2021-03-10, 10:59
Medlem
TrotylHasses avatar
Vad finns det för anledning att vittna i en mordrättegång när uppenbart skyldiga ändå frias i hovrätten? Kul sen för vittnen att ställas öga mot öga mot mördaren eller mördarna.

Lägg ner hovrätten och deras juridiska krumbukter nu.
Citera
2021-03-10, 11:03
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Hehe, jag fann FUP:en(idiot som jag är) och alltså. Den unge killen född 94. Han verkar så otroligt korkad när man läser förhörsprotokollen att jag nästan förstår varför han släpps fri.

Hoppas inte jag skulle framstå som samma sorts idiot om jag åkte fast för något i framtiden^^
Citera
2021-03-10, 11:06
Medlem
Jag har en fundering rätta mig om jag har fel.

Så här står det i domen
Båda de åtalade männen erkänner att de varit på plats den aktuella dagen i syfte att råna personerna.

Så okej här kommer min fråga.

Om de nu bara skulle råna och föra över pengar till sitt egna konton.
Det är helg och pengar blir inte överförda förrän på måndagen därpå.

Vi säger att de bara rånar paret och åker därifrån.

1 lars ringer polisen och säger att de har blivit rånade
2 Lars kan avbryta överföringen
3 polisen ser vems konto pengar har blivit överförda till och därav vem rånarna är.

fattar ni vad jag menar??? Vad säger ni?

De var ju tvungna att döda annars hade ju detta scarie inträffat.
Detta är haken som domaren skulle be dem förklara.
Citera
2021-03-10, 11:08
Medlem
Lonnrots avatar
Var det VK som var den mer ledde killen, och CÖ den som ledde?
Citera
2021-03-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Dom blev friade från häktet eftersom de friades helt i tingsrätten. Skillnad.

men de fick livstidfängelse vad jag kan läsa
Citera
2021-03-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
För djävligt att han ska släppas ut ur häktet och att han ska frias för mord. de var två som gick in i huset när offren levde och de var två som gick ut när de hade slaktat offren.. det här är sverige i ett nötskal.

lagen skickar ut ett meddelande till alla som vill mörda...
-se till att ni är två
-lämna inget spår
-och skyll på varandra så klarar ni er.

Det är inte konstigt att alla kriminella vill etablera sig i sverige.

Viktor kommer inte att kunna visa sig i vallentuna för alla vet vad han har gjort.
Undrar om föräldrarna fortfarande jobbar kvar på kommunkontoret i Vallentuna. Jag skulle inte klara av att göra det. Skulle skämmas ögona av mig. Även om jag förstår att dom är oskyldiga så skulle jag inte klara den situationen. Vilken skam.
Citera
2021-03-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Dom blev friade från häktet eftersom de friades helt i tingsrätten. Skillnad.

sÅG DETTA NU:

"Två av de tre män som åtalats för dödsskjutningen i Nacksta förra vintern har häktats i sin frånvaro av hovrätten. Männen som släpptes på fri fot efter den friande tingsrättsdomen söks nu återigen av polisen. Hovrättens beslut om att männen nu åter ska häktas indikerar på en fällande dom."
Citera
2021-03-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar om föräldrarna fortfarande jobbar kvar på kommunkontoret i Vallentuna. Jag skulle inte klara av att göra det. Skulle skämmas ögona av mig. Även om jag förstår att dom är oskyldiga så skulle jag inte klara den situationen. Vilken skam.
Jag har hört i byn att de inte jobbar kvar!
Citera
2021-03-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Jag har en fundering rätta mig om jag har fel.

Så här står det i domen
Båda de åtalade männen erkänner att de varit på plats den aktuella dagen i syfte att råna personerna.

Så okej här kommer min fråga.

Om de nu bara skulle råna och föra över pengar till sitt egna konton.
Det är helg och pengar blir inte överförda förrän på måndagen därpå.

Vi säger att de bara rånar paret och åker därifrån.

1 lars ringer polisen och säger att de har blivit rånade
2 Lars kan avbryta överföringen
3 polisen ser vems konto pengar har blivit överförda till och därav vem rånarna är.

fattar ni vad jag menar??? Vad säger ni?

De var ju tvungna att döda annars hade ju detta scarie inträffat.
Detta är haken som domaren skulle be dem förklara.

Vi har ett problem - om var och en säger att "de levde när jag gick utanför huset" så skall det bevisas vem som mördat. Utan det beviset så går det inte att fälla för mord om det också saknas tekniska bevis som inte går att bortförklara.
Citera
2021-03-10, 11:23
Medlem
Den är lätt att bli frikänd i Sverige när man torterat ihjäl en tjej och hennes kille då man har ett svenskt namn.
Citera
2021-03-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lägst 4 år skriver du. Det innebär obligatorisk häktning om jag inte missminner mig. Eftersom VK är släppt kommer han då inte fällas för grovt rån heller. Så tolkar jag det ialla fall.
Kan dom ha tagit hänsyn till att det var CÖ som roffade åt sig det mesta av pengarna som dom kom över?
Citera
2021-03-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har ett problem - om var och en säger att "de levde när jag gick utanför huset" så skall det bevisas vem som mördat. Utan det beviset så går det inte att fälla för mord om det också saknas tekniska bevis som inte går att bortförklara.
Men nu hade de bevis på Suzanne från Christoffer, samt ett fot avtryck på hennes rygg av Viktor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in