2021-03-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Ebba borde snart ge upp, hon kan inte hålla på så länge till....

Nej, hon borde inte snart ge upp, och jo, hon kan hålla på länge till, (fast partiet kanske inte vill) men det är verkligen förvånande att inte Ebbas ombud i sin argumentering för skyndsam behandling bara använder barnens behov, och inte alls det faktum att motpartens sida tydligt använder tiden som en påverkande faktor. Man har tom konspirerat om den saken, så det finns bevis.
Senast redigerad av Hebdo 2021-03-11 kl. 12:34.
2021-03-11, 12:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Följdfråga: Det är måhända inte så att du bara läst en?

Jag har inte läst någon, utan förlitar mig på vad som kommer fram här i tråden. Där verkar det som om Notars värdering på 4.2, har tagit hänsyn till Anticimex tvådagars besiktning, till skillnad från 4.6-värderingen som kört ortprisvarianten och inte varit inne i huset alls. För mig är de inte jämförbara rakt av.

Dessutom är Densias gjord ett halvår senare med en uppgång på marknaden som motsvarar skillnaden i värderingarna.

Lägg därtill intervallen och osäkerhetsfaktorerna så överlappar de fullständigt och lägger man ovanpå det avsaknaden av en besiktning i Densias värdering så blir den lägre än Notars.
2021-03-11, 12:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Den enda djupgående analys på sakkunnig nivå jag läst är den som kom fram till 4,6.

Säg mig, stod det i den "djupgående analysen" att den inte var tillräcklig för att användas i en tvist rörande jordabalken?

Denna "glömde" du visst svara på!
Gör gärna det!
2021-03-11, 12:43
Medlem
Citat:
Japp helt klart. I synnerhet om man sökt upp säljaren och bett att få köpa.

Citat:
Ja jag är nog lite egen, det har du rätt i. Med vad har det med denna tråd att göra. Att jag inte nämt vidlyftig tidigare beror på att jag inte visste att någon hade använt det om Esbjörn fören idag när jag läste det här.

Du har helt egna teorier om vad som är rätt och riktigt vid fastighetsaffärer också, dessa framför du vidlyftigt som någon sorts allenarådande moralkakor till oss övriga. Det är egentligen inte så intressant.
2021-03-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Grejen är nog att Ebba skiter i alla andra än sej själv, hon skiter även i KD, jag tror hon redan är klar inom politiken i sin egen lilla hjärna.

Näringslivet hägrar, det finns gott om större företag i hennes evangelisk-karismatiska frikyrkoförsamling hon varit verksam inom, vilka säkerligen mer än gärna tar emot henne.
Du gillar verkligen inte Ebba Busch. Men du har i alla fall släppt din hangup på Theo. Det är en utveckling.
2021-03-11, 12:45
Medlem
boqpods avatar
Har inte brytt mig i detta ä, så är inte alls insatt.
Men,

Har jag uppfattat rätt om det hela rör sig om ett underpris i storleksordningen omkring 500.000, samt att affären gjordes upp utan att fastigheten lades upp på bostadsmarknaden?
2021-03-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dessutom är Densias gjord ett halvår senare med en uppgång på marknaden som motsvarar skillnaden i värderingarna.

Lägg därtill intervallen och osäkerhetsfaktorerna så överlappar de fullständigt och lägger man ovanpå det avsaknaden av en besiktning i Densias värdering så blir den lägre än Notars.
Jag tror inte att dina vidlyftiga förklaringar går hem hos gänget som försöker få oss att förstå att fastighetssäljare måste få ha en ångermånad, den som förnekar dom den är narcissistiska personligheter som drivs av inre demoner.

Enligt den logiken kommer alla som sålt något att kunna begära tillbaka varorna, om man vägrar ska man hängas ut i media som en kriminell och personlighetsstörd satan.

Det blir tydligen ett drömsamhälle.
2021-03-11, 12:53
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Nej, hon borde inte snart ge upp, och jo, hon kan hålla på länge till, (fast partiet kanske inte vill) men det är verkligen förvånande att inte Ebbas ombud i sin argumentering för skyndsam behandling bara använder barnens behov, och inte alls det faktum att motpartens sida tydligt använder tiden som en påverkande faktor. Man har tom konspirerat om den saken, så det finns bevis.

Jag är kritisk till tingsrättens utdragna handläggning. Den drabbar Ebba hårt och borde göra att hon kastar in handduken trots hon kommer vinna i tingsrätten. Finns det inget snabbare sätt att få en avdömning gjord typ ”privat tingsrätt” eller liknande???

Min reflektion:
- gå aldrig till tingsrätt eller polis
- förhandla dig ur en situation direkt även om det svider och du har rätt
- se till att det inte finns några vittnen eller foto/inspelningar mot dig
- se till att det finns -”- med dig
2021-03-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har inte brytt mig i detta ä, så är inte alls insatt.
Men,

Har jag uppfattat rätt om det hela rör sig om ett underpris i storleksordningen omkring 500.000, samt att affären gjordes upp utan att fastigheten lades upp på bostadsmarknaden?
Nej. Läs ex Fnirp inlägg längre upp på den här sidan
2021-03-11, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte att dina vidlyftiga förklaringar går hem hos gänget som försöker få oss att förstå att fastighetssäljare måste få ha en ångermånad, den som förnekar dom den är narcissistiska personligheter som drivs av inre demoner.

Enligt den logiken kommer alla som sålt något att kunna begära tillbaka varorna, om man vägrar ska man hängas ut i media som en kriminell och personlighetsstörd satan.

Det blir tydligen ett drömsamhälle.

Ja givetvis, om köparen säger att hen ska avstå köpet om Säljaren ångrar sej, lovar jag att det inte alls blir några problem, om nu inte Köparen bara ljuger om att avstå köpet vilket Ebba Busch gjorde förstås.

Så spara era fåniga liknelser när ni inte gör de enligt hur det gått till!
2021-03-11, 13:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Följdfråga: Det är måhända inte så att du bara läst en?

Jag har inte läst någon, utan förlitar mig på vad som kommer fram här i tråden. Där verkar det som om Notars värdering på 4.2, har tagit hänsyn till Anticimex tvådagars besiktning, till skillnad från 4.6-värderingen som kört ortprisvarianten och inte varit inne i huset alls. För mig är de inte jämförbara rakt av.
Ja och jag har för mig att det var 4,5 Notar värderade till, och att den andra värderingen Ebba hänvisar till när hon säger att hon gjort två värderingar. Var på 4,2.
Att förlita dig på vad som kommit fram i den här tråden är nog inte ditt mest källkritiska val.
2021-03-11, 13:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du anser alltså att han gav ett skambud.
Jamen det kan man ju säga, han gav ett skambud till sig själv på grund av okunskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in