2021-03-10, 11:35
Medlem
Vekrusets avatar
Jag påpekar igen att det finns bra bilder från platsen här i tråden. Med en människa i öppningen. Det framgår att öppningen är trång och grund.

D v s om DA av någon anledning hade bestämt sig för att istället för att springa 5 mil längs Sörmlandsleden, som han sagt att han skulle, och istället bestämt sig för att hoppa på klippor på en annan plats, och då halkat och slagit sig illa/slagit ihjäl sig, så skulle han inte kunna vara gömd. Han skulle ha funnits i eller vid öppningen, och hade hittats av alla som letat.

Och jag anser att bilden med skosulorna är äkta, och då hade DA alltså krupit på mage långt in i denna hålighet.
Citera
2021-03-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det visste såklart inte polisen. Men de var där redan på måndagseftermiddagen och gjorde då upptäckter som ledde till att det var självklart att ta med bombteknikerna dit på tisdagen.

Din andra fråga går inte svara på utan att bli för detaljerad. Men svårt att förstå hur du kan vara så säker på hur det var utifrån några bilder du sett och inte minst tolkat.

Nej är inte säker. Spekulerar och ändrar mig konstant allteftersom det som postas här.
Citera
2021-03-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag påpekar igen att det finns bra bilder från platsen här i tråden. Med en människa i öppningen. Det framgår att öppningen är trång och grund.

D v s om DA av någon anledning hade bestämt sig för att istället för att springa 5 mil längs Sörmlandsleden, som han sagt att han skulle, och istället bestämt sig för att hoppa på klippor på en annan plats, och då halkat och slagit sig illa/slagit ihjäl sig, så skulle han inte kunna vara gömd. Han skulle ha funnits i eller vid öppningen, och hade hittats av alla som letat.

Och jag anser att bilden med skosulorna är äkta, och då hade DA alltså krupit på mage långt in i denna hålighet.

Bilden på skorna är förmodligen äkta men det såg ut att vara lösa skor. Konstaterades det inte av besökare efteråt att DA på drygt 180 inte hade fått plats där inne. Alltså låg han vänd utåt.
Citera
2021-03-10, 11:37
Medlem
Rospigg1s avatar
Att han inte hade SL-kort, kan väl bero på att, han bara åkte buss. Då kliver man ju på i mitten av bussen och inte behöver visa SL-kortet för någon. Om han åkte t-bana, så kan han ju ha plankat. Och om det hade blivit kontoll på sl-kort, så hade det väl inte spelat honom någon roll, om han skulle få betala tilläggsavgift. Om han nu hade bestämt sig för att ta sitt liv
Citera
2021-03-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead66a
Det har sökts där så tidigt som 27/11,Dock så var sökområdet mellan väster om Stensjön och fyndplatsen dvs brandområdet

Ok. När brann det i det här området ?
Citera
2021-03-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudiamus
Du måste krypa in. Jag har varit på platsen och sett hålan med egna ögon.

Om man nu måste krypa in hur har då polacken kunnat hitta honom?
Citera
2021-03-10, 11:39
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76

2. Kroppen var relativt HEL när den togs ut. Det ser man när fyra man bär iväg med liksäcken. Att spränga sig inne i en grotta hade nog delat honom i mindre delar...

Inga specifika kunskaper om mänsklig vävnad, men jag vet hur jaktrester ser ut efter fyra månader - det som inte har ruttnat bort har korpar och rävar tagit hand om. Det är mest ben kvar.
Citera
2021-03-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
de verkar väldigt sekulariserade,turkar speciellt urbana är inte så traditionella

men tror pappan kan ha haft ståra förväntningar på sina söner

Men det kan ändå ha varit tabu inom hans kretsar.
Citera
2021-03-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
DA rekade i området, tills han hittade den avsides och dolda plats han letade efter. Fotona han tog raderade han från sin dator, när han var klar med sin rek. För att han inte ville bli hittad.

Han planterade hos sin familj att han kunde tänkas värvas för ett topphemligt uppdrag, där han skulle behöva gå under jorden. Han ville inte bli hittad, utan att hans familj skulle tro att han levde lycklig någonstans.

Han köpte en enkel pappers-SL-biljett, och lämnade sitt spårbara SL-kort och mobil hemma. Berättade i en chat att han skulle springa 5 mil längs Sörmlandsleden, så att ingen skulle reagera om han sågs åka kollektivt i den riktningen. Men han tog sig inte till Sörmlandsleden, utan till sin utsedda plats.

Den platsen har en trång öppning. Bilden som postats här på skon är äkta. Det anser jag bevisades av användaren som drog upp kontrasterna på den, så att man kunde se att även den andra skon fanns i mörkret. Det vore för genomtänkt för en allmän sensationslysten bildförfalskare.

Den bilden visar att DA låg på mage, långt inkrupen under klippblocket. Det är inte en position man kan hamna i, om man halkar och faller. Isåfall skulle han ha legat i en konstig position i hålans öppning.

Om han hade halkat och fallit i en olycka, så hade han alltså antingen varit kvar i/vid den trånga öppningen, eller så hade han krälat ut över blocket och vidare mot vägen - om han var tillräckligt oskadd. Absolut ingen - hur omtöcknad man än är, rätar ut sin brutna kropp och krälar på mage in under ett klippblock. Den som vill leva, och kan röra sig, krälar därifrån, mot möjlig hjälp.

Så det är ett solklart självmord. Exakt hur vet vi inte, men sprängningsteorin styrks av att bombgruppen var på plats (och att DA var både kunnig, och hade tillgång till sprängämnen). Bombgruppen har bråda dagar, och är inte någon form av skogstaxi för polisen. Och nej, vi i Stockholm hör smällar dygnet runt. Vi reagerar inte.

----------------------

Den här tråden är som vanligt på Flashback numera plågsam läsning. Extremt konstiga, aggressiva och ihärdiga postare förklarar vad deras egna känslor berättar för dem, och i praktiken saboterar diskussionen.

Tack för bra inlägg. Håller med dig i stort, och har drivet den teorin i månader i den andra tråden.
Finns detaljer där jag har annan uppfattning, men det viktiga är helheten.

Håller även med dig om trådens utveckling.
I den andra tråden har man nu kommit fram till att han tagit sig till detta otillgängliga områden för att leka lite med sprängämnen. Tyvärr inträffade en olycka. Det måste ju vara en olycka.......
Citera
2021-03-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Jag håller med men har samtidigt för mig att de visade på efterlyst när de bar iväg ”kvarlevorna” i någon vit säck och det såg ut som en hel kropp? Det var i alla fall fyra män som bar på säcken.

Ja, jag såg en bild av det i andra tråden. https://www.flashback.org/sp74930216
Kan vara två delar, därför ser det ut som en hel kropp.
Citera
2021-03-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det intressanta här är om han brukade fotografera av naturen, om det var vanligt för honom.

Om inte då stärker det självmordsteorin.

Jag gör det aldrig, min sambo mer ofta tex.

Precis. Det får vi nog dock ej veta.
Citera
2021-03-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Tack för bra inlägg. Håller med dig i stort, och har drivet den teorin i månader i den andra tråden.
Finns detaljer där jag har annan uppfattning, men det viktiga är helheten.

Håller även med dig om trådens utveckling.
I den andra tråden har man nu kommit fram till att han tagit sig till detta otillgängliga områden för att leka lite med sprängämnen. Tyvärr inträffade en olycka. Det måste ju vara en olycka.......

Vi ponener att det är självmord, kommer polisen gå ut med detta eller kommer dom hålla det hemligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in