2021-03-12, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag tror vi kan avfärda rädsla att slarva bort saker.
DA var enligt säkra källor extremt duktig inom sitt yrke. För en jägare är det absolut livsnödvändigt att ha kolla på alla tillhörigheter. Allt har sin plats. Det följer med även till fritiden för alla.
Ni som antar att han är en slarver säger att han inte kunde sitt jobb.

Just därför gör man en riskbedömning. Är det nödvändigt att ta med sig sitt fulladdade SL-kort? Kan jag ha koll på det hela tiden? Är det bättre att ta med en 100-lapp? Han ville inte bära med sig massa onödig skit.
Citera
2021-03-12, 07:32
Medlem
Combivals avatar
Om det nu är sant att hans mamma skrivit att han sprängdes, börjar även jag tro att det är så. Det är ett högst ovanligt sätt att avsluta sitt liv, men garanterat snabbt och smärtfritt.

Mycket faller då på plats. Varför han lämnade mobil, plånbok och SL-kort hemma. Han ville förmodligen inte att han skulle hittas och köpte en enkelbiljett med kontanter.

Många har undrat varför han tog med sin ryggsäck där mobil och SL-kort inte skulle ta någon större plats eller göra bördan tyngre. Han hade en "känslomässig relation" till sin ryggsäck. Den hade följt honom överallt på resor och äventyr. (Många av oss kan nog känna igen sig i just det.)
Ryggsäcken skulle med på sista resan och någonstans måste han ha sprängmedlen.

Det händer ibland (kanske lite för ofta) att man undrar "varför tog hon/han livet av sig"? De verkade ju ha precis allt! Familj, vänner, Ungdom, god hälsa, snygga, lovande karriärer, bra ekonomi, bostad, allt det där vi ser som positiva saker i livet.

Men ändå väljer en del att avsluta sina liv och vi andra står som frågetecken. Varför?
Vi kan bara konstatera att personen helt enkelt inte ville leva längre. Det är svårt att acceptera. Man blir förbannad, ledsen osv, men jag väljer att tänka att det var hans vilja och den får jag respektera.
Citera
2021-03-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Just därför gör man en riskbedömning. Är det nödvändigt att ta med sig sitt fulladdade SL-kort? Kan jag ha koll på det hela tiden? Är det bättre att ta med en 100-lapp? Han ville inte bära med sig massa onödig skit.
Väldigt långsökt att fortfarande tro något annat än att han inte velat bli hittad. Om du kan göra en riskbedömning så måste du kunna göra en sannolikhetsbedömning kring dessa teorier. Menar även mamman har kommenterat att han sprängts (förstår: det kan vara hackers), men är det inte tillräckligt med indikationer ännu?
Citera
2021-03-12, 07:55
Medlem
Combivals avatar
Plötsligt kom en tanke som inte handlar om självmord. Kan någon annan "lekt" med sprängämnen på platsen, antingen för att öva eller se effekten av en viss mängd sprängmedel. Kan saker ha legat kvar.
Kan Deniz hittat "grejerna" undersökt dessa men tragiskt förolyckats?

Platsen är tillräckligt avlägsen och enslig för såna experiment.

Jag bara spekulerar. Har Deniz sett någonting där tidigare? Något misstänkt som han fotograferat? Pannlampan var inte hans. Har den blivit kvarglömd av någon annan eller har någon tappat den där? Varför inte leta om man tappat den? Så många frågor..
Senast redigerad av Combival 2021-03-12 kl. 08:02.
Citera
2021-03-12, 08:01
Medlem
Om jag förstått rätt har mammans fb aktivitet varit hög hela tiden . Växlande delat turkiska angelägenheter vs inlägg från fb-sökgruppen . Att det varit stiltje senaste veckan beror nog på att familjen fick information om att det troligen var D som hittats. Nu har väl den initiala chocken lagt sig och internet är ju bra om man ex vill vila tankarna från ältande.
Därför tror jag inte kontot är hackat för henne är det troligen en normal aktivitetsnivå på inlägg .

Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Spelar ingen roll ingen mamma skulle berätta i en kommentar där att hennes son blivit sprängd.

Helst inte när hon postar 10 stycken statusuppdatering senaste timmen.

Borde hon inte gjort en uppdatering där istället, nä kontot måste vara hackat.
Citera
2021-03-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Plötsligt kom en tanke som inte handlar om självmord. Kan någon annan "lekt" med sprängämnen på platsen, antingen för att öva eller se effekten av en viss mängd sprängmedel. Kan saker ha legat kvar.
Kan Deniz hittat "grejerna" undersökt dessa men tragiskt förolyckats?

Platsen är tillräckligt avlägsen och enslig för såna experiment.
Vad tror du oddsen är för det?
Extremt osannolikt..
Citera
2021-03-12, 08:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RovSvatt
Vad tror du oddsen är för det?
Extremt osannolikt..

Det är så sjukt allting. De köttslamsor som hittades på platsen när polisen lämnat? Har någon sjuk individ övat på grisar? En del påstår att det är bränt griskött.
Citera
2021-03-12, 08:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vi har nog uppfattat saken på olika sett, antar jag? Jah har förstått att bilden är tagen av polacken, Orij L. den här bilden lämnade han till polisen när han gjorde anmälan.

Sedan, senare lämnade Orij L. bilden även till en person som kontaktade honom = personen som publicerade den här.

Summa summarum, bilden är tagen innan polisen varit där. Detta är min uppfattning.

Det blir ju ännu konstigare. Polacken såg skor och byxor. Hur försvann byxorna ur bilden?
Citera
2021-03-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Ööh, nej. Hittas en sprängd människa så misstänks brott oavsett om det finns ett avskedsbrev.
Avskedsfilm? Men det fanns inget sånt eftersom dom anhöriga misstänker brott, polisen utreder ju för fullt tills misstanke om brott kan motbevisas.
Citera
2021-03-12, 08:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det blir ju ännu konstigare. Polacken såg skor och byxor. Hur försvann byxorna ur bilden?

Polacken tog fler bilder. Han kanske inte ville lägga ut de bilder där man ser mer av kroppen? Inte minst för anhörigas skull?
Citera
2021-03-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Han blev mördad ? låter nu mer troligt ,,för vem spränger sig själv?

Folk skär på riktigt halsen av sig själva med köksknivar för att ta livet av sig.

Det är verkligen inte uppseendeväckande alls att göra det med sprängmedel om man har tillgång till det.

Med det sagt, har någon av er läsare (eller någon av era anhöriga) såna tankar så var inte rädda att kontakta en stödlinje eller närstående. Det kan verka jobbigt men är i slutändan väldigt skönt och kan förhoppningsvis, om än för stunden, ge dig lite motivation och inspiration släppa grubblandet.
Senast redigerad av MadasaltrU 2021-03-12 kl. 08:23.
Citera
2021-03-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet

Det kan i och för sig inträffa att nån gör så. Men det är inte den vanliga.
i det här fallet handlar det om en person som ska transportera sig till sitt eget självmord medelst sprängning. Därför vill han göra det utan att lämna spår. Det har varit tydligt från början. Så varför hitta på andra hypoteser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in