Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Jag tycker fortfarande att PW:s röst låter svävande när han svarar "Eeeh, det borde varit..." och att det är fascinerande att den huvudmisstänkte är personligt vän med personer som besitter spetskompetenser och har viktiga positioner på Tekniska roteln.
Jag har ofta undrat varför SPA-badet inte finns med på bild i FUP och varför inga tekniska undersökningar redovisats för detta. Jag tycker det är väldigt märkligt om man har låtit bli att undersöka badet som kan ha varit en naturlig plats för rengöring efter företaget Mord.
När man tittar i FUP ses inga bilder på den högra delen av hans altan och inga bilder av SPA-badet. PW säger i rätten att det fanns lite insyn från en granne och det tyder på att badet stod på altanens högra del längs med väggen.
Att vänner hjälper varandra är naturligt, men har PW även hjälpt till att flytta badet en andra gång till den nuvarande och mer synliga platsen på altanutbyggnaden, kan jag nästan förstå varför SD varit så övertygad om att mordet inte skulle lösas.
Vilken polis tog bilderna?
Kände den fotograferande polisen SD?
Kan det finnas bilder i slasken?
Nu när du säger det är det mycket konstigt att polisen ägnat någon uppmärksamhet åt SPA-badet.
Jag är imponerad av hur observant du är och att du har bra koll.
Tror att jag ibland blandar ihop dig med Ulanna.
Det börjar bli rörigt nu efter flera år.