2021-03-10, 01:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hur skulle jag kunna förvänta mig att höra något om explosiva ämnen, när möjligheten att någon skulle ha kunnat spränga sig själv inte fanns ens i min vildaste fantasi? Den tanken, att spränga sig själv, är något jag aldrig har tänkt tidigare överhuvudtaget. Jag tycker själv att det var oerhört märkligt att tänka i de banorna, när det nämndes under nyhetssändningen.

Men är det inte mest roligast ändå att du ändå har uppfattat det i media eller på nyheterna där de uttryckligen nämnde ordet BOMBGRUPPEN

bombgrupp 🤔handgranat 😱 sprängning 🤯

1+1=3 -1=1
Citera
2021-03-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
https://www.aftonbladet.se/a/mB30ov?refpartner=link_copy_app_share
Självmord. Väl planerat. De vill inte gå ut med hur eller exakt när. I en annan artikel sägs att polisen anat det från början, han hade lämnat SL kortet hemma och köpt enkelbiljett med telefonen. Hade varit o rekat o fotat på platsen tidigare.

Det är inte självmord han tagit. Inte en chans. Han har skadats svårt, ohälsa eller fall pga terräng/mörker som orsak. Han var klädd för träning och att då telefon är hemma är oviddkommande. Vad skall han ut i skogen att göra och begå självmord där? Det är önskescenario för många i tråden bara. För ospännande med olycka antagligen.
Citera
2021-03-10, 01:58
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
https://www.aftonbladet.se/a/mB30ov?refpartner=link_copy_app_share
Självmord. Väl planerat. De vill inte gå ut med hur eller exakt när. I en annan artikel sägs att polisen anat det från början, han hade lämnat SL kortet hemma och köpt enkelbiljett med telefonen. Hade varit o rekat o fotat på platsen tidigare.
I vilken artikel sägs det at polisen anat självmord från början?
Att han lämnat SL kortet hemma kan det finnas mängdvis med förklaringar för. En kan vara att det längre inte fungerade och att han därav behövde köpa en enkelbiljett via telefon. Om man nu så gärna ville dölja ett självmord eller plats, så är ju ett telefonköp det dummaste han skulle kunna gjort.

Är det bekräftat att det just är den platsen? Inte osannolikt att han sprungit i den terrängen förut och det skulle kunna förklara bilderna. Inte många självmordsfall som jag vet om där personen i fråga åkt till platsen och fotograferat innan.

Väldigt enkelt att lägga ihop 1+1=3 med eran logik.
Citera
2021-03-10, 01:58
Medlem
Heligaskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det är inte självmord han tagit. Inte en chans. Han har skadats svårt, ohälsa eller fall pga terräng/mörker som orsak. Han var klädd för träning och att då telefon är hemma är oviddkommande. Vad skall han ut i skogen att göra och begå självmord där? Det är önskescenario för många i tråden bara. För ospännande med olycka antagligen.

Varför skulle någon önska honom självmord?

Det här var en otroligt kompetent och till synes väldigt anständig individ om man ska utgå från anhöriga och hörsägen. Det är snarare en stor förlust för Sverige som helhet. En ung man i sina bästa år med otroligt mycket potential.

Det är inte omöjligt att det var olycka. Men det finns alldeles för mycket som säger emot, det är snarare mer intressant hur andra i tråden verkligen inte kan se självmord som alternativ, som om det är en ren omöjlighet att människor som verkar ha allt de själv önskar sig ändå inte älskar livet.
Senast redigerad av Heligaskit 2021-03-10 kl. 02:01.
Citera
2021-03-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heligaskit
Varför skulle någon önska honom självmord?

Det här var en otroligt kompetent och till synes väldigt anständig individ om man ska utgå från anhöriga och hörsägen. Det är snarare en stor förlust för Sverige som helhet. En ung man i sina bästa år med otroligt mycket potential.

Det är inte omöjligt att det var olycka. Men det finns alldeles för mycket som säger emot, det är snarare mer intressant hur andra i tråden verkligen inte kan se självmord som alternativ, som om det är en ren omöjlighet att människor som verkar ha allt de själv önskar sig ändå inte älskar livet.

Du är på riktigt helt dum i huvudet som tror att vissa människor är odödliga.

Det är större sannolikhet att en elitsoldat slår ihjäl sig på klippor i skogen än vad det är för mig. Just för att vissa elitsoldater springer på svåråtkomlig terräng i kylan / mörker och det gör inte jag.

Olyckshändelse, case closed.
Citera
2021-03-10, 02:06
Medlem
Heligaskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Du är på riktigt helt dum i huvudet som tror att vissa människor är odödliga.

Det är större sannolikhet att en elitsoldat slår ihjäl sig på klippor i skogen än vad det är för mig. Just för att vissa elitsoldater springer på svåråtkomlig terräng i kylan / mörker och det gör inte jag.

Olyckshändelse, case closed.

Fallet är inte stängt innan alla bitar är på plats. Ingen påstår att han var någon odödlig supersoldat. Det är saker som att han lämnar nycklar, kort, köper enkelbiljett, är där tidigare och rekar platsen osv som slår hål i scenariot om potentiell olycka.

