2021-03-11, 14:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är troligt att det gjordes i samband med Esb inflyttt hos m-gård i så fall, då han ej hade kunnat betala för att bo där då det kostar 980:- /dag och iom att man kan få ett bra pris vid långtidsboende så kanske 500/ dag det finns inte att han kan ha betalat för detta utan det är antingen svart arbete eller byte med testamente typ: om du skriver över din sommarstuga på mig när du går bort så kan du bo här med mat och logi samt att du hjälper mig med diverse småsaker hämtar saker med bilen kanske snickrar lite mm.

Hans pension är 22800:- och det talar för detta.
Skrevs inte det (ogiltiga) avtalet mellan Matz och Esbjörn i samband med att arvskiftet skedde och han blev ensam ägare till huset. Fritt ur minnet har jag för mig att det var 13-år sedan.

Jag har läst att han bodde där mot utförandet av enklare jobb, och att det faktiskt var så. Men vad vet jag. Han och ägarinnan kanske var gamla vänner. De kanske hjälpte varandra på ålderns höst. De är ju jämnåriga. De kanske delade en sexuell fetish, vad vet jag? Dessutom kan han ju vara ruskigt tät och ha en smällfet bankbok.
Om det fanns ett testament tror jag det kommit fram.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-11 kl. 14:40.
2021-03-11, 14:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ha, skrattretande. Du vet likaväl som jag att hennes varumärke är kört. Årets kvinna blaha. Lycka till att skrubba henne ren med det knäppgök.

Är det den tungomålstalande knäppsekten Livets ord (som kuppade i henne till kommunalråd i Uppsala) som kuppat igen. För att förstå digniteten på Ebbas galenskap så har den sin grund (från 7 år) i hennes fostran i livets ord. Ebba är en uppblåst bluff som hennes fanatiska knäppreligösa anhang förgäves försöker dölja nu när Esbjörn slet av masken.

Ingen ska missta det envetna tokförvaret av EB i tråden som signifikativt för allmänhetens dom när hon i höst sprattlade släpas inför tinget.

Stort tack för edra välgärningar vilka avslöjade ännu en falsk politiker Esbjörn och &.

Det vi vet, både du och jag och alla andra, är att Ebba är framvald till Årets Kvinna nr 2!

Det är fakta som tydligt motsäger ditt hittepå.
2021-03-11, 14:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror Ebba skulle få det svårt i en stenhård och skoningslös miljö.

För som politiker är man inlindad i en bomullsmjuk och hänsynsfull miljö. Idiotin i fablernas värld når nya bottennivåer.
2021-03-11, 14:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det är troligt att det gjordes i samband med Esb inflyttt hos m-gård i så fall, då han ej hade kunnat betala för att bo där då det kostar 980:- /dag och iom att man kan få ett bra pris vid långtidsboende så kanske 500/ dag det finns inte att han kan ha betalat för detta utan det är antingen svart arbete eller byte med testamente typ: om du skriver över din sommarstuga på mig när du går bort så kan du bo här med mat och logi samt att du hjälper mig med diverse småsaker hämtar saker med bilen kanske snickrar lite mm.

Hans pension är 22800:- och det talar för detta.

Sannolikt är det så, han får betala för att få jobba där mot tak över huvudet. Snacka om omoraliskt.
2021-03-11, 14:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du kan ha helt rätt, för Ebba Busch är ju långt ifrån att vara speciellt intelligent, sen även oerhört omogen!
Det skulle isf vara att man nyttjar hennes kändisskap och låter henne mer vara ett kuttersmycke utåt sett för företaget.
Förvisso. Men det är nog inte speciellt långvarigt. Kändisar som passar för den rollen finns det många av. Men visst en period precis efter att hon lämnat politiken.
Eller kanske inte, syftet med en sån roll måste ju vara för att öka trovärdigheten för något företag. Och Ebba har ju på grund av sina vidlyftiga val förbrukat sin trovärdighet.
2021-03-11, 14:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Allting talar till Ebbas fördel.

Hoppas hon går stärkt ur det här och får högre opinionssiffror på köpet.

Ja, flera opinionsundersökningar visar en uppgång för KD, Ebba har fortsatt mycket stort förtroende hos folket, dubbelt och mer än andra småpartiledare, och hon blev just utsedd till Årets Kvinna nr 2.

Svenskarna ser att hon har rätt på alla sätt och vis och att hon är en stark kvinna värd att stöttas!
2021-03-11, 14:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För som politiker är man inlindad i en bomullsmjuk och hänsynsfull miljö. Idiotin i fablernas värld når nya bottennivåer.
Kontra näringslivet, svar Ja.
2021-03-11, 14:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Skrevs inte det (ogiltiga) avtalet mellan Matz och Esbjörn i samband med att arvskiftet skedde och han blev ensam ägare till huset. Fritt ur minnet har jag för mig att det var 13-år sedan.

Jag har läst att han bodde där mot utförandet av enklare jobb, och att det faktiskt var så. Men vad vet jag. Han och ägarinnan kanske var gamla vänner. De kanske hjälpte varandra på ålderns höst. De är ju jämnåriga. De kanske delade en sexuell fetish, vad vet jag? Dessutom kan han ju vara ruskigt tät och ha en smällfet bankbok.
Om det fanns ett testament tror jag det kommit fram.

Mycket möjligt men att han ganska nyligen har blivit av med skulden hos kronis talar inte direkt för någon fet plånbok
2021-03-11, 14:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Dokument på att Ebba är enfaldig. Nä, jag tror inte hon är undersökt på det sättet.

Hur kan du då uttala dig? Du kunde ju inte uttala dig om saker du inte läst eller vet, säger du ju!

Men Densias värdering, som du påstår att du har läst, har du inte uttalat dig om. Varför svarade du inte på min fråga om den?
Senast redigerad av trngw 2021-03-11 kl. 14:45.
2021-03-11, 14:46
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag och flera i min bekantskapskrets tror att hon redan planerat att lämna politiken, för att bli influenser någon annan stans än i politiken.

Men jag tror hon gjort fel kalkyl. Ebba Busch planerar utifrån att svensken är korkad. Det vet vi med facit i hand genom vem som väljs att bli partiledare och vem som blir vald till årets svensk, det blir ofta komiskt i efterhand. Vi ser att folk är urskiljningslösa i vem de beundrar. Tills de avslöjas. Gemene svensken har inget vett och konsekvenstänk om någonting.

Ebba Busch är aningslös som slänger bort sin trovärdighet, eftersom utan trovärdighet och politiskt inflytande har hon inget att erbjuda varken i politiken eller näringslivet. Nu senast kunde hon inte shoppa loss och köpa tillbaka sin trovärdighet för 200.000 kronor, i en förlikning. Priset är avsevärt högre.

Folk flest ser inget samband mellan vem de väljer som representanter för det som falskt kallas för folkviljan, och vad som sen sker. Folk ser bara när allt inte löser sig. Och i sin dumhet tror de att Ebba Busch kommer kunna lösa samhällsproblem. Vad går gränsen? Vid dubiös avtalsrätt, där motparten är en åldring? Våldtäkt nu senast i Uppsala? Pedofili i C? Falska doktorshattar? Toblerone? Mygel med reseräkningar? Mygel i bostadsköer?

Näringslivet är något annat. Det Ebba Busch kan är att babbla övertygande, men frågan är om ens hon förstår det näringslivet gör, eller om hon ens har förmågan att låtsas vara trovärdig som hon gör nu. Jag tror hon blir som Margaux och Bianca, likasinnade som lever på att shopping att visa upp på Instagram.

Den fanatiska sekten som kuppat fram Ebba Busch tills Esbjörn avslöjade henne kan mycket väl kuppa in henne som årets svensk. Nytt smink på grisen. Hon passar bra med andra falskspelare :
Ludmilla Enqvist.
Refaat el sayed
Ebbe Carlson.
Hans Holmér
Att Anders Arborelius (2017) kuppades in av samma religösa knäppgökar som gnider glorian på Ebba behöver vi väl inte kivas över.
2021-03-11, 14:48
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, flera opinionsundersökningar visar en uppgång för KD, Ebba har fortsatt mycket stort förtroende hos folket, dubbelt och mer än andra småpartiledare, och hon blev just utsedd till Årets Kvinna nr 2.

Svenskarna ser att hon har rätt på alla sätt och vis och att hon är en stark kvinna värd att stöttas!
Vilka då? De som gjorts på Facebook gruppens ’Vi som gillar Frireligiös’ sida?
För den nyhetsrapportering jag hört påstår motsatsen.
2021-03-11, 14:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingva
Varför talas det så lite om denna intervju med Esbjörn och vad som framkommer? :O "Därför ändrade sig Esbjörn om affären..."

https://www.tv4.se/klipp/va/13324015/marcus-om-ebbas-husaffar

Det är helt uppenbart att Aftonbladet och Expressen har vinklat hela den här soppan väldigt mycket till ena sidans fördel. Jag misstänker politiska motiv bakom mycket av detta...

Jodå, vi som är intresserade av fakta och sanning har tagit upp detta. Men de flesta här är inte intresserade av sanningen. De vill bara ljuga och kasta skit på Ebba och undviker därför kategoriskt all saklig och korrekt information. Tyvärr är det så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in