2021-03-11, 14:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vilka då? De som gjorts på Facebook gruppens ’Vi som gillar Frireligiös’ sida?
För den nyhetsrapportering jag hört påstår motsatsen.

Säger personen som förnekar Notars värdering för att hen "inte sett den".

I rest my case.
2021-03-11, 14:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Mycket möjligt men att han ganska nyligen har blivit av med skulden hos kronis talar inte direkt för någon fet plånbok
Nä, med tanke på hans relativt goda pension och att han hamnade hos kronofogden så det i livet. Så talar det för att det hade med hans kognitiva funktions nedsättning att göra.
2021-03-11, 14:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vilka då? De som gjorts på Facebook gruppens ’Vi som gillar Frireligiös’ sida?
För den nyhetsrapportering jag hört påstår motsatsen.

Vilken nyhetsrapportering har du sett som påstår att Ebba INTE blivit utsedd till Årets Kvinna nr 2?
Vilken nyhetsrapportering har du sett som påstår att övriga småpartiledare åtnjuter dubbelt så stort eller större förtroende än Ebba?

Som vanligt har du noll koll och bara ljuger och trollar.
2021-03-11, 14:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nä, med tanke på hans relativt goda pension och att han hamnade hos kronofogden så det i livet. Så talar det för att det hade med hans kognitiva funktions nedsättning att göra.

Inte direkt
Då han själv säger att pengarna rinner lätt
2021-03-11, 15:00
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har inte brytt mig i detta ä, så är inte alls insatt.
Men,

Har jag uppfattat rätt om det hela rör sig om ett underpris i storleksordningen omkring 500.000, samt att affären gjordes upp utan att fastigheten lades upp på bostadsmarknaden?

Nej det är inte ett underpris då Anticimex gjort en två dagars besiktning av fastigheten.
Mäklaren Notar fick besiktningsprotokollet av Anticimex, inspekterade fastigheten och värderade sen fastigheten till 4.2 miljoner-/+ 200.000:- på öppna marknaden om fastigheten var sanerad.

Då det är ett skrotupplag på tomten, huset fullt med allsköns gamla möbler, fulla uthus av bråte, gamla bilvrak och tunnor med okänt innehåll, är det säljaransvar på att rensa och sanera.

Nu bjöd Ebba 3.8 milj om hon sanerade tomten, förde bort bråten och tömde uthus, men Esbjörn ville ha 3.9 milj och att Ebba övertog säljaransvaret för saneringen.
Mellan 100.000:- och 300.000:- lägre än värdering blev priset, men då kostnaden för saneringen övertas av Ebba och Anticimex beräknat saneringskostnaden, så är det inget underpris.
Ebba gick med på det och det formella köpeavtalet skrevs sen under 20/8-2020.

Nej det har inte varit en mäklar försäljning på öppna marknaden, men både besiktad av Anticimex, värderad av mäklare på komplett underlag och mäklarfirma haft skrivuppdrag, så köpeavtalet blev formellt riktigt och enligt JB avtalsbestämmelser.

Den 25/8-2020 betalade Ebba enligt köpeavtalet handpenningen på 390.000:- till Esbjörn.
Nu började cirkusen och Esbjörn försöker häva avtalet men behålla handpenningen.
Där är vi nu, med ett köpeavtal som inte går att häva och Esbjörn sitter på handpenningen.

Ny värdering av Densia ett halvår senare blev 4.6 milj men utan att någon grundlig besiktning gjorts, med bara en uppskattning av ungefärligt pris på öppna marknaden.
Om man tittar i vilket spann den nya värderingen gjorts i och att det nya taxeringsvärdet använts, sen räknar bort prisökningen under 6 mån så är värderingen egentligen lite lägre än Notars?
För det är marknadsvärdet vid tidpunkten för försäljningen som bedömningen gäller.
2021-03-11, 15:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, jag gör många antaganden. Det är du som ljuger om att du inte gör det. Jag är öppen och ärlig med det, och gör mina antaganden på kända fakta och grunder.

Till skillnad från dig som blundar för fakta och gör "antaganden" baserade på rena fantasier.
Har ni dålig självbild människa?
Att du dessutom förklarar dina antaganden med nästan exakt samma ord som jag har använt för att hävda min rätt att tycka och ifrågasätta gör ju det hela bara mer patetiskt.

Citat:
Att du inte gör bakgrundskoll vet vi men det är vida känt att han jobbar där,eller har gjort, nu kanske han inte får längre...
Var är det vida känt? Inte där jag bor iallafall fall. Han är ju över 80 år, hur mycket kan han orka jobba. Vi får inte glömma att hand Chef, ägarinnan. Är i 80 års åldern oxå. Det är ju troligare att vi snackar om två gamla människor som gör varandra tjänster. Än att vi talar om organiserat svart arbete under slavlika förhållande.
Citat:
Säger personen som förnekar Notars värdering för att hen "inte sett den".

