2021-03-10, 11:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Från februari 2021

"Från början var båda två åtalade för båda morden. Men vid förhandlingens slut i tingsrätten menade åklagaren att det bara var Öhman som utövat det dödliga våldet mot Lars.

Och det ansåg tingsrätten inte vara bevisat.

Åklagaren Jenny Karlsson har därför nu justerat gärningsbeskrivningen vad gäller Lars, och gör gällande att Öhman ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person begått mordet på honom, framgår det i podden Aftonbladet Krim".
Tack precist svar på frågan du bidrog med, borde googlat själv men satt på jobb.
Citera
2021-03-10, 11:27
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
De tre ynglingarna i Nacksta mordet blev frisläppa från häktet efter rättegången i väntan på dom.
När domen kom fick de livstidsfängelse.
Helt fel!!! Dom friades av tingsrätten och dömdes i hovrätten.
Citera
2021-03-10, 11:30
Medlem
Citat:
Men nu hade de bevis på Suzanne från Christoffer, samt ett fot avtryck på hennes rygg av Viktor
Fotavtrycken bevisar inte att han mördade henne som jag förstår (eftersom han är släppt). Knepigt det där. Det kommer säkert förklaras i domen. Lagen läses ju olika av olika domare och nämndemän.
Citera
2021-03-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har ett problem - om var och en säger att "de levde när jag gick utanför huset" så skall det bevisas vem som mördat. Utan det beviset så går det inte att fälla för mord om det också saknas tekniska bevis som inte går att bortförklara.

Min fundering med denna fråga är att de visste att de måste ta livet av Lars som var deras första måltavla men nu dödade de båda två ( De trodde väl inte att Suzanne var hemma ). de visste att om de inte tog livet av dem så skulle mitt scanario träda i kraft., Alltså att lars skulle dra tillbaka pengarna och ringa polisen.
Citera
2021-03-10, 11:40
Medlem
Citat:
Min fundering med denna fråga är att de visste att de måste ta livet av Lars som var deras första måltavla men nu dödade de båda två ( De trodde väl inte att Suzanne var hemma ). de visste att om de inte tog livet av dem så skulle mitt scanario träda i kraft., Alltså att lars skulle dra tillbaka pengarna och ringa polisen.
Jag tror jag begriper vad du menar. Men det är inte de åtalades sak att bevisa sin oskuld (tyvärr skulle jag vilja säga) utan åklagarens sak att bevisa deras skuld. Det är därför vissa mördare och våldtäktsmän går fria.
Citera
2021-03-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fotavtrycken bevisar inte att han mördade henne som jag förstår (eftersom han är släppt). Knepigt det där. Det kommer säkert förklaras i domen. Lagen läses ju olika av olika domare och nämndemän.
nej det bevisar inget men han var på plats och de stod och skrattade åt henne för att hon hade ki.. på sig enligt FUP. därför la de en filt på henne för att slippa se vad de hade gjort när de klev in i huset hela helgen. De var där hela helgen fram och tillbaka men de vill inte åtalas mord. Rätten måste se detaljerna.
Citera
2021-03-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det VK som var den mer ledde killen, och CÖ den som ledde?
Om du undrar vem av dem som var den dominerande, så är det tydligt att CÖ styrde VK.
Med oerhört manipulativa metoder.
Citera
2021-03-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Helt fel!!! Dom friades av tingsrätten och dömdes i hovrätten.

Precis!!
Citera
2021-03-10, 11:45
Medlem
Citat:
nej det bevisar inget men han var på plats och de stod och skrattade åt henne för att hon hade ki.. på sig enligt FUP. därför la de en filt på henne för att slippa se vad de hade gjort när de klev in i huset hela helgen. De var där hela helgen fram och tillbaka men de vill inte åtalas mord. Rätten måste se detaljerna.
Man kan ju önska att rätten fått läsa hela fupen. Då hade mördare inte gått fria.
Citera
2021-03-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Har väldigt svårt att se hur CÖ helt plötsligt ska ta på sig båda morden. Vad fan skulle han vinna på att göra det? Hans enda chans att frias för mord är att han skyller på den andra.

Sluta vara så jävla naiv och inse vilket hemskt rättssystem vi har.
Det fetade:
Ett renare samvete? Visserligen i så fall bara ett ytterst marginellt renare samvete, men kanske har tiden i häkte fått honom att börja fundera på hur man som människa skall försöka bete sig?
CÖ har under lång tid betett sig illa mot VK.
Kanske har CÖ till slut kommit till nån sorts insikt, även om det är alldeles för sent för Lars' och Suzannes vidkommande..
Citera
2021-03-10, 11:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om du undrar vem av dem som var den dominerande, så är det tydligt att CÖ styrde VK.
Med oerhört manipulativa metoder.

Precis. Det var ganska vidlyftiga bedrägerier kring påhittade figurer med stort våldskapital.

Kärv sits. Och nu döms CÖ ensam för mordet på kvinnan... Då kanske det har funnits rättsligt fog att tro att VK inte var den som mördade mannen heller. Eller tvivel om motsatsen... Vi får se.

Likväl en mycket grov förbrytelse han deltar i, VK. Men det vore ju mänskligt sett ngt att glädja sig åt om CÖ inte lurat VK att mörda mer handgripligt. Inte fick han väl värst mycket betalt heller...?
Senast redigerad av Lonnrot 2021-03-10 kl. 12:07.
Citera
2021-03-10, 11:59
Medlem
Citat:
Jag har en fundering rätta mig om jag har fel.

Så här står det i domen
Båda de åtalade männen erkänner att de varit på plats den aktuella dagen i syfte att råna personerna.

Så okej här kommer min fråga.

Om de nu bara skulle råna och föra över pengar till sitt egna konton.
Det är helg och pengar blir inte överförda förrän på måndagen därpå.

Vi säger att de bara rånar paret och åker därifrån.

1 lars ringer polisen och säger att de har blivit rånade
2 Lars kan avbryta överföringen
3 polisen ser vems konto pengar har blivit överförda till och därav vem rånarna är.

fattar ni vad jag menar??? Vad säger ni?

De var ju tvungna att döda annars hade ju detta scarie inträffat.
Detta är haken som domaren skulle be dem förklara.
Jag Skulle tro att dom var så dumma I huvudet att så långt hade dom inte ens tänkt. Den saken verkar ju iallafall inte ha diskuterats per telefon, men dom kan ju ha pratat om saken när dom träffades förstås. Men dumma verkar vara båda tvås signum iallafall. Och CÖ var väl också väldigt speedad kanske pga kokainet. Så föreställer man sig att det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in