2021-03-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har lite svårt att förstå Ebbaisterna upprördhet över Esbjörn dåliga försvarare. Det borde väl vara enbart till fördelar.
Varför det - det är ju ändå uppenbart.
Var och en som är fostrad som en god medborgare inser att det är ovärdigt en demokratisk rättsstat som Sverige att tillåta försvara vars agerande istället för att hjälpa, tvärt om stjälper klienten.
Inför lagen bör vi alla vara lika - både Ebba OCH Esbjörn. Ebba i det att hennes person som sådan ska vara ovidkommande för processen - och Esbjörn i det att han bör få samma rätt till juridisk hjälp som alla andra. Mankan väl lugnt konstatera att han för tillfället inte får just det.

Du kanske ändå inte skulle skolkat samhällskunskapen va...?
2021-03-06, 13:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag är upprörd över Esbjörns dåliga försvarare/anhängare, för det känns inte som om dom är på hans sida!
En som försökt köpa hans fastighet tidigare till ett betydligt lägre pris som han tackade nej till.
Samma den har tidigare smörat med äldre män och ärvt deras fastigheter och det är väl därför han får kost och logi hos denne?
Troligen är det så för när det uppdagades att Ebba bjudit, skrivit kontrakt och lagt handpenning då skulle hans anhang helt plötsligt skaffa Esb ett annat boende och god man samt hemtjänst.
Då skrev detta anhagn på facebook om att hur möra Ebba.

I min värld är det inte några försvarare/anhängare Esb ska ha!

Vidare angående priset.
Hans anhängare gav ett betydligt lägre pris som han tackat nej till.
Det pris de skrev kontrakt med hade haft två värderingsfirmor varav Anticimex som granskar riktigt professionellt och inte ett ytligt statistikvärde.

Huset är i behov av mycket renoveringar samt det finns inte vatten och avlopp som fungerra för et åretruntboende.

Att riva huset och bygga nyt kan kosta sååå mycket mera än det smakar.
Sen beror det på vilken standard man eftersträvar i sitt boende.

Jag beundrar Ebbas strävan att få barnen att ha närhet till både sin mamma och pappa.

Nej, jag röstar inte KD och jag är inte pilsk på Ebba, jag är en straight kvinna.
Jag beundrar den kraft hon måste ha i sin roll som partiledare och mamma och utsättas för såna som
själva fikar efter det hon betalar för.

Ebba har namnsdag i dag.
Hade jag haft smileys med en blombuket så hade jag satt det här.
Men om Esbjörn är så lättlurad och lättpåverkad att han låter sig duperas av sitt eget försvar. Så är det ju svårt att se hur han kunde vara så där glasklar till kropp och sinne som Ebba beskriver honom vara vid kontraktsskrivningen.
2021-03-06, 13:37
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du kanske ändå inte skulle skolkat samhällskunskapen va...?
Man kan ju oxå tänka att om man har behov av att slänga in en förolämpning i allt man skriver. Så kanske man inte riktigt har argument som räcker.
2021-03-06, 13:40
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vilken linje....?
Finns det någon annan linje än att Ebba har köpt fastigheten?
Ja om det inte funnits två linjer så hade knappast denna tråd funnits.
2021-03-06, 13:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Nja, det är ju ett konstigt sätt att resonera. Om försvaret varit kompetent så hade det gått på vår linje.
Försvaret är ju till för att se till de intressen som Esbjörn säger sig ha.
Ett bra ombud, säger som det är till sin klient.
- Esbjörn lagen är glasklar, du kan inte vinna detta, vill du ha tillbaka huset måste du förhandla med Ebba om saken.
2021-03-06, 13:43
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Har han någonsin sagt tvingad? Det jag läste i kvällspressen var att han kände sig pressad, det är ju ganska långt ifrån tvingad.

Som jag skrev igår så tänkte jag att det nog skulle vara någon här som skulle försöka påstå att det är skillnad mellan att känna sig "pressad" och att känna sig "tvingad" men dessa begrepp är synonymer och här råder det inget tvivel om vad Per Samuelsson menar och efterfrågar. Vill Esbjörn, inför TR, anföra att han känt sig pressad att skriva på så hade Binninge självklart tagit upp det vid detta tillfälle.

"Synonymer till tvinga
nödga, förmå, ansätta, driva, pressa, truga, nödsaka; betvinga, undertrycka"

https://www.synonymer.se/sv-syn/tvingad
2021-03-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur konstigt det än låter, så har iallafall jag en dos sympati för Esbjörn. Han sitter i en rävsax, mer eller mindre av egen beskyllan. Han ville nog sälja till Ebba då det begav sig, men hans tidigare löfte till Matz kom tillbaka och bet honom i svansen. Det finns definitivt påtryckningar från Majkgård också, för annars borde inte Monika och Binninge vara inblandade. Det är inte Matz verk.