I rest my case.
Bra idé. Men just på dessa grunder kan du inte resta ditt case. Jag har aldrig förnekat Notars värdering. Jag har inte sett den och vet således varken vad de värderat till eller på vilka grunder.
2021-03-11, 15:05
Avslutad
Citat:

Där slår du huvudet på spiken, Esbjörns kognitiva nedsättning (bevisade) kan mycket väl göra att han trots hyfsad ekonomi hamnar hos KF, ju fler gånger man ser och hör Esbjörn ju säkrare blir man ju om att han inte är helt frisk.

Att sedan Ebba utnyttjar denna funktionnedsättning för att komma över fastigheten mot Esbjörns vilja, dessutom till ett underpris är inget annat än en stor jävla skandal.
2021-03-11, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Den fanatiska sekten som kuppat fram Ebba Busch tills Esbjörn avslöjade henne kan mycket väl kuppa in henne som årets svensk. Nytt smink på grisen. Hon passar bra med andra falskspelare :
Ludmilla Enqvist.
Refaat el sayed
Ebbe Carlson.
Hans Holmér
Att Anders Arborelius (2017) kuppades in av samma religösa knäppgökar som gnider glorian på Ebba behöver vi väl inte kivas över.

Intressant lista att ta fasta på. Säger allt om dumma svenskar som inte känner igen en bedragare.

Jag fick vibbar direkt om Ebba Busch när hon tar till lögner när hon lika gärna kunnat tala sanning. Då vet jag att hon gör det av vana, som jag nu ser ett mönster i, som att lögnen ger henne mer fördelar än sanningen.

Jag blir behandlad som en folkefiende, i denna tråd, och det är intressant. Folk sväljer vad som helst från rutten retorik till förgiftat vatten, och ger sig på budbäraren i stället för att ta itu med med den dynga Ebba Busch sprider omkring sig.
2021-03-11, 15:08
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vilken nyhetsrapportering har du sett som påstår att Ebba INTE blivit utsedd till Årets Kvinna nr 2?
Vilken nyhetsrapportering har du sett som påstår att övriga småpartiledare åtnjuter dubbelt så stort eller större förtroende än Ebba?

Det har jag heller aldrig sagt, klart att Ebba blev framröstad som tvåa. Bransta citysläckers låg på svensktoppen i 12 veckor. Svenska folket har värdelös smak.

Vad jag sett nyhetsrapportering om är KD:S sjunkande siffror. Och för att få bevis på att det är sant föreslår jag en enkel googling.
2021-03-11, 15:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Tja lite mer än mina tankar är det ju. Att de flesta som funderar på att sälja något vidtar någon form av handling för att detta ska ske. Ska jag sälja min bil så sätter jag mig är inte på garageuppfart och väntar på att någon ska komma och fråga. Jag sätter upp lappar eller eller ut en annons. Jag säger inte att mitt sätt är rätt. Bara att det är vanligare.

Det beror nog lite på hur intressant ens fastighet är för omgivningen, har / har haft tre fastigheter och har fått frågor om samtliga, några har lämnat brev i brevlådan, de flesta har frågat när de gått förbi och man varit ute...

Eftersom jag haft tre fastigheter så har jag ju en del av dem varit ganska glest besökta av mig, och då har ju brev i brevlådan en övervikt...

Esb har ju inte bott i huset på 20 år, och det har ju synts ganska bra, jag har ju fortsatt att sköta mina fastigheter, något så när, men ska bli skönt när jag bara kommer att ha en enda...
Så inte förvånad att Esb fått flera förfrågningar under åren...
2021-03-11, 15:15
Medlem
Citat:
Om jag handlar hamnar hos Kronofogden är jag då dement ? jag tolkade dennes svar så
Jag var tvungen att läsa flera gånger men jag hamnar nog i samma slutsats som du. Men är inte säker....det är inte lätt att tolka botens utdata..
2021-03-11, 15:17
Avslutad
Citat:

Lägg ner ditt negativa beteende, det klär inte en som gissar åtminstone hälften av sina inlägg!

Ang att Ebba röstas fram är väl inte konstigt, hon blev ju inkuppad via över 3000 kryss på KDs lista så givetvis röstas hon in på andra ställen.
Det märkliga är att antalet medlemmar i en frikyrkoförsamling i Uppsala uppgår till ungefär samma antal som kryssade in Ebba på KDs lista i det valet!
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-11 kl. 15:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in