Citat:
Ursprungligen postat av
Suntoucher76
Men dom på platsen menar dom verkligen grottan? Inte skrevan? Så han har sprängt sig inne i grottan, då är det märkligt hur han polacken beskrev fyndet samt märkligt att kroppsdelar lyckats flyga ut från grottan och lagt sig i en annan skreva långt bort. Tror faktiskt att han låg som någon ritade, med fötterna mot grottöppningen och kroppen utåt mellan stenarna i skrevan.
Dessutom så hade polacken beskurit bilden med blå skorna, alltså klippt bort skrevan där han låg, vi fick ju bara se skorna mot grotthålet.
Deniz var försvunnen i nästan 4 månader och mycket hinner hända med en kropp på den tiden, speciellt i den miljö där kroppen påträffades. Lägg sedan till att djur och småkryp förmodligen gjort sitt till så kan det säkert se riktigt grisigt ut. Vem vet vad föräldrarna fått för uppgifter av polisen? Ingen i tråden vet det i alla fall. Det kan lika gärna vara så att polisen förklarat för föräldrarna i vilket skick kroppen påträffades och att föräldrarna sedan dragit sina egna slutsatser av detta, tillsammans med uppgifter hämtade från bland annat den här tråden.
De som hävdar att anhöriga till Deniz omöjligen kan häcka i forumet, tror jag får tänka om. Han har varit försvunnen lång tid och det är i alla fall för mig ganska ofattbart om anhöriga till Deniz skulle missat flashbacks egen utredning kring försvinnandet (fram till att han hittades). Flashback är inget undergroundforum längre, de flesta känner till det och det vore ju väldigt konstigt om ingen i deras bekantskapskrets hade tipsat dem om att det kan finnas en möjlighet att hitta viktig information i en tråd om deras sons försvinnande. Till och med min far vet att han ska scanna igenom flashback när han behöver info kring specifika händelser.
När kroppen av Deniz (cirka 4 månader senare) dök upp, har jag svårt att se varför man plötsligt skulle tappa intresset av att följa utvecklingen i tråden/trådarna.
Jag tror inte Deniz är sprängd och jag kommer givetvis vara den första att be om ursäkt om det visar sig att jag har fel.