2021-03-07, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Mycket möjligt. Har nog provats ut lite av varje där i och med att hon ska ha varit svårbehandlad under sjukdomstiden.
Jag reagerade på att hon var så högdragen de där dagarna hon börjar logga LWs cacher.
Typ. Vad hände här då?
Hon är bästa valet jämfört med LW, smart, kan minsann locka män hon också och gör nåt weird på Ikea.

Sen slog det mig att det kan ha varit drag av hypomani, om Quetiapin bryter topparna och dalarna men inte fullt ut.
Då kan en förhöjd självkänsla framträda, vilken lätt kan förväxlas med typ narcissistiska drag. Sen så bär det åt andra hållet med grubbel (vad gör SD nu) och annat med JS. Men inte ner i depression alltså.
Citera
2021-03-07, 23:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den hycklande snusförnuftigheten pekar mot
dumpad eller fått vara second hand.
Erinrar mig att JG resonerade omoget kring sitt alierande med HD.

Kränkt är granne till bitterhet. En del behöver agera ut sin bitterhet verbalt och spy galla.
HD och JG är så samspelta i den frågan.
.. Tills det gått överstyr. För i sin yttersta utpost kan det bli värre och då blev JG bekymrad både över vart LWs kropp var och sina egna tillkortakommanden.

Såg en udda kommentar från LW till SD i juni 2017. Vet inte om hon anspelar på HD.

"Ta lite lithium
Du är fantastisk när du visar finsidan
Men dina fulsidor är Vidriga"

Nästa ordval som stack ut var följande.

16 April 2017

LW: "Hon ska hålla skenet uppe som om inget hänt, förutom att jag ska utplånas. Ska hon hålla skenet uppe kan hon inte begära att inte jag också gör det
(..)
Hon vill väl inte stå för sitt sätt utåt, jag ska bara lyda hennes order. Precis som du"

17 april 2017
LW:
" Nu ska jag svara tg som hör av sig
Hon sa att om du rör mig eller mina barn, då har du sett dina egna barn för sista gången"

Det går vilt till där bakom, hade varit givande att ta del av mer ordväxling och vem som kontaktar vem.

Citat:
17 april 2017
LW:
"Nu ska jag svara tg som hör av sig
Hon sa att om du rör mig eller mina barn, då har du sett dina egna barn för sista gången"

Det kan även tolkas som att LW berättat om SDs hot mot henne och A för HD och att HD då sagt: "om han rör dig eller dina barn, då har han sett sina egna barn för sista gången",
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-07 kl. 23:21.
Citera
2021-03-07, 23:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Föregående:

2017-04-10 16:48-L*na W*sström:Nu ska jag svara tg som hör av sig

Det är alltså HD som ska ha hotat LW angående barnen.

Ja, LW refererar det HD skrivit. I citat innan så nämner dock LW:

16 April 2017

LW: "Hon ska hålla skenet uppe som om inget hänt, förutom att jag ska utplånas. Ska hon hålla skenet uppe kan hon inte begära att inte jag också gör det

(..)
Hon vill väl inte stå för sitt sätt utåt, jag ska bara lyda hennes order. Precis som du"
(min fetning)

Och här ovan syftar ”du” på SD.

17 april 2017
LW:
" Nu ska jag svara tg som hör av sig

Här syftar ”du” förmodligen på LW.
Om HD skulle ha menat att hota SD via LW så att säga så skulle formuleringen ha kunnat vara exakt likadan. Men det är egentligen skit samma. Jag tror också att HD hotar LW. Det var min första slutsats. Oavsett vilket så är det ett oerhört märkligt beteende från HDs sida!
Citera
2021-03-07, 23:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag reagerade på att hon var så högdragen de där dagarna hon börjar logga LWs cacher.
Typ. Vad hände här då?
Hon är bästa valet jämfört med LW, smart, kan minsann locka män hon också och gör nåt weird på Ikea.

Sen slog det mig att det kan ha varit drag av hypomani, om Quetiapin bryter topparna och dalarna men inte fullt ut.
Då kan en förhöjd självkänsla framträda, vilken lätt kan förväxlas med typ narcissistiska drag. Sen så bär det åt andra hållet med grubbel (vad gör SD nu) och annat med JS. Men inte ner i depression alltså.

Citat:
Då kan en förhöjd självkänsla framträda, vilken lätt kan förväxlas med typ narcissistiska drag. Sen så bär det åt andra hållet med grubbel (vad gör SD nu)

Det låter precis som LW. Hon ansåg att hon var bättre än HD på alla punkter. Och bättre än alla andra också.
Citera
2021-03-07, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det kan även tolkas som att LW berättat om SDs hot mot henne och A för HD och att HD då sagt: "om han rör dig eller dina barn, då har han sett sina egna barn för sista gången",
Jag nämnde den här versionen också.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men jag funderar likaväl på om H skulle vara så omtänksam att hon varnar LW för sin mordiska man. Möjligen som ett underliggande hot.

