2021-03-06, 22:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Frågan var om du vet. Inte vad du antar.

Jouråklagaren behövde inte påverkas av någon. Han hade sin egen erfarenhet av LW. Han visste att hon anmält SD för att han inte ville lämna sin fru. ÅK lade ner utredningen men LW gav sig inte. Hon tjatade på honom och när det inte hjälpte så överklagade hon hans beslut. Hon hade ropat "vargen kommer" för många gånger. När det var allvar så var det ingen som brydde sig längre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pojken_och_vargen

Det var i all sin dar inte hon själv som anmälde att hon var försvunnen!
Citera
2021-03-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag tror vi gör något riktigt dumt om vi kollar upp poliser.. även om det är "basebollpoliser".

Tänker du på det här fallet eller i allmänhet?
Citera
2021-03-06, 23:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Fanns det fler personer än SD som sprang in på grannarnas tomter och tittade in genom fönstren?
Ingen annan har nämnts vad jag vet.

Det kan det väl finnas?

Citat:
Ingen annan har nämnts vad jag vet.

Tror du att de skulle anmäla sig själva till polisen?

Kanske någon av LWs dissade män stod utanför i mörkret och trånade. PJ t.ex. som väl var den enda hon sa nej till. Om inte så mycket talade för SD skulle det kunna vara GM som stod utanför och spanade. Ex-polisen t.ex. som bodde nära BP. Om hon kallades för porrpastorn i NyaHjärsta så vet man inte vilka dårar som stod utanför och dreglade.
Citera
2021-03-06, 23:23
Medlem
Citat:
Det kan det väl finnas?

Kanske någon av LWs dissade män stod utanför i mörkret och trånade. PJ t.ex. som väl var den enda hon sa nej till. Om inte så mycket talade för SD skulle det kunna vara GM som stod utanför och spanade. Ex-polisen t.ex. som bodde nära BP. Om hon kallades för porrpastorn i NyaHjärsta så vet man inte vilka dårar som stod utanför och dreglade.

VET du någon annan? Finns väl bara en dårfink. Han blev påkommen och fotad av LW.
Citera
2021-03-06, 23:27
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Njae, det var inte SD du hade i tankarna. Han stod väl ute och förevigade interiören. Du påstod att någon annan sexade i soffan vilket vi inte läst i FUP.

Frågan var vad grannarna kan ha sett. De kan ha sett LW och SD i soffan. Och börjat kalla henne för porrpastorn.
Citera
2021-03-06, 23:40
Medlem
Citat:
Frågan var vad grannarna kan ha sett. De kan ha sett LW och SD i soffan. Och börjat kalla henne för porrpastorn.

INGEN granne har kallat henne för det eller ens anat en relation. Enligt FUP.
Citera
2021-03-07, 01:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Sedan har vi det här med att han hjälpte SD att flytta/bygga poolen.
Poliskompisen "kom inte ihåg" vilket år det var, om det var före eller efter mordet.
Kanske ligger mordvapnet dolt under poolen och poliskompisen hjälpte till att dölja det.

Nu fantiserar du igen. Jag antar att du som vanligt inte har någon källa.
Citera
2021-03-07, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har PW sagt nåt om huruvida han hjälpte SD att återställa raderade bilderna i hemmamiljö eller i jobbmiljö?

Var någonstans återställandet ägde rum har jag inget minne av att ha läst.

Vad jag däremot har i bakhuvudet är att när han fixade med telefonen fick han syn på bild/bilder av LW som var avsedd/a endast för SD, vilket han inte upplyste SD om.
Så av det kan jag förstå att SD iaf inte satt bredvid/tittade på allt han gjorde för att fixa till de försvunna bilderna.

Hans uttryck "porrpastorn" kanske delvis kom därifrån (bilder) och grannen som myntade det var förmodligen HD (LW kanske gick förbi någon gång när han var på besök hos SD/HD). Isf har inte farbror polisen ljugit... HD är ju en granne, han berättade bara inte vilken granne han hört det ifrån.
Citera
2021-03-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tänker du på det här fallet eller i allmänhet?
Jag antar att polisen har egna verktyg för att kolla felaktigt beteende
Så jag anser att det vore väldigt fel att kolla upp poliser, vad det än gäller.
Något genomsyrar LenaW/StefanD fallet, vad det är vet jag inte än..
Skulle inte bli förvånad om Jörgen Jansson var inblandad och vän till SD.
Citera
2021-03-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Jag antar att polisen har egna verktyg för att kolla felaktigt beteende
Så jag anser att det vore väldigt fel att kolla upp poliser, vad det än gäller.
Något genomsyrar LenaW/StefanD fallet, vad det är vet jag inte än..
Skulle inte bli förvånad om Jörgen Jansson var inblandad och vän till SD.

På vilket vis skulle den (numer f.d) polisen JJ vara inblandad tänker Du?

Han är, vad jag sett, inte inblandad i utredningen vad gäller LW-fallet.
Citera
2021-03-07, 09:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Varifrån kommer uppgiften att PW inte kommer ihåg när poolen flyttades/byggdes? Talar vi om två olika datum?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att det skett diskussioner i tråden sedan länge som härstammar från förhöret i TR.
Diskussionerna utmynnar från PW som inte riktigt minns när poolen flyttades, utan behöver lite hjälp på traven.
Tack för att du klargör.
Här är ett av de inlägg som handlar om badtunnan och när den flyttades.
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack, nej det var Elsa2020 som skrev att SD sagt att badtunnan flyttats 2018. Det ser inte ut att finnas någon badtunna på bilder av tomten från sommaren -18.

Sitter PW i rätten och säger att han varit med för att flytta badtunna och badat i den under hösten -17, men det var de fakto -18? Hemskt dåligt val av honom i så fall.

Vilket år är det rätta för spa-flytten?
Jag tror att någon senare hänvisade till foton, google eller något annat för att visa att tunnan inte var flyttad före mordet men hittar inte mer just nu.
Citera
2021-03-07, 09:21
Medlem
Citat:
Det kan det väl finnas?

Jag tror inte att grannarna var så nedlåtande. SD och polisbekantingen, ja, men de flesta normala beter sig inte så. Övriga manliga vänner tror jag var högst normala.
När jag tänker efter så undrar jag starkt om ens SD skulle uttrycka sig så. HD ligger närmare till hands.
Senast redigerad av VigosRos 2021-03-07 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in