Om man plockar bort infallet att ringa polisen, vad finns kvar av planeringen?
Ja, med facit i hand, hade det sannolikt varit bättre för honom, dvs om han hade kunnat plocka bort hennes sms "hallå" från Fågelbäsgatan vill säga.
Jag tror inte att Lena hade satt sig i en bil för att åka längre bort ensam med SD sent på natten. Risken skulle också vara att någon såg när hon klev in i bilen. Hennes mobil skulle koppla upp sig mot olika maser mm. Valet av plats är inte dumt.
Vet inte om jag hänger med vad du menar med meningen därefter (det är ordet "dessutom" som förvirrar mig), men tolkar att du menar att han ringde polisen för att låtsas hjälpa till, vara hjälte. Då menar du att det är fejk, men hans syfte enbart är för att få känna sig duktig. Visst, det skulle kunna vara fallet, han älskar ju att få den rollen.
Och faktiskt, det skulle kunna vara så att han såg några killar, och han kände sig trängd. Jag utesluter inte det heller.
Visst, allt är möjligt. Men inte så sannolikt, särskilt inte med tanke på övriga komponenter. Men vi vet ju alla, att statistiken kan peka på att det är 99,99% sannolikhet för något, men du är det 0,01% fallet.
Vi vet inte exakt hur åklagaren lägger fram det här, men jag förmodar att hon tänker sig att de stämmer träff, de har gjort det på ett sätt som är "osynligt" efteråt. Meningen är ju att hon ska kolla cachen djupt inne i Vivallaskogen. det är väldigt nära de områden som kan kallas stökiga. Och mobilen borta sedan.
Nä, ingen vinst blir det om man ska se det ur perspektivet lugn och ro.
Men jag tror inte att det är hans mål.
Jag tror att målet är att få lugn i huvudet, få slut på hela skiten, kunna återfå något av det som förloras. Lite som att att du ser ditt hus brinna, du försöker släcka branden. Det går inte jättebra, men du lyckas till slut få branden släckt. Delar av övervåningen och taket har brunnit upp, det kommer aldrig att bli detsamma, men det går att få det lagat.
Från en studie:
"
"Results indicated that domestic homicides have distinct dynamics, specifically that the majority were perpetrated out of proprietary revenge, most domestic homicides were planned - as 82.9*% of cases showed elements of planning - and the majority were identified as high-risk on the revised Danger Assessment tool."
(Studie: A Comparison of Domestic and Non-Domestic Homicides, 2014)
"Contrary to the impression some of the participants attempted to generate during the interviews, most of the homicide incidents were not impulsive, unplanned, or uncontrolled. The murder was preceded by a phase of emotional willingness to kill, murderous thoughts, and murder planning."
(Studie: Typology of Intimate Partner Homicide, 2010)
"The intimate partner murders were some of the most intentional killers we saw."
(Studie: When Men Murder Women, 2015)"
https://www.researchgate.net/publication/270284308_A_Comparison_of_Domestic_and_Non-Domestic_Homicides_Further_Evidence_for_Distinct_D ynamics _and_Heterogeneity_of_Domestic_Homicide_Perpetrato rs