Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Fruktansvärt bråk där.
Gnabb i timmar, sida upp och sida ner.
Man önska att man kunde se vilka bilder de skickar till varandra här; kanske går någonstans i FUP.
Eftersom det nu är SD som skriver orden, ser jag det som något som han fyrar av i vrede mot Lena. Hur han uttrycker det, kan tas med en nypa salt.
SD är ingen ärlig person.
Det kan vara precis såsom HD sa 2106; att HD önskade Lena ut ur deras liv.
Istället för att försöka lugna, pepprar han på konflikten dom emellan.
Citat:
Men visst, HD kan ha sagt att hon önskar Lena dit pepparn växer och lite mer. Det är inte heller osannolikt.
Det är fullt läsbart att HD önskar LW ditt pepparn växer och ännu längre bort när man summerar hennes avsky.
Han eldar i brasan likaväl. Frågan är varför, för det är provokativt.
Jag återkommer till färgen Soft.
Han målade som sagt om hemma i färgen Soft då han tänkte ta ut skilsmässa 2014/15 och låta LWD flytta in inkl bonusbarn.
H säger i förhör (och ska givetvis tona ner till att det var nåt som LW uppförstorade och inbillade sig):
HD:
(..) till exempel talar om att hon var med å valde grejer hur det ska se ut i huset och .. valde vilken färg de skulle va för att hon och Stefan skulle bo där sen, bara så du vet att det är så han har sagt å liksom .. ah men de va en detalj som fastnade sådär ..
(..)
.. ah men då frågade jag honom, det
handlar verkligen om målarfärg i källaren ..
F: I eran källare?
H: Jaa ..
F: I erat hus?
H: (skrattar) ja .. o då sa han såhär .. ah ja pratade med henne i telefon när jag stod ute på
Bauhaus .. eh o stod med två nyanser av grönt.. eh å bara .. va tycker du, tycker du den ljusa eller den mörka? Liksom .. ah ..
BF: Okej ..
H: Ah .. å de har hon tolkat till att dom har planerat.. hur dom ska ha det i huset. När jag flyttar därifrån å hur alla barnen ska få plats tillsammans. Mm."
(...)
L2: Mm ... planerade dom för framtiden i ert hem? T apetfärg ... då hon skulle bo där
i framtiden, var det hon som valde?
H: Eem, dom har planerat för det under en period, ja.
FL2: Hur vet du det?
H: Båda har berättat det
FL2: På vilket sätt har dom planerat den framtiden?
H: Äh, egentligen inte mer än att, "Jaja, jag kanske ska bo i huset nån gång" eller
eem, så ... 2014, -15 pratar vi"
Det var inget som LW inbillade sig eller nåt "ja, ja, jag kanske ska bo i huset."
Vilket även JG nämner i sms.
LW ifrågasätter som sagt att hon ska smyga runt, ha låg profil och inte störa bilden utåt.
Färgen har uppenbart ett starkt symbolvärde som retar gallfeber på HD. Det riskerar göra henne smått paranoid (=hot stuff).
Nu tycker LW att han är onödigt provokativ.
Vad han sysslar med kan man ju undra.
Han verkar vilja reta upp HD. Hämnd på hennes nya glädjeskutt med JS eller vad.
A) Ena stunden bokas drömresa a la cry me a river.
B) HD går sen bakom ryggen och är otrogen med JS. De börjar trivas ihop fr.om. Allhelgona på ett event.
C)... och 12 nov målar han ånyo om med kulören Soft?
SD: Ska måla i garaget nu
Rt
öppet
LW:, Varför valde du den färgen? Måste funnits massor med vita alternativ
SD: Grå förvisso
SD: Men visst fanns det många liknande
LW: Vart hon med och valde färgen?
Den exakta nyansen, med namnet?
SD:Tg var med i butiken
SD: Jag valde färg
LW: Varför tog du inte en annan?
SD: Tog den jag ville ha
Varför ville du ha den?
SD: Den är fin
SD:Vill omslutas av den
Du som säger du Inte kan färg, form
och estetik
SD:Ja
SD: Hörs.
LW:, Och som lägger sjukliga nivåer av paranoia på henne
Sjukt avlägsna detaljer kan uppfattas som trlggers och ska elimineras.
Så väljer du den färgen
SD:Rt
(..)
LW:
"för tydlighets skull: Jag tyckte det var kul du valt just den färgen.
Bara överraskad över dina nycker. Ibland föranleder det mest långsökta en tillsägelse från dig att jag inte ska det eller det för att det kan uppröra och få negativ Inverkan. Sen väljer du aktivt färg med mitt namn. Omöjligt förutse, omöjligt Inte göra fel, omöjligt förstå"
Och de nya cacherna med bla koordinat mordpats påstår han är så simpla - fast i samma andetag säger han att han inte vet ett dugg om dess tema?
Fastän LW sagt att de är de mest avancerade hon gjort och de skulle bli nåt extraordinärt.
Snarare än nåt yssepysse på mordplatsen med namn Home Soft Home.
Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Det fetade har gått min näsa förbi.
Dags att åter ta en djupdykning i FUP...
164 var jag och grävde i.