2021-03-12, 01:33
Medlem
neuron-drones avatar
Tror inte att det är något särskilt för kvinnor att vara sviniga läkare. Däremot använder de oftare sociala media för att kommunicera.

Inte konstigt att det var med några icke-vita, väldigt många läkare är invandrade.

Den dåliga attityden finns även hos vita män som är läkare.

Det är läkare som är den gemensamma nämnaren.

Fattar inte att läkarna inte förstår att vi betalar dem, de jobbar för oss. De beter sig som de betalar plus att de äger våra kroppar. Att vara läkare är det finaste man kan vara. Därför drar det åt sig mest narcissister.

Har träffat några riktigt bra läkare. De var intresserade av vad de gjorde. Resten verkar vara intresserade av makten och att få svina på folk.
Citera
2021-03-12, 01:40
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fram till 70-talet var läkare ett manligt yrke och de hade riktigt bra löner.

Även om kompetensen har gått ner så har narcissismen gått upp.

Tror att det mest var män som var läkare genom 80-talet med. Minns inte att jag träffade någon kvinnlig läkare förrän 90-talet. Då var de mest psykiatrer. Andra läkare var fortfarande män.

Fast bra löner har de fortfarande. Bara nya VC-doktorer som har dåliga löner. Och tar vi hyrläkare uj då snackar vi pengar. 10 000 för ett halvskift. 2 mille på 1,5 månad. Det kan man hyra många bra sköterskor för.
Citera
2021-03-12, 01:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Även om kompetensen har gått ner så har narcissismen gått upp.

Tror att det mest var män som var läkare genom 80-talet med. Minns inte att jag träffade någon kvinnlig läkare förrän 90-talet. Då var de mest psykiatrer. Andra läkare var fortfarande män.

Fast bra löner har de fortfarande. Bara nya VC-doktorer som har dåliga löner. Och tar vi hyrläkare uj då snackar vi pengar. 10 000 för ett halvskift. 2 mille på 1,5 månad. Det kan man hyra många bra sköterskor för.

Jo, lönerna har för vissa ökat rejält. Fenomenet hyrläkare är kass. Tjänar de verkligen 2 miljoner på 1,5 månader? Det låter osannolikt. Jag trodde det snarare var 200.000 per månad eller något liknande.
Citera
2021-03-12, 02:01
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Jo, lönerna har för vissa ökat rejält. Fenomenet hyrläkare är kass. Tjänar de verkligen 2 miljoner på 1,5 månader? Det låter osannolikt. Jag trodde det snarare var 200.000 per månad eller något liknande.

Det brukar vara lägre om de hyr månad efter månad. I detta fallet hittade de ingen och de var lagligt ålagda att ha möte med ett stort antal patienter de inte träffat på ett år. Så de hyrde in en som kallades Sveriges rikaste läkare bland de unga, någon liknande titel hade han fått i nyheterna. Han kostade därefter. Men regionen hade tydligen fått något straff om de inte hyrt någon.

Jag träffade honom själv. Han bara babblade om att alla borde ta psykosmediciner av den gamla typen och att inget annat skulle användas förutom att han tyckte jag skulle ta Ritalin som sömnmedicin. Sedan satte han ut alla mina mediciner och sedan kastade han ut mig. Märklig upplevelse.
Citera
2021-03-12, 02:09
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
här är en artikel om en av dessa läkare:

"Gratis internetskola spränger alla gränser"

"Hon ser en stor fördel i att pluggandet blir mer varierat jämfört med att bara plöja kurslitteraturen."

"Materialet är fritt att använda för vem som helst och finns tillgängligt på Khan Academys webbsida eller som app till en surfplatta."

Jag som nästan trodde hon hade hittat sin utbildning i ett cornflakespaket..., men det var ju inte jättelångt ifrån

https://www.gp.se/ekonomi/gratis-internetskola-spr%C3%A4nger-alla-gr%C3%A4nser-1.525956

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Minst en av dom verkar ju sakna en riktig läkarutbilning utan verkar hänvisa till några diffusa nät-kurser. Går säkert helt OK när man får jobb på något jalla-hyrläkarbolag utan dokumentation.

Skärpning. Det är så här felaktiga rykten börjar. I artikeln framgår ganska tydligt att Jernbeck använder Khan Academy som ett stöd utöver den konventionella läkarutbildningen, alltså inte istället för. Jag tycker att de tre läkarnas beteende när de baktalade patienter är extremt klandervärt och troligen även olagligt, men att en av dem använde Khan Academy för att få bättre kläm på avancerad matematik under sina universitetsstudier är knappast till någon nackdel för kvalitén på hennes utbildning. Om något borde det förhålla sig tvärtom.
Citera
2021-03-12, 02:13
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Vad bra att du kan bekräfta, då tror vi på det

Om du arbetade med läkare skulle du förstå.
Citera
2021-03-12, 02:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Törs man hoppas på indragen läkarlicens och fängelse för dessa idioter? gärna skadestånd till offren också.
Citera
2021-03-12, 02:24
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Om man inte tjatar så dör man. Tjatar man blir man betraktad som hypokondriker. Hur ska man göra?

Den meningen var en mycket bra sammanfattning av hur det ser ut idag!!! Sorgligt är ordet!
Citera
2021-03-12, 02:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Törs man hoppas på indragen läkarlicens och fängelse för dessa idioter? gärna skadestånd till offren också.

Två kvinnliga invandrarläkare samt en kvinnlig läkare, garanterat PK och eventuellt styv/plastdotter till Gunnar Hökmark. Nej de kommer på sin höjd få en tillsägelse och sedan är saken ur världen för MSM. Hade det varit tre manliga svenska läkare som var aktiva i SD hade det blivit fängelse, kanske internering och garanterat näringsförbud.
Citera
2021-03-12, 02:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Skärpning. Det är så här felaktiga rykten börjar. I artikeln framgår ganska tydligt att Jernbeck använder Khan Academy som ett stöd utöver den konventionella läkarutbildningen, alltså inte istället för. Jag tycker att de tre läkarnas beteende när de baktalade patienter är extremt klandervärt och troligen även olagligt, men att en av dem använde Khan Academy för att få bättre kläm på avancerad matematik under sina universitetsstudier är knappast till någon nackdel för kvalitén på hennes utbildning. Om något borde det förhålla sig tvärtom.

Nu hoppades jag på att sarkasmen kunde utläsas av mitt inlägg, inte minst som jag lade in ett skrattande gubbe.

Sen länkade jag till källan så det är fritt fram att läsa vad som står.
Citera
2021-03-12, 02:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Två kvinnliga invandrarläkare samt en kvinnlig läkare, garanterat PK och eventuellt styv/plastdotter till Gunnar Hökmark. Nej de kommer på sin höjd få en tillsägelse och sedan är saken ur världen för MSM. Hade det varit tre manliga svenska läkare som var aktiva i SD hade det blivit fängelse, kanske internering och garanterat näringsförbud.

MSM sitter inte på makten... men om så är fallet så har de ju med all önskvärdhet visat att de pissar svenska folket och Svea Rikes lag i ansiktet...

Dessa idioter är inte lämpliga som läkare... men å andra sidan så var det väl någon manlig homosexuell läkare som hade antastat barn som fick behålla sitt leg för att kunna utsätta ytterligare barn för samma övergrepp... Det börjar koka i mig.
Citera
2021-03-12, 03:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Vet att en jobbar kompis till mig berätta att bror hans som var stafett läkare här uppe i om det var 1 vecka fick ut lite över 100tusen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in