2021-03-09, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
Har du en länk till att det hittats explosiva ämnen på platsen? (INTE att bombgruppen var kallad till platsen)
Jag kan inte trolla fram TV-nyheterna från samma kväll fynden av kvarlevorna gjordes. Det enda jag kan referera till är den sena nyhetssändning där det berättades om fyndet och att det hittats explosiva ämnen på platsen.
Citera
2021-03-10, 00:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag kan inte trolla fram TV-nyheterna från samma kväll fynden av kvarlevorna gjordes. Det enda jag kan referera till är den sena nyhetssändning där det berättades om fyndet och att det hittats explosiva ämnen på platsen.

Då hörde du att bombtekniker var på plats
Citera
2021-03-10, 00:01
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Just detta som gör det så lustigt. Alla pratar om att det var explosiva ämnen på platsen, men ingen kan ge konkreta bevis eller källor för det.. Hmm...

Edit: Det är skillnad på att HITTA explosiva ämnen än att ha tillkallad bombgrupp.
Citera
2021-03-10, 00:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Varför ligger denna tråd i ABoK?

För att det upprättades en förundersökning om mord. Som troligen snart kommer att läggas ned då det inte fanns nåt som tydde på att det låg brott bakom. .
Citera
2021-03-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Då hörde du att bombtekniker var på plats
Jag hörde att nyhetsuppläsaren sa: Man har funnit explosiva ämnen på platsen. Om jag minns rätt, var det TV4-nyheterna.
Citera
2021-03-10, 00:06
Medlem
Citat:
Just detta som gör det så lustigt. Alla pratar om att det var explosiva ämnen på platsen, men ingen kan ge konkreta bevis eller källor för det.. Hmm...

Edit: Det är skillnad på att HITTA explosiva ämnen än att ha tillkallad bombgrupp.
Jag hörde nyhetsuppläsaren tydligt säga att man hade funnit explosiva ämnen på platsen för fyndet av kvarlevorna.
Citera
2021-03-10, 00:08
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Jag hörde nyhetsuppläsaren tydligt säga att man hade funnit explosiva ämnen på platsen för fyndet av kvarlevorna.
Anser det bara väldigt konstigt att det aldrig printats ut i text om det skulle stämma. Känns som en rätt relevant sak om det hittats explosiva ämnen där en Elitsoldat hittats död.
Säger inte att du ljuger. Men tycker bara att det överlag är konstigt.
Citera
2021-03-10, 00:10
Medlem
Citat:
Då är TV-nyheterna så sjuka som du beskriver det. Jag har inte hittat på det själv, om du tror det. Den tanken ligger över min fantasiförmåga. På kvällen, den dagen då "kvarlevorna" hittades, uppgavs det i de första TV-nyheterna att explosiva ämnen återfunnits på platsen.

Oj, det har då "alla" som skrivit i tråden, inklusive mig, missat! Så mycket som det ältats fram och tillbaka varför bombgruppen varit på platsen, eller inte alls varit där... så har jag inte sett någon referera till det här som du nu säger. Ganska intressant!
Citera
2021-03-10, 00:14
Medlem
Citat:
Anser det bara väldigt konstigt att det aldrig printats ut i text om det skulle stämma. Känns som en rätt relevant sak om det hittats explosiva ämnen där en Elitsoldat hittats död.
Säger inte att du ljuger. Men tycker bara det överlag är konstigt.
Kanske att saken tystades ner. Den nyhetssändning jag såg var förmodligen den första att nämna att kvarlevor efter en människa hade hittats i Tyresta nationalpark.
Citera
2021-03-10, 00:16
Medlem
siisters avatar
Citat:

Via TV4as hemsida trollade jag fram sändningen, hörde ingen säga att explosiva ämnen hittats
Citera
2021-03-10, 00:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Via TV4as hemsida trollade jag fram sändningen, hörde ingen säga att explosiva ämnen hittats

Man ser och hör det man förväntar sig att höra. Konfirmeringsbias
Citera
2021-03-10, 00:22
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg om det var just TV4. Jag vet att det var en sen nyhetssändning. Det kan lika väl ha varit svt 1 eller 2. Kolla upp dem, om du har tid/lust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in