2021-03-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag skulle i alla fall inte köpa en bil av varken Busch eller Trump. Inte röst på dom heller. Men man gör ju som man vill.
Hellre Ebba och Trump än Esbjörn - verkligheten talar sitt tydliga språk.
Men det är ju inte jag som håller på fel häst här.
2021-03-04, 17:40
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hellre Ebba och Trump än Esbjörn - verkligheten talar sitt tydliga språk.
Men det är ju inte jag som håller på fel häst här.
Vad är det för fel på Esbjön?
2021-03-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha så det är ok att sprida lögner i syfte att förtala partiledare. Det var nytt. Är det något du hittat på själv som vanligt, eller har du för en gångs skull en referens som styrker ditt trams?

Vad är lögnen? Specificera exakt vad de ska sätta dem för?
Har de sagt värdering från Anticimex? Eller så...?

Annars en värdering - det kan jag också göra.... kan värdera mitt hus till 3 miljoner utan problem.
Värderas Esbjörns hus till 5 miljoner. Se så lätt det var.
Inte nu för att jag är mäklare, och inte trodvärdighet - men LJUGER gör jag inte. Jag kan värdera saker hur jag vill.
2021-03-04, 17:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafon
Har mycket svårt för Ebba Busch, tycker hon verkar vara en extremt maktkåt och obefogat självgod/högfärdig person med en obehaglig framtoning.

Dock står jag på hennes sida i detta, avtal skall hållas och anledningen till uppståndelsen är ju onekligen att det är en person tillhörande makteliten som är inblandad. Hon har säkert rätt i att det är Esbjörns anhöriga som vill åt pengar, inte att han är dement.

Frågan om förtal kan dock gott utredas noggrant, som politiker får man vakta sin tunga lite mer än vanliga människor, vilket Busch stundtals slarvar med
Vad gäller förtal tror jag att det läggs ned, men hon borde vaktat sin tunga mer där, ja.
Inte för Binninges skull, utan för sin egen.

Hon kunde kanske bytt ut det mot "ett ombud som verkar hellre förtala mig inför pressen, än att samla bevis inför domstol".
2021-03-04, 17:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Han kan inte hålla ord i affärer.

Köper du en bil av Esbjörn riskerar du att han vill dra tillbaka köpet eftersom du fixat rost, han ansåg att bilen var en rosthög och skulle så förbli.
2021-03-04, 17:49
Medlem
Citat:
Köp du en bil av honom, han har ett gäng. Men du får räkna med att han vill ha tillbaka den om du tvättar den fel eller så.
2021-03-04, 17:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ju mindre vägsträcka desto mindre exponering för risk. Någon gång är hennes barn tillräckligt stora för att cykla själva mellan sina föräldrar. Det är väl sånt som Ebba tänker på, redan nu?

När kom det nya huset ut? Före eller efter kontraktsskrivandet?
Förvisso, men man har inte rätt till grannens hus för att man skiljer sig. Och området är inte jättestort så om de får cykla 50 eller 150 meter mellan föräldrarna kan väll kvitta lika.
Angående huset/husen så har ankademiker varit vänlig att ta fram att varit 4 hus till salu under aktuell period. Man kan tycka det är lite konstigt att Ebba inte köpte någon av de husen som var till salu. Utan väljer att envisas med ett som inte var det.
Jag menar om det nu var av stor vikt att barnen hade närheten till båda föräldrarna, borde hon ju huggit så fort tillfälle fanns.

Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Vilket objekt då?

Hemnet för Selknä+Marielund samt Marielund, slutpriser:
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=940961&location_ids%5B %5D=798814&expand_locations=1000

Fyra objekt (alla typer; villa, gårdar, lägenheter mm) juli-september 2020 ligger 2-4 km från den udde där Ebbas ex har hus enligt hitta.se. Innan dess såldes inga objekt efter hösten 2019. Senare nästa och enda objekt februari 2021.

4 juli: Hallkved 255, 54 kvm
7 aug: Ensta Skogsväg 16, 65 kvm
13 aug: Bröte 663, 91 kvm
12 sep: Hallkved 327A, 170 kvm
oj vad många hus hon valde att inte köpa.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-04 kl. 18:21.
2021-03-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ja synd bara att Esbjörn gick miste om det - en gammaldags god uppfostran alltså.

Där ett avtal var ett avtal. Man spottade i näven, tog i hand, och så var man överens, och det gällde till dödagar.

Men inte Esbjörns värld - där spottar man folk ansiktet och bedrar.
Han vekar snarare anammat en betydligt yngre generation rinkebysvenskars sätt att göra affärer.

Det markerade har en annan betydligt allvarligare mening idag.

Tror nog att Ebba lovade att inte såga ner de stora träden.
När motorsågarna började brumma o Esbjörn såg märkningen på träden bröt Ebba det de kommit överens om o han kände sig bedragen o spottat på.

Därav kommentaren: "Hon är ingen dam".
2021-03-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ja synd bara att Esbjörn gick miste om det - en gammaldags god uppfostran alltså.

Där ett avtal var ett avtal. Man spottade i näven, tog i hand, och så var man överens, och det gällde till dödagar.

Han vekar snarare anammat en betydligt yngre generation rinkebysvenskars sätt att göra affärer.

Nu trollar du. Du förvränger det jag skriver genom att citera en mening, och utnyttjar det i fel sammanhang.

Jag påpekar för det är trolleri till ingen nytta. Det som pågår här för att stödja Ebba Busch är på fel forum. De väljare KD måste behålla går inte in på sociala medier och läser det vi skriver. De gamlingar jag känner ser nyheter på TV, läser Svd, och köper fortfarande ett lösnummer av kvällstidningarna. P1 är också populärt.

I övrigt tror jag att de som stödjer Ebba Busch gör det av politiska motiv, eftersom det handlar om att få ihop en borgerlig regering efter nästa val och då blir det svårt om KD hamnar under spärren. KD har tagit på sig uppgiften att legitimera ett samarbete med SD, då retoriken från Ebba Busch är snodd av Åkesson. Jag tycker att i de fall man vill ha lite lagom fascism är Åkesson trots allt äkta vara.

Min teori är att Ebba Busch mest högljudda anhängare egentligen inte kommer ge upp sin röst och lämna M eller SD för KD. Om L visar färg, och klarar spärren kan det bli nya koalitioner inom svensk politik.

Åkeson visade Sabuni i TV debatt att valrörelsen har redan börjat. Men Ebba Busch är upptagen med att tvista om Esbjörns hus.
2021-03-04, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu trollar du. Du förvränger det jag skriver genom att citera en mening, och utnyttjar det i fel sammanhang.

Jag påpekar för det är trolleri till ingen nytta. Det som pågår här för att stödja Ebba Busch är på fel forum. De väljare