Hon pratar rätt inbakat, likt gaslighting, och gör tillägg när hon blir ifrågasatt - och backar.
Ses i dialog med JS och likaväl SD. Även JG.
Men inte till chefen. För MT säger nämligen ingenting.
Senast redigerad av develi 2021-03-07 kl. 23:29.
Citera
2021-03-07, 23:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Ja faktiskt, en tredje möjlig tolkning.
I sammanhanget den minst troliga skulle jag säga, om inte annat så i skenet av de andra citaten.

Och det beror också på hur man tolkar ordet ”rör”.
Hotar eller kramar, typ...
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-07 kl. 23:29.
Citera
2021-03-07, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Det låter precis som LW. Hon ansåg att hon var bättre än HD på alla punkter. Och bättre än alla andra också.
Gör du dina analyser, själv diskuterar jag aktuell medicinering för HD som de facto har psykisk sjukdom.
Citera
2021-03-07, 23:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Gör du dina analyser, själv diskuterar jag aktuell medicinering för HD som de facto har psykisk sjukdom.

Och det trodde LW att hon själv också hade. Hon ville t.o.m. bli inlagd på psyk.
Citera
2021-03-07, 23:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Och det trodde LW att hon själv också hade. Hon ville t.o.m. bli inlagd på psyk.
Ja, hon insåg att hon behövde hjälp att ta sig från SD som band henne som Loctite via sitt LWD och JÄD och samtidigt inte var nåt att ha.
Citera
2021-03-07, 23:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Typ. Vad hände här då?

Ja, varför inte. Så kan det förstås vara. Under den tidsperioden var HD på hugget, mer än vanligt, gällande loggarna.
Och när J nämner att L är populär bland männen, reagerar HD direkt med svartsjuka; BX har minsann skrivit till henne och frågat hur dagen har varit.
Hon trånar efter J och skriver heta meddelanden om nakenhet och stulna kyssar.

Flygresan med all psykisk påfrestning och alltför lite sömn resulterade i ett besök på psykiatrin, direkt efter hemkomst. Tre veckor senare tycker hon att det känns okej att logga LW:s 17 cacher. - Ja, L hade så rätt i att paret gick över lik för sina FTF:er.
Efter en tid återgår hon till arbetet, full av energi och livsglädje.
Citera
2021-03-07, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, varför inte. Så kan det förstås vara. Under den tidsperioden var HD på hugget, mer än vanligt, gällande loggarna.
Och när J nämner att L är populär bland männen, reagerar HD direkt med svartsjuka; BX har minsann skrivit till henne och frågat hur dagen har varit.
Hon trånar efter J och skriver heta meddelanden om nakenhet och stulna kyssar.

Flygresan med all psykisk påfrestning och alltför lite sömn resulterade i ett besök på psykiatrin, direkt efter hemkomst. Tre veckor senare tycker hon att det känns okej att logga LW:s 17 cacher. - Ja, L hade så rätt i att paret gick över lik för sina FTF:er.
Efter en tid återgår hon till arbetet, full av energi och livsglädje.
Ja, hennes dagsform kan nog ha med sjukdomen att göra, att det svänger.
Hon loggar ju både maniskt - och övermaga.
Där tappar hon ju helt vad vett är och loggar när LW är mördad. Det agerandet är obehagligt.
Luktar hämnd.

När hon säger att bollen ligger hos dig hur relationen utvecklas då är hon ju mer än övertydlig.
När hon fräser till om LW är det inte vanilj som kommer ur munnen.

Jag kilade iväg och hämtade ett citat som också kan återspegla hennes typ dubbla personlighet, för å ena sidan gråter hon och är dämpad (skulle jag också göra med en sån partner) men sen bär det åt andra hållet.
JO beskriver att hon grät floder på nåt event, han fattade inte vad det var. Sen fick han dra ner på kontakten, hans tjej tyckte det blev too much.

Han nämner nåt snarlikt om USA i förhör. Att hon kan bli chefig.

SD: Ah men eh .. jag tror inte att hon uttryckte känslor i första hand utan det var nog att.. ah vi måste bestämma ..
du får den här tiden på dig ..
FL I: Hon är känslomänniska?
SD: Ah annars så är hon ganska så mycket känslomänniska men .. när det kommer till sånt här då blir det.. ( ohörbart) chefig eller "
Citera
2021-03-08, 06:28
Avslutad
Citat:
Nu är det endast en person som varit intagen på psyk, flera gånger.Din favvo HD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in