder.com/i/rxyX
Hon tror helt klart han blev mördad
Citera
2021-03-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
tror inte han var homosexuell,o de verkar i alla fall inte vara traditionella då hans storebror på 40 år bor också själv och är inte gift

Har liknande tankar, alla singlar som finns i dagens samhälle! inte är de homosexuella för för det!
Med tanke på hans yrkesval och karriär, tycker jag, pekar starkt på att familjen är välanpassade i svenska samhället med dess traditioner och värderingar i stort sett allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in