Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Det är troligt att det gjordes i samband med Esb inflyttt hos m-gård i så fall, då han ej hade kunnat betala för att bo där då det kostar 980:- /dag och iom att man kan få ett bra pris vid långtidsboende så kanske 500/ dag det finns inte att han kan ha betalat för detta utan det är antingen svart arbete eller byte med testamente typ: om du skriver över din sommarstuga på mig när du går bort så kan du bo här med mat och logi samt att du hjälper mig med diverse småsaker hämtar saker med bilen kanske snickrar lite mm.
Hans pension är 22800:- och det talar för detta.
Skrevs inte det (ogiltiga) avtalet mellan Matz och Esbjörn i samband med att arvskiftet skedde och han blev ensam ägare till huset. Fritt ur minnet har jag för mig att det var 13-år sedan.
Jag har läst att han bodde där mot utförandet av enklare jobb, och att det faktiskt var så. Men vad vet jag. Han och ägarinnan kanske var gamla vänner. De kanske hjälpte varandra på ålderns höst. De är ju jämnåriga. De kanske delade en sexuell fetish, vad vet jag? Dessutom kan han ju vara ruskigt tät och ha en smällfet bankbok.
Om det fanns ett testament tror jag det kommit fram.