2021-03-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Nej han är inte inblandad, om han vore inblandad så vore jag inte förvånad.
Konstig umgängeskrets.
PW även vidnamn Mossb*rg och Amz*ll.
19770306

Skrev just det. Att han inte är inblandad i fallet.
Citera
2021-03-07, 11:32
Medlem
Förhöret med Peter Wickström
Länk: https://gofile.io/d/l7pDq1 (The jonehrsson’s Podcast)

Av någon anledning vet bara Peter hur man extraherar information ur bilder.
Man kan nästan tro att han har google eller har skapat strukturen för bilden
Ingen annan ifrån polisen som förstår "När, Var, Hur" proceduren förutom självaste Peter W*ckström
Citera
2021-03-07, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SPA-badet betalades i januari -18. Det finns inget SPA på polisens bilder i FUP och vid tiden för mordet fanns inte utbyggnaden från altanen där badet är placerat idag. Firman som badet köptes ifrån ägs av den Pett*r som mailar till SD kl 23.04 under mordkvällen. SPA-företaget får inte de bästa kundomdömena eftersom 52% graderar "Mycket dålig" Exempel: https://se.trustpilot.com/reviews/5f200c491a5a6907a4750b78

Jag har funderat på var SPA-badet kan ha stått innan mordet och kommer fram till att det möjligen stod på altanen längst till höger intill husväggen innan det flyttas till den nya och utbyggda altandelen under hösten -18.

Jag kan inte lura ut från vilket datum Eniros bilder är tagna.
Här nedan kan man se att någon slags byggnadsarbete pågår på altanen:

https://www.bildtagg.se/bild/ujmvj3cl9z9v0uub67n5o1pv

Tyvärr är ju en del tidigare länkar i tråden döda. Google uppdaterar sina bilder, mycket är från 2019-20.
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-07 kl. 11:59.
Citera
2021-03-07, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
SPA-badet betalades i januari -18. Det finns inget SPA på polisens bilder i FUP och vid tiden för mordet fanns inte utbyggnaden från altanen där badet är placerat idag. Firman som badet köptes ifrån ägs av den Pett*r som mailar till SD kl 23.04 under mordkvällen. SPA-företaget får inte de bästa kundomdömena eftersom 52% graderar "Mycket dålig" Exempel: https://se.trustpilot.com/reviews/5f200c491a5a6907a4750b78

Jag har funderat på var SPA-badet kan ha stått innan mordet och kommer fram till att det möjligen stod på altanen längst till höger intill husväggen innan det flyttas till den nya och utbyggda altandelen under hösten -18.

Citerar dig på nytt.
Har nu lyssnat lite på slutat av förhöret med PW från TR, och minns nu också att han säger att han flyttade tunnan hösten -17 och några veckor efter det badade han i den. Försvaret tar då upp en konversation som SD och PW har i januari- 18 på facebook, där PW ber om att få låna tunnan.

Jag har inte lyssnat på hela förhöret nu, utan enbart på slutet.

Ändrar lite här:
Vid ca 19:25 diskuteras lite vilka kontakter PW har haft med SD efter mordet och på vilket sätt (Vid några tillfällen över meddelanden och 1-2 ggr har de träffats). Här nämns inte vid vilken tidpunkt de har träffats eller vad de har gjort.

Tunnan nämns vid ca 25:13. Kan finnas annat innan detta, om någon orkar lyssna på förhöret rakt igenom.

https://gofile.io/d/l7pDq1
Senast redigerad av notknapparen 2021-03-07 kl. 14:24.
Citera
2021-03-07, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Förhöret med Peter Wickström
Länk: https://gofile.io/d/l7pDq1 (The jonehrsson’s Podcast)

Av någon anledning vet bara Peter hur man extraherar information ur bilder.
Man kan nästan tro att han har google eller har skapat strukturen för bilden
Ingen annan ifrån polisen som förstår "När, Var, Hur" proceduren förutom självaste Peter W*ckström

Tack för gofilelänken. Den fungerar bättre om man vil pausa än på Tingsrättspodden.

Jag reagerar på att PW nämner att han har hjälpt SD med sin NAS, när han hade problem med den.

Jojo, SD har verkligen haft hjälp av sin polisvän.
Citera
2021-03-07, 15:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror inte att grannarna var så nedlåtande. SD och polisbekantingen, ja, men de flesta normala beter sig inte så. Övriga manliga vänner tror jag var högst normala.
När jag tänker efter så undrar jag starkt om ens SD skulle uttrycka sig så. HD ligger närmare till hands.
HD säger mycket hon, när maken har hoppat i galen (bad)tunna.

2/5 2017
SD: "Du vet, både från och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva).

Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns."
(..)