En metodisk person skulle vilja planera sitt självmord ordentligt innan själva akten.
Citera
2021-03-10, 02:14
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Fallet är inte stängt innan alla bitar är på plats. Ingen påstår att han var någon odödlig supersoldat. Det är saker som att han lämnar nycklar, kort, köper enkelbiljett, är där tidigare och rekar platsen osv som slår hål i scenariot om potentiell olycka.

En metodisk person skulle vilja planera sitt självmord ordentligt innan själva akten.

HUR slår det hål i en "potentiell olycka" bara för att han varit på platsen innan? Det finns SÅ många andra förklaringar.
Vad skulle det gynna DA att vara där och fotografera innan för ett självmord? Det är väl snarare tvärtemot? Om du vill hitta en plats som ingen annan ska hitta till, så lämnar du väl ändå inte bildbevis på platsen?
Citera
2021-03-10, 02:18
Medlem
Heligaskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
HUR slår det hål i en "potentiell olycka" bara för att han varit på platsen innan? Det finns SÅ många andra förklaringar.
Vad skulle det gynna DA att vara där och fotografera innan för ett självmord? Det är väl snarare tvärtemot? Om du vill hitta en plats som ingen annan ska hitta till, så lämnar du väl ändå inte bildbevis på platsen?

Utforska platsen du ska spendera din sista stund på, planera tillvägagångsätt och påverkan på omgivningen, intentioner om att undvika indirekta skador (om han nu sprängde sig själv dvs). Tidsram för att bli hittad. Med mera.

Han förstod väl att det var en tidsfråga innan han blev hittad, vad spelar det för roll om någon hittar bildbevis på platsen efter handlingen är utförd?
Citera
2021-03-10, 02:30
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Utforska platsen du ska spendera din sista stund på, planera tillvägagångsätt och påverkan på omgivningen, intentioner om att undvika indirekta skador (om han nu sprängde sig själv dvs). Tidsram för att bli hittad. Med mera.

Han förstod väl att det var en tidsfråga innan han blev hittad, vad spelar det för roll om någon hittar bildbevis på platsen efter handlingen är utförd?
Om du inte skulle vilja påverka din omgivning om ett självmord så skulle du inte gå tillväga på detta vis. Bara gett fler frågetecken och sorg än vad det hade behövt göra. Oftast planerar inte folk sitt självmord till denna nivå som du påstår, därav låter det mer otroligt än troligt.
Ni rycker efter halmstrån som inte finns där.
Citera
2021-03-10, 02:30
Medlem
Citat:

Juste ja. Varje gång jag lämnar bostaden och inte tar med plånkan så är jag riktigt nära på att begå självmord. Känner då också att sätta på mig träningskläder och springa minst 10km innan för att sedan krypa in i ett litet hål mitt i skogen är väldigt lockande.

Det kan heller inte vara så att folk som brukar springa i svårtillgänglig terräng fotograferar det? Utan det betyder alltså att dem planerar att ta sitt liv? Du har ingen aning om fotona ens är (relativt) i närheten från var han hittades.

Var ju en jäkla tur att mannen som hittade kroppen själv var nära på att ramla ner på samma plats och därav hittade självmordsoffret.

Vila i frid
Citera
2021-03-10, 02:33
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Juste ja. Varje gång jag lämnar bostaden och inte tar med plånkan så är jag riktigt nära på att begå självmord. Känner då också att sätta på mig träningskläder och springa minst 10km innan för att sedan krypa in i ett litet hål mitt i skogen är väldigt lockande.

Det kan heller inte vara så att folk som brukar springa i svårtillgänglig terräng fotograferar det? Utan det betyder alltså att dem planerar att ta sitt liv? Du har ingen aning om fotona ens är (relativt) i närheten från var han hittades.

Var ju en jäkla tur att mannen som hittade kroppen själv var nära på att ramla ner på samma plats och därav hittade självmordsoffret.

Vila i frid

Nej nej.. Såklart inte. Han måste begått ett exceptionellt självmord där det varit både dynamit och välplanering in i minsta detalj. Olycka är till 100% otänkbart!!!!! *IRONI* bara för att pålysa om att dessa tomtar lever i en jävla Beck-film.
Citera
2021-03-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
Nej nej.. Såklart inte. Han måste begått ett exceptionellt självmord där det varit både dynamit och välplanering in i minsta detalj. Olycka är till 100% otänkbart!!!!! *IRONI* bara för att pålysa om att dessa tomtar lever i en jävla Beck-film.

Haha ja verkligen..

Har aldrig hört talats om ett så bisarrt självmord (förutom när det har funnits politiska eller religiösa motiv bakom).

Typ att han lämnande mobilen är ju pga. hans nyinköpta smart-watch som han använde på springturer osv.

Folk begår inte självmord på det sättet dessa muppar tror.

Mer troligt att de skjutna kroppar folk hittar har begått självmord än dynamit i en liten skreva under ett träningspass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in