2021-03-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Nej det gör jag inte. Men spontant så tycker jag att man inte skulle vara i bra skick och ägna tiden att förbereda sig mentalt på att avsluta sitt liv.

Kände en kille som levde sitt liv precis som vanligt, köpte drömhuset, städade ur sin lägenhet, körde saker på återvinning, sorterade kläder mm. Några timmar senare var allt över.

Precis som man hört andra säga att dom kan bli när de bestämt sig så var han väldigt glad och positiv den sista tiden.
Citera
2021-03-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Som support till dig. De jag känner som tagit sitt liv, har samtliga (3) varit glada en tid innan. Så alla trott att de mår bättre. Vilket blir till en chock för anhöriga eftersom de inte förväntat sig självmord "nu när det går så bra"

Känslan av att fatta ett beslut kan göra människor lyckligare. För värst är ångesten och ovissheten om man befinner sig i ett vaccum. När man väl bestämt sig, blir man lyckligare. Därav inköp av en god biff el schysst flaska vin.
För man vet att det snart är över med den ångesten man bär på.

Jag önskar verkligen att människor som är självmord kandidater skulle vilja ta hjälp men jag tror inte att personen är intresserad av hjälp. Det skulle få människor att fortf befinna sig i vaccum.

Jag tror beslutet, att vilja ta sitt liv, är så hårt fastnitat i hjärnan så det är få som kan rubba på det.

Precis!
Citera
2021-03-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vad talar för självmord? Oavsett så hans familj besöker inte platsen om han sprängt sig själv. Sannolikt olycka.

Massor talar för självmord
Men inte sprängning
Citera
2021-03-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Nej det gör jag inte. Men spontant så tycker jag att man inte skulle vara i bra skick och ägna tiden att förbereda sig mentalt på att avsluta sitt liv.

Läste om en kvinna som planerade att åka till Ikea och köpa ett bord dagen innan... en annan skulle bjuda kollegor på smörgåstårta. Ofta verkar det handla om uppbrott, en hel del är kopplat till jobb. Någon som ska sluta på sitt jobb, har slutat eller någon som inte blev befordrad. Jobb är en central del i mångas liv. Jag tänker att det kan vara något som har hänt även här.
Citera
2021-03-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Tycker han såg väldigt välmående ut på vissa bilder
Välmående rent fysiskt ja. Tittar man på olika foton av honom, ser inte hans ögon särskilt glada ut. Munnen ler men leendet når inte ögonen. Jag tycker att han ser ganska olycklig ut trots att han ler på bilderna. Det finns ett begrepp som lyder: Leende depression. Personen går omkring med ett leende på läpparna och framstår som glad och välmående men är deprimerad på insidan.
Citera
2021-03-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Nationalpark inte kommunens ansvar

Nationalparken och dess kringliggande naturreservat, Tyresta naturreservat, förvaltas av Stiftelsen Tyrestaskogen som instiftades vid parkens grundande av Naturvårdsverket, Länsstyrelsen i Stockholms län, Stockholms kommun, Haninge kommun och Tyresö kommun. Förvaltningen finansieras av avkastningen från en fond på 39 miljoner kronor som avsattes av instiftarna.
I Tyresta Naturreservat finns inga märkta och underhållna vandringsleder, de finns bara inne i Nationalparken. Där finns 55 kilometer vandringsleder.
DA avvek från Nationalparken till Tyresta naturreservaten.
Citera
2021-03-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
På ungefär samma kriterier som du nämner tror jag 5% olycka, 10% självmord, 85% annat.

Håller med här
Citera
2021-03-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Nej jag tror att det var en tragisk olycka! Varför måste det vara självmord eller mord överhuvudtaget?
Om det var en olycka, av vilken anledning skulle det finnas "explosiva ämnen" på platsen där han hittades?
Citera
2021-03-09, 23:35
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
av vilken anledning skulle det finnas "explosiva ämnen" på platsen där han hittades?
Det fanns det inte. Det är bara pundare och psyksjuka som inbillat sig det av någon anledning.
Citera
2021-03-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Det fanns det inte. Det är bara pundare och psyksjuka som inbillat sig det av någon anledning.
Då är TV-nyheterna så sjuka som du beskriver det. Jag har inte hittat på det själv, om du tror det. Den tanken ligger över min fantasiförmåga. På kvällen, den dagen då "kvarlevorna" hittades, uppgavs det i de första TV-nyheterna att explosiva ämnen återfunnits på platsen.
Citera
2021-03-09, 23:50
Medlem
flyforbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Då är TV-nyheterna så sjuka som du beskriver det. Jag har inte hittat på det själv, om du tror det. Den tanken ligger över min fantasiförmåga. På kvällen, den dagen då "kvarlevorna" hittades, uppgavs det i de första TV-nyheterna att explosiva ämnen återfunnits på platsen.

Har du en länk till att det hittats explosiva ämnen på platsen? (INTE att bombgruppen var kallad till platsen)
Citera
2021-03-09, 23:51
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback

Puh, äntligen lite sunt förnuft. Kille som halkar, slår sig illa och det är kallt ute. Polisen har haft gott om tid att leta konstigheter utan att hitta någonting innan kroppen dyker upp. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in