LW:
" Jag ljög
Men jag var inte otrogen mot henne
Det var du
Att HON skulle vilja jag inte fanns betyder inte
att DU måste gå med i allt du gör"

(Ab 164)
Citera
2021-03-07, 16:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD säger mycket hon, när maken har hoppat i galen (bad)tunna.

2/5 2017
SD: "Du vet, både från och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva).

Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns."
(..)

LW:
" Jag ljög
Men jag var inte otrogen mot henne
Det var du
Att HON skulle vilja jag inte fanns betyder inte
att DU måste gå med i allt du gör"

(Ab 164)

Fruktansvärt bråk där.
Gnabb i timmar, sida upp och sida ner.
Man önska att man kunde se vilka bilder de skickar till varandra här; kanske går någonstans i FUP.

Eftersom det nu är SD som skriver orden, ser jag det som något som han fyrar av i vrede mot Lena. Hur han uttrycker det, kan tas med en nypa salt.
SD är ingen ärlig person.

Det kan vara precis såsom HD sa 2106; att HD önskade Lena ut ur deras liv.
Istället för att försöka lugna, pepprar han på konflikten dom emellan.

Men visst, HD kan ha sagt att hon önskar Lena dit pepparn växer och lite mer. Det är inte heller osannolikt.

En liten del av det som föregår ditt citat:

A 164/745:

"2017-05-02 14:44 - Lena Wessström: Understryk inte allt hon markerar mot mig
2017-05-02 14:45 - Stefan Davidsson: <Media utelänmat>
2017-05-02 14:45 - Lena Wessström: Du behöver inte markera alla hennes desperata
tilltag också dig och mig emellan
2017-05-02 14:47 - Lena Wessström: Tänker uttala mig om er när du gör så jag måste
2017-05-02 14:59 - Lena Wessström: Vet inte hur medveten (aktivt) du varit om att det
såklait är för att få bort mig som hon absolut skulle göra just den uppgiften. Jag har sett
fel i både remsa och framsida. Och påpekat att det hade varit smidigt om jag gjort dem.
Att det är personligt mot mig vet du lika väl som jag. Då borde du varit ÄNNU
varsammare med mig kring det. Sagt något tröstande och uppmuntrande. Istället är det
faktiskt DU som rusat till hennes försvar. Och med det provocerat mig. Och slagit hårt
på mig. Kunde inte riktigt få ljuset på det förrän nu på slutet. Så orättvist av dig
2017-05-02 15:01 - Lena Wessström: Om du tycker det är nödvändigt att ni inte lämnar
era cacher till mig, då är ju det OCKSÅ en strikt personlig petning, personligt mot mig.
Var då extra förstående och varsam. Inte extra hård, kall och snål
"
Citera
2021-03-07, 17:41
Medlem
Citat:
Kanske badet först installerades hösten -17 och flyttades till altanutbyggnaden hösten -18? Det som inte låter bra i rättssalen är att PW får en svävande röst när han svarar på frågan om när han hjälpte till med att flytta på det.

De som har badat i SD:s SPA måste ha varit fullt synliga för grannar och förbipasserande efter det kom på nuvarande plats höst/vinter -18. Personligen skulle jag nog välja en mer insynsskyddad plats, men SD verkar ju gilla att visa upp sig och dela med sig av sina upplevelser.

Ja vi hör alla olika. Jag tycker inte det finns något avvikande i hans sätt att svara i TR. Sen säger ju SD själv i ett förhör i MAJ 2018 angående fasadbelysningen att de har ett spa-bad.

Förhör i TR med PW
IB: Du känner ju SD privat också…
PW: Ja
IB: Har du… han har haft en badtunna om man säger.. har du varit där och använt den nån gång?
IB: Vet du ungefär när det var?
PW: ehh, det borde ha varit under hösten 2917. Jag och ett par andra bekanta till Stefan hjälpte honom där under hösten och bära den till sin plats och det var ett par veckor efter det vill jag minnas.
IB: jag har sett någon facebookkommunikation mellan er i januari 2018 om nån helg där du bad om att få låna… Kan det stämma?
PW: Det kan mycket väl stämma.

Förhör med SD 30 maj 2018 (om fasadbelysningen)
M: Ingen aning det förutsätter jag, ibland är den avstängd för, man, ja vi har ett spa-bad och
ibland så stänger man av den om man vill bada för och inte få ...

Om han senare har gjort en tillbyggnad och flyttat den dit har kanske inte så mycket med PW att göra?
Citera
2021-03-07, 18:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja vi hör alla olika. Jag tycker inte det finns något avvikande i hans sätt att svara i TR. Sen säger ju SD själv i ett förhör i MAJ 2018 angående fasadbelysningen att de har ett spa-bad.

