2021-03-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Gick in och kollade på inlägget i hennes fb och det verkar som hon tagit bort det. Jag är rätt säker på att det tidigare stod att han var dömd för ett avskyvärt brott mot barn. Börjar brinna under fötterna på henne!
Hon har raderat det hon tidigare skrivit om ombudet.....så nu kan hon inte ens stå för det längre heller..trots att hon inte gjort ngt fel enligt henne...

Ebbafantasterna som normalt är duktiga på att spara allt och lägga upp här, lär nog inte lägga upp det iaf
2021-03-05, 22:10
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Detta har blivit Flashbacks främsta tråd för spekulerande "snillen". För ett par hundra inlägg sedan refererade jag till Konsumenternas Bank- och finansbyrås råd då man "Fått in pengar på ditt konto". Länken handlar ytterst om rekommenderade mått och steg om man upptäcker att man plötsligt har medel på sitt konto som man inte räknat med och som därför kan antas hamnat där av misstag.

Detta är 2021 och mycket på senare tid har handlat om artificiell intelligens vilket nu bankerna måste ha tagit i bruk då de tydligen själva kan avgöra på egen hand om insättningen är legitim eller ej. Om insättningen har skett av misstag. Skärpning!

Om jag skulle gå in på min bank och hävda att en viss transaktion har skett av misstag så är jag övertygad att de måste hjälpa mig på grund av lag eller praxis då det är ett brott att behålla medel som satts in av misstag.

Nu ska jag inte vara sämre själv och erkänna mina egna misstag. Jag, och flera med mig, har hävdat att det visst går att föra tillbaka medel. Detta bygger i mitt och säkerligen andras fall på egna erfarenheter. Nu har jag inte Swedbank (gudskelov) men har utgått ifrån att de fungerar som alla andra banker. Big mistake!

Ska man tro en artikel i Jämtlands Tidning https://web.archive.org/web/20200909140213/https://jamtlandstidning.se/kurt-fick-en-miljon-for-mycket-pa-bankkontot/ som utspelar sig samtidigt som detta drama så är det tydligen inte så enkelt om man har just Swedbank :

Citat:
Kurt Folkesson och hans fru sålde sin lägenhet. När pengarna kom in på kontot visade det sig att paret hade fått en miljon kronor för mycket från banken. Kurt ville betala tillbaka dem direkt – men det visade sig vara svårare än han hade väntat sig.

Tydligen är Swedbank lite egen?
2021-03-05, 22:13
Medlem
Citat:
Detta hade aldrig hänt om det varit en vanlig fastighetsaffär som gått till på ett vanligt sätt utan uppsökande verksamhet. Hon borde vetat bättre. Hon "som värnar om de äldre". Vad betyder det? Att äldre är mer sköra och försvarslösa, som man måste värna om? Att en driven person lättare kan prata omkull en gammal människa, typ telefonförsäljare?
Suck - esbjörn medger ju att ingen vare sig tvingat eller pressat honom...
Ni ger fan inte upp ens när han erkänt. Ni fortsätter framhärda i er enfald.
2021-03-05, 22:15
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Hon har raderat det hon tidigare skrivit om ombudet.....så nu kan hon inte ens stå för det längre heller..trots att hon inte gjort ngt fel enligt henne...

Ebbafantasterna som normalt är duktiga på att spara allt och lägga upp här, lär nog inte lägga upp det iaf
Jag är 99% säker att det stod att ombudet var dömd för ett avskyvärt brott mot barn.
Det fina i kråksången är att Ebbafantasterna inte kommer att kunna motbevisa mitt påstående eftersom de inte vill lägga upp dokumentet i sin helhet

Ebba fick nog rådet av Thomas Olsson att radera fort som ...för att undvika ytterligare spridning.
Va, jag har inte gjort något fel hör man Ebba
2021-03-05, 22:16
Medlem
Citat:
Detta hade aldrig hänt om det varit en vanlig fastighetsaffär som gått till på ett vanligt sätt utan uppsökande verksamhet. Hon borde vetat bättre. Hon "som värnar om de äldre". Vad betyder det? Att äldre är mer sköra och försvarslösa, som man måste värna om? Att en driven person lättare kan prata omkull en gammal människa, typ telefonförsäljare?
Det är inte ovanligt att fråga om någon vill sälja ett hus eller en bil eller en båt. Esbjörn hade två månader på sig att besluta om han ville sälja.
2021-03-05, 22:18
Medlem
Citat:
Jag är 99% säker att det stod att ombudet var dömd för ett avskyvärt brott mot barn.
Det fina i kråksången är att Ebbafantasterna inte kommer att kunna motbevisa mitt påstående eftersom de inte vill lägga upp dokumentet i sin helhet

Ebba fick nog rådet av Thomas Olsson att radera fort som ...för att undvika ytterligare spridning.
Det är väl du som ska bevisa ditt påstående?
2021-03-05, 22:19
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inte ovanligt att fråga om någon vill sälja ett hus eller en bil eller en båt. Esbjörn hade två månader på sig att besluta om han ville sälja.
Efter påtryckningar. Hon tjatade och tjatade, Esbjörns egna ord
2021-03-05, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso

Nej det kommer inte läggas upp här, men hade det vart motsatta så skulle inlägget spammats in i absurdum av Klan Ebba Busch här i tråden.

Ebba är ju bevisligen väldigt omogen och den gemensamma nämnaren Ebba har med sin Klans medlemmar här inne är ju att de är omogna.
2021-03-05, 22:22
Medlem
Citat:
Efter påtryckningar. Hon tjatade och tjatade, Esbjörns egna ord
Men det tog två veckor från kontraktsskrivningen tills han kom på det.
2021-03-05, 22:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast var det så?
Är inte det typ en Ebba-min-sanning hypotes?
Och även om det är så, vad har hans 15 år gamla dom med det att göra?

Här har du lite bevis på att detta planerades och det var en vecka innan dom gick till pressen.
https://imgur.com/a/z204bWJ

lite roligt att han säger:
Citat:
få farbrorn att anlita ett kunnigt ombud så det inte drar iväg och någon okunnig börjar kludda. sen tar han och blir ombud några dagar senare
Citat:
• 2 oktober. Esbjörns ombud Johann Binninge skickar ett protestbrev till advokaten där han skriver att Esbjörn upplevt Ebba Busch som ”starkt pådrivande och intensiv i sina övertalningsförsök att få Esbjörn att sälja fastigheten”.
2021-03-05, 22:26
Medlem
Citat:

Bara det att hon efter några dagar efter det publicerades nålade inlägget i flera dagar att vara högst upp bland alla inlägg så det skulle vara det första man såg när man gick in på hennes sida och inte kunna missa det, med förtalet kvar, så hon har dessutom sett till att det fått ännu mer publicitet och uppmärksamhet
2021-03-05, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Nej men att Ebba bakade kanelbullar och träffade en 80+ man 8-10 gånger i Coronatider innan hon lyckades få gubbens "kråka" på avtalet är ivf ett jävligt ruttet beteende.

Som sagts tidigare i tråden, Ebba kunde ha dödat Esbjörn, framförallt när man fick se hur hennes totala brist på respekt mot Corona var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in