2021-03-05, 00:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Att veta saker om något man inte är är inte helt ovanligt.

Men lite sekteristiskt att hänvisa till så ofta.
2021-03-05, 00:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men lite sekteristiskt att hänvisa till så ofta.
Jag gör ju i och för sig inte det. Men spekulera på du. Var det inte du som dessutom kallade mig för konspirationsteoretiker förut förresten?
2021-03-05, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
När man tittar på bilden inifrån huset så ser det inte alls så pjåkigt ut. Ebba hade tänkt flytta in till jul, hade då haft ca 2 månader på sig för renovering. Hon visste nog vad hon gjorde. Att hon har gjort ett riktigt klipp är det väl ingen som tvivlar på. Hur hon gjorde klippet är sannerligen osmakligt.
Underhållet på fasaden och själva entren som ser eftersatt är inte svårt eller särskilt kostnadskrävande att renovera.

Tycker så otroligt synd om farbror Esbjörn. Man ser på möbler och andra inventarier att här ligger en stor del av hans historia. En stor del av hans liv och minnen.
Det är många hårda och helt oempatiska personer som skriver i tråden - samma skrot och korn som Ebba

Han har knappt satt sin fot där, trots att han bor i närheten.
2021-03-05, 00:42
Medlem
Jag tycker det verkar som opinionen mer och mer e på Ebbas sida. Gamla media verkar inte ha samma genom-slag längre. Jag tror Ebbas vänner från tiden i Livets ord lyckats visa på en annan story. Artiklarna i Inblick har nog påverkat många
2021-03-05, 00:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker det verkar som opinionen mer och mer e på Ebbas sida. Gamla media verkar inte ha samma genom-slag längre. Jag tror Ebbas vänner från tiden i Livets ord lyckats visa på en annan story. Artiklarna i Inblick har nog påverkat många

Man märker hur desperata mainstreammedia är. De försöker distansera sig från husköpsaffären och flytta fokus till det s.k. förtalsmålet.
2021-03-05, 01:14
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man märker hur desperata mainstreammedia är. De försöker distansera sig från husköpsaffären och flytta fokus till det s.k. förtalsmålet.
Varför visar det desperation?
2021-03-05, 01:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är inte så neuropsykologiska utredningar fungerar. Neuropsykologer utför testningarna själva, eftersom de även observerar patienten i testsituationen parallellt med att testningen genomförs. Observationer och övrig informationsinhämtning är en väsentlig del i neuropsykologens samlade bedömning vid sidan av standardiserade tester, intervjuformulär etc.
https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf

Christian Oldenburg uppmärksammade korrekturfel.
Barry Karlsson har validerat Majken Majkgårds uppgifter. Exakt vilken betydelse han tillmäter hennes uppgifter vet ingen av oss eftersom utredningen är hemlig.
https://www.docdroid.net/OyFZ2J8/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-47-ab-45-maskad-version-pdf

Barry Karlsson är sannolikt inte korkad utan han reagerade när Majkgård återkom och ville revidera de uppgifter hon lämnat. Barry har naturligtvis funderat över hennes syfte och vad hela ärendet handlar om. Observera att han är noga med att redovisa alla omständigheter öppet. Det borgar för att han inte är jävig.

Man kan konstatera att Barry anstränger sig rejält för att säga så gott som ingenting alls. Problemet för Barry är att han är ombedd att ta fram en rapport som visar att Esbjörn inte förstod vad han gjorde, samtidigt som Esbjörn inte är dement och helt uppenbarligen är fullt medveten om vad han gjorde och inte ens förnekar det idag.
2021-03-05, 01:32
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Förvisso, men man har inte rätt till grannens hus för att man skiljer sig. Och området är inte jättestort så om de får cykla 50 eller 150 meter mellan föräldrarna kan väll kvitta lika.
Angående huset/husen så har ankademiker varit vänlig att ta fram att varit 4 hus till salu under aktuell period. Man kan tycka det är lite konstigt att Ebba inte köpte någon av de husen som var till salu. Utan väljer att envisas med ett som inte var det.
Jag menar om det nu var av stor vikt att barnen hade närheten till båda föräldrarna, borde hon ju huggit så fort tillfälle fanns.

oj vad många hus hon valde att inte köpa.

3 objekt 2.5-5 km därifrån. Varför insinuera det fanns många hus hundratals meter därifrån?

Varför driva en politiska kampanj mot att en borgerlig politiker ska få köpa ett hus? Beteende värdigt demokrater?
Senast redigerad av ankademiker 2021-03-05 kl. 01:55.
2021-03-05, 01:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Enligt honom så tjatade hon ju, och till slut sa ha ja. Men ångrade sig. Ingen har förnekat att han skrivet på pappren.
Ingen förnekar heller att en mäklare tittat och värderat. Det är ju noterbart i denna värdering att mäklaren gissar ett försäljningsvärde på öppna marknaden på 5 miljoner kronor.

Självklar mitt hat mot Ebba är det som får mig att gå upp på morgonen.
Nej, de anger 4,6 miljoner, Ebbas värderare angav 4,2 Miljoner.
2021-03-05, 01:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Fat budet låg ju en komma en miljoner under vad mäklaren skattar som försäljningspris.
Om Esbjörn förstått detta till fullo och han tackat nej till tidigare försäljningar för att han inte var nöjd med priset. Är det då inte rimligt att tänka att han skulle velat ha ut maximalt av vad han skulle kunna få? Om han nu förstått allt glasklart.
Nej, 400 000 under vad Binninges värderare uppskattar värdet till, observera dock att Binninges värderare, säger att de inte varit inne i huset.

Men det spelar ingen roll, tänk dig att du köper en tavla för 800 kr, nästa vecka ringer säljaren på dörren och kräver att affären skall gå tillbaka, det dök nämligen upp en kund som var beredd att ge 1000 kr, han vill hellre sälja tavlan för det priset.
I TV4s intervju med Esbjörn säger han att han vill låta köpet gå tillbaka därför han inte gillar att Ebba fäller träd, det är lika tokigt det.
I Expressens första intervju, säger han sig ångra eftersom han är så fäst vid huset.
Se på bilderna, är det ett hus som ägaren älskar?
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=14
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-05 kl. 01:56.
2021-03-05, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror dom e förvånade. Den kristna högern e en faktor i många länder men Sverige har sett dom som korkade nöt. Nu visar det sej att den kristna högern har förmågan att få folk att ta till sej deras syn på saker.
2021-03-05, 02:41
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Man kan konstatera att Barry anstränger sig rejält för att säga så gott som ingenting alls. Problemet för Barry är att han är ombedd att ta fram en rapport som visar att Esbjörn inte förstod vad han gjorde, samtidigt som Esbjörn inte är dement och helt uppenbarligen är fullt medveten om vad han gjorde och inte ens förnekar det idag.
Barry Karlsson har redogjort för bakgrund och frågeställning. Det är så här neuropsykologiska utredningar ser ut. Den är helt kosher av det man kan se. Resultatet ligger i linje med de tidigare utredningarna av Esbjörn så vitt jag kan förstå. Den ser ut som den gör just för att den inte har som syfte att leda i bevis att Esbjörn inte förstod vad han gjorde när han skrev under avtalet. Att Barry Karlssons skrivelser inte säger dig något beror på din okunnighet.

Varför tjatar du om att Esbjörn inte är dement? Varken han eller hans ombud har ju hävdat att han skulle vara det.
Däremot har Esbjörn en lindrig kognitiv funktionsnedsättning, vilken mycket väl kan ha inverkat på att det blivit som det blivit med fastigheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in