2021-03-11, 21:34
Medlem
EnergizerBunnys avatar
här är en artikel om en av dessa läkare:

"Gratis internetskola spränger alla gränser"

"Hon ser en stor fördel i att pluggandet blir mer varierat jämfört med att bara plöja kurslitteraturen."

"Materialet är fritt att använda för vem som helst och finns tillgängligt på Khan Academys webbsida eller som app till en surfplatta."

Jag som nästan trodde hon hade hittat sin utbildning i ett cornflakespaket..., men det var ju inte jättelångt ifrån

https://www.gp.se/ekonomi/gratis-internetskola-spr%C3%A4nger-alla-gr%C3%A4nser-1.525956
Citera
2021-03-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Negern verkar ju knappt kunna svenska. Som många andra "svenska" läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Ha ha, jag tänkte direkt "det är antingen kvinnor, invandrare eller båda två".

Sen läste jag "hon la på".

Det slår aldrig fel.

Ja, ingen skräll att det gällde invandrarläkare.

Empati och etik är totalt annorlunda nere i MENA.

Kulturell krock/belastning.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-03-11 kl. 21:43.
Citera
2021-03-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Okej så det rör sig om 27-åriga Ebba Jernbeck, 27-åriga Maame Kumah och 27-åriga Bera Endam.

Ingen som känner dessa, är bekant med dem, råkar ha dem som läkare eller går på de berörda vårdcentralerna?
Ebba Jernbeck. Dotter till Isabella Hökmark fd, Jernbeck, Lehander som är sambo med EU-parlamentarikern Gunnar Hökmark. Ebba är kusin till Anna Martling som utsågs till årets canceerforskare 2020... Antar att Ebba numera är släktens stolthet?
Citera
2021-03-11, 21:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Här har vi en intelligent själ!

Du förklarar verkligen så fint och detta är nånting jag är införstådd i.

Markerat har jag upplevt. Det är första gången någon sätter fingret på nånting jag inte gjort tidigare men allt stämmer verkligen till 100%.

Kudos! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kul att jag kunde vara till nytta!
Citera
2021-03-11, 21:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
MSM?

Mainstream media.

Eller hade du inte läst det i någon annan media? Tolkade det så
Citera
2021-03-11, 21:39
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Ebba Jernbeck. Dotter till Isabella Hökmark fd, Jernbeck, Lehander som är sambo med EU-parlamentarikern Gunnar Hökmark. Ebba är kusin till Anna Martling som utsågs till årets canceerforskare 2020... Antar att Ebba numera är släktens stolthet?

Ser fram emot kommande släktkalas haha.

Förstår att man som läkare träffar en hel del idioter till patienter som tar upp vårdens och läkarnas tid och resurser men detta beteende av flickorna är inte OK. Tragiskt att ingen av dem fick några som helst konsekvenser vad det verkar som.
Det är ett rätt allvarligt brott att läcka patientjournaler. Kan tyckas att deras läkarlegitimation borde dras in.
Citera
2021-03-11, 21:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Läkarna i chattgruppen är 27-åriga Ebba Jernbeck, 27-åriga Maame Kumah och 27-åriga Bera Endam – som roat sig med att håna både patienter och kollegor.

Har de blivit anmälda då?
Citera
2021-03-11, 21:42
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Här har vi en intelligent själ!

Du förklarar verkligen så fint och detta är nånting jag är införstådd i.

Markerat har jag upplevt. Det är första gången någon sätter fingret på nånting jag inte gjort tidigare men allt stämmer verkligen till 100%.

Kudos! Ha en fortsatt trevlig kväll!
Har personligen upplevt många gånger att de som (via telefon) ska slussa en vidare till rätt instans
när jag söker för sjukdom, googlar symptom och läser samma artiklar jag läst innan samtalet. Det är väldigt skrämmande och varje gång har personen i telefon talat dålig svenska.

Vi har flera gånger fått återvända till läkarmottagningen de gånger vår son varit dålig, för att få tala med annan läkare, då läkaren innan bara lyssnat lite på andning, tagit puls och sedan skickat hem honom.

Många gånger upplever jag det som svårt att kommunicera med inkvoterade läkare då de helt enkelt inte verkar förstå vad jag säger. Blir jag irriterad på det så upplever jag det som att man bara vill skicka hem mig så fort som möjligt.
Citera
2021-03-11, 21:44
Medlem
fckmebackwardss avatar
Man blir ju ändå nyfiken på hur Samnytt fick tag på konversationen.
Citera
2021-03-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Ja, och det bör få ett stopp.

Man borde införa subventionerade egenvalda tester mot betalning, om inte annat.

Allra helst i kombination med valmöjligheten till att baserat på resultat kunna anmäla läkaren och gå vidare rättsligt.

Då hade det blivit annan fart på läkarna.

Och prediktionsvärdet av dessa egenvalda tester?
Citera
2021-03-11, 21:46
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Mainstream media.

Eller hade du inte läst det i någon annan media? Tolkade det så

Jaså.

Det stod på Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/lakare-chattade-om-sina--patienter-kallade-en-idiot/
Citera
2021-03-11, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Man blir ju ändå nyfiken på hur Samnytt fick tag på konversationen.

Givetvis via riktiga SVENSKAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in