Hur gör man när man måste välja mellan pest och kolera? Man väljer det minst dåliga, eller hur? Och Majkgård är han beroende av. Hon lagar mat, tvättar hans kläder och liknande. Vad för roll har Ebba i hans liv? Absolut ingen alls. Ebba har nog inte lovat att ta över omhändertagandet och Esbjörn vet nog att han sitter där, övergiven och ensam i en lägenhet om han inte försöker backa bandet.

Men efter senaste intervjun är jag allt annat än impad av Esbjörn. Varför kasta skit på Ebba? Hon har har bara varit sympatisk mot Esbjörn, så det fanns liksom ingen anledning till de där hårda orden. Skulle jag varit i Ebbas situation, skulle jag vara grymt besviken. En sak är ju om ett knasigt ombud går bananas, men Esbjörn? Jag skulle definitivt gå hårt fram efter det, för nu är handsken kastad.

Det här är är större än Ebba och Esbjörn. Det är ett politiskt drev för att få bort alliansen vid nästa val.

Det här är inget politiskt drev. Det är en konflikt mellan en äldre privatperson och en partiledare. Eftersom det är en partiledare inblandat blir det granska och ifrågasatt, eftersom det är mkt som ger frågetecken till hur det hela gått till då Esbjörn har varit helt själv genom processen fram till påskriften.

Dessutom Mig veterligen var FHMs råd fram till 22 oktober 2020 att personer från 70 och uppåt skulle undvika kontakt med andra. Varför går man då som partiledare och bryter detta råd? Ebba har ju inte följt FHMs råd innan heller och inte här heller.
2021-03-06, 13:45
Medlem
Citat:
Men om Esbjörn är så lättlurad och lättpåverkad att han låter sig duperas av sitt eget försvar. Så är det ju svårt att se hur han kunde vara så där glasklar till kropp och sinne som Ebba beskriver honom vara vid kontraktsskrivningen.

Han var/är klar men då det uppdagades att han skrivit kontrakt med Eba så sattes det inte moteld,,gör gubben senil och i behov av eget boende samt fullmakter och god man.
Allt för att inte låta fastigheten gå Ebba i händerna.
Att Esb ångrat sig redan första dagen är ren bullshit i mina ögon för om han själv personligen gått in på banken och bett dom backa pengarna så hade de gjort det.
2021-03-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ett bra ombud, säger som det är till sin klient.
- Esbjörn lagen är glasklar, du kan inte vinna detta, vill du ha tillbaka huset måste du förhandla med Ebba om saken.

Tack
2021-03-06, 13:48
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det där är bara ett dåligt försök att flytta fokus från Ebba och hennes förtal. Det förvånar mig mycket hur en partiledare för ett parti vars namn indikerar att partiet kan vara kristet, beter sig på det viset.

Stryker man t:et i Kristdemokraterna så ligger man väldigt nära sanningen.
https://val.digital/Party-KD/
Bra talat! Vad som förvånar är att KD satsat så mycket på ryggradslösa centralstyrda troll vilka nu kommer till bondfångarens försvar. Bäva sverige om något så uppenbart girigt beteende av Ebba blir ett rättesnöre.
2021-03-06, 13:49
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Efter påtryckningar. Hon tjatade och tjatade, Esbjörns egna ord

Som påpekats några gånger nu (lär behövas fler misstänker jag) så stämmer det alltså inte att det varit några påtryckningar.

"Rättens ordförande Per Samuelsson frågar nu om Bolin menar att han blev tvingad att skriva under köpekontraktet. Det förnekar han genom sitt juridiska ombud."
https://www.expressen.se/dinapengar/...oja-till-host/
2021-03-06, 13:49
Medlem
Citat:
Jo jo, fast 3800 kvadrat meter är ju en ganska stor tomt. Som en fotbollsplan(7100km) och 1200 till.

Strandtomt höjer ju oxå priset på ett objekt. Det går små ruckel för miljonbelopp om de ligger vid en vatten.

Vid insjön där jag bor får man hosta upp runt 5 miljoner om vill ha en strandtomt på runt 1000 kvadratmeter tomt. Då är det en liten sportstuga från 40-talet på 50 kvadrat som står på tomten.

Då bor jag långt från någon storstads region. Så att ett sådant objekt skulle vara billigare om det ligger mellan Stockholm och Uppsala är ju orimligt.

Huset och området är ju jättefint. Självklart ska hon inte riva utan renovera. Vad det kostar bestämmer hon ju själv. Det finns folk som gillar att bo i små torp på landet med låg standard. Så en minimi renovering behöver inte kosta mycket.

Den kan ju oxå kosta hur mycket som helst, men det är ju upp till Ebba att välja.

Att den förra ägeren gillar vildvuxna trädgårdar med mycket träd är ju knappast ett argument.

Jag har ytterst svårt att se att detta skulle gå under 6-7 miljoner om det lades ut i befintligt skick.
Tror du att Esbjörns mäklare har gjort en felaktig värdering, när de säger 4.6 miljoner? Du kanske har högre kompetens är Densia i värderingsfrågor? Svaret finns kanske i thébladen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in