Förhör i TR med PW
IB: Du känner ju SD privat också…
IB: Har du… han har haft en badtunna om man säger.. har du varit där och använt den nån gång?
IB: Vet du ungefär när det var?
PW: ehh, det borde ha varit under hösten 2917. Jag och ett par andra bekanta till Stefan hjälpte honom där under hösten och bära den till sin plats och det var ett par veckor efter det vill jag minnas.
IB: jag har sett någon facebookkommunikation mellan er i januari 2018 om nån helg där du bad om att få låna… Kan det stämma?
PW: Det kan mycket väl stämma.

Förhör med SD 30 maj 2018 (om fasadbelysningen)
M: Ingen aning det förutsätter jag, ibland är den avstängd för, man, ja vi har ett spa-bad och
ibland så stänger man av den om man vill bada för och inte få ...

Om han senare har gjort en tillbyggnad och flyttat den dit har kanske inte så mycket med PW att göra?

Eftersom de var flera som hjälptes åt att flytta badtunnan, hade det väl varit lite vågat av PW att som polis vara med att flytta badtunnan efter mordet.

Jag lutar åt att tro att PW lånade badet jan- 18 efter att han frågat om lov, och att flytten alltså var två veckor före det.

Inbyggnationen har förmodligen skett efter denna flytt.

Vi har ju pratat om det här för länge sedan och jag hade glömt att jag redan dragit denna slutsats då.
https://www.flashback.org/p72211260#p72211260
Citera
2021-03-07, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
PRECIS!!! SD ljög för BÅDE LW/HD!

Jag fattar (och orkar inte följa bråket heller) inte riktigt vad SD och LW bråkar om, men det kan vara både saker som handlar om cacher (Lenas) och touren.

Här kan det vara så att Lena uppfattar det som att SD gör allt som HD vill (frågan är vad?), och att Lena känner sig bortkastad som en bajstrasa som hon säger lite längre ner.

Någon som är mer insatt i geocachingen och touren kanske begriper alla vändor.

Känner igen en del av bråket runt bilder som Lena försökt få hjälp av SD med, men det blir som vanligt någon slags maktkamp dom emellan, där jag uppfattar det som att SD använder HD och RT som tillhygge när han känner sig pressad.

Rent generellt märker jag ett mönster hos SD, och det är att när SD känner sig "övermannad" kan han inte klara av att argumentera med Lena eller bara nöja sig med att lägga ned, utan han använder olika maktmedel såsom hot om olika saker för att få övertaget. Han måste ha kontrollen.

Lite samma med mordet kanske?
Citera
2021-03-07, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du resonerar som om ett kärleksförhållande mellan den otrogna svikaren och hans älskarinna vore ett slags resonemangsavtal och du verkar helt oförmögen att begripa känslorna och spelet bakom.

"Det är väl bara att gå" - och sån bullshit.

Det är helt obegripligt hur man kan vara så himla trångsynt, moralistisk, okunnig och iskall som du är..
Den hycklande snusförnuftigheten pekar mot
dumpad eller fått vara second hand.
Erinrar mig att JG resonerade omoget kring sitt alierande med HD.

Kränkt är granne till bitterhet. En del behöver agera ut sin bitterhet verbalt och spy galla.
HD och JG är så samspelta i den frågan.
.. Tills det gått överstyr. För i sin yttersta utpost kan det bli värre och då blev JG bekymrad både över vart LWs kropp var och sina egna tillkortakommanden.

Såg en udda kommentar från LW till SD i juni 2017. Vet inte om hon anspelar på HD.

"Ta lite lithium
Du är fantastisk när du visar finsidan
Men dina fulsidor är Vidriga"

Nästa ordval som stack ut var följande.

16 April 2017

LW: "Hon ska hålla skenet uppe som om inget hänt, förutom att jag ska utplånas. Ska hon hålla skenet uppe kan hon inte begära att inte jag också gör det
(..)
Hon vill väl inte stå för sitt sätt utåt, jag ska bara lyda hennes order. Precis som du"

17 april 2017
LW:
" Nu ska jag svara tg som hör av sig
Hon sa att om du rör mig eller mina barn, då har du sett dina egna barn för sista gången"

Det går vilt till där bakom, hade varit givande att ta del av mer ordväxling och vem som kontaktar vem.
Citera
2021-03-07, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fruktansvärt bråk där.
Gnabb i timmar, sida upp och sida ner.
Man önska att man kunde se vilka bilder de skickar till varandra här; kanske går någonstans i FUP.

Eftersom det nu är SD som skriver orden, ser jag det som något som han fyrar av i vrede mot Lena. Hur han uttrycker det, kan tas med en nypa salt.
SD är ingen ärlig person.

Det kan vara precis såsom HD sa 2106; att HD önskade Lena ut ur deras liv.
Istället för att försöka lugna, pepprar han på konflikten dom emellan.
Citat:
Men visst, HD kan ha sagt att hon önskar Lena dit pepparn växer och lite mer. Det är inte heller osannolikt.
Det är fullt läsbart att HD önskar LW ditt pepparn växer och ännu längre bort när man summerar hennes avsky.

Han eldar i brasan likaväl. Frågan är varför, för det är provokativt.

Jag återkommer till färgen Soft.

Han målade som sagt om hemma i färgen Soft då han tänkte ta ut skilsmässa 2014/15 och låta LWD flytta in inkl bonusbarn.
H säger i förhör (och ska givetvis tona ner till att det var nåt som LW uppförstorade och inbillade sig):

HD:
(..) till exempel talar om att hon var med å valde grejer hur det ska se ut i huset och .. valde vilken färg de skulle va för att hon och Stefan skulle bo där sen, bara så du vet att det är så han har sagt å liksom .. ah men de va en detalj som fastnade sådär ..
(..)
.. ah men då frågade jag honom, det
handlar verkligen om målarfärg i källaren ..
F: I eran källare?
H: Jaa ..
F: I erat hus?
H: (skrattar) ja .. o då sa han såhär .. ah ja pratade med henne i telefon när jag stod ute på
Bauhaus .. eh o stod med två nyanser av grönt.. eh å bara .. va tycker du, tycker du den ljusa eller den mörka? Liksom .. ah ..
BF: Okej ..
H: Ah .. å de har hon tolkat till att dom har planerat.. hur dom ska ha det i huset. När jag flyttar därifrån å hur alla barnen ska få plats tillsammans. Mm."
(...)
L2: Mm ... planerade dom för framtiden i ert hem? T apetfärg ... då hon skulle bo där
i framtiden, var det hon som valde?
H: Eem, dom har planerat för det under en period, ja.
FL2: Hur vet du det?
H: Båda har berättat det
FL2: På vilket sätt har dom planerat den framtiden?
H: Äh, egentligen inte mer än att, "Jaja, jag kanske ska bo i huset nån gång" eller
eem, så ... 2014, -15 pratar vi"

Det var inget som LW inbillade sig eller nåt "ja, ja, jag kanske ska bo i huset."
Vilket även JG nämner i sms.

LW ifrågasätter som sagt att hon ska smyga runt, ha låg profil och inte störa bilden utåt.

Färgen har uppenbart ett starkt symbolvärde som retar gallfeber på HD. Det riskerar göra henne smått paranoid (=hot stuff).

Nu tycker LW att han är onödigt provokativ.
Vad han sysslar med kan man ju undra.
Han verkar vilja reta upp HD. Hämnd på hennes nya glädjeskutt med JS eller vad.

A) Ena stunden bokas drömresa a la cry me a river.

B) HD går sen bakom ryggen och är otrogen med JS. De börjar trivas ihop fr.om. Allhelgona på ett event.

C)... och 12 nov målar han ånyo om med kulören Soft?

SD: Ska måla i garaget nu
Rt
öppet
LW:, Varför valde du den färgen? Måste funnits massor med vita alternativ
SD: Grå förvisso
SD: Men visst fanns det många liknande
LW: Vart hon med och valde färgen?
Den exakta nyansen, med namnet?
SD:Tg var med i butiken
SD: Jag valde färg
LW: Varför tog du inte en annan?
SD: Tog den jag ville ha
Varför ville du ha den?
SD: Den är fin
SD:Vill omslutas av den
Du som säger du Inte kan färg, form
och estetik
SD:Ja
SD: Hörs.
LW:, Och som lägger sjukliga nivåer av paranoia på henne
Sjukt avlägsna detaljer kan uppfattas som trlggers och ska elimineras.
Så väljer du den färgen
SD:Rt

(..)
LW:
"för tydlighets skull: Jag tyckte det var kul du valt just den färgen.
Bara överraskad över dina nycker. Ibland föranleder det mest långsökta en tillsägelse från dig att jag inte ska det eller det för att det kan uppröra och få negativ Inverkan. Sen väljer du aktivt färg med mitt namn. Omöjligt förutse, omöjligt Inte göra fel, omöjligt förstå"

Och de nya cacherna med bla koordinat mordpats påstår han är så simpla - fast i samma andetag säger han att han inte vet ett dugg om dess tema?

Fastän LW sagt att de är de mest avancerade hon gjort och de skulle bli nåt extraordinärt.

Snarare än nåt yssepysse på mordplatsen med namn Home Soft Home.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade har gått min näsa förbi.
Dags att åter ta en djupdykning i FUP...
164 var jag och grävde i.
Senast redigerad av develi 2021-03-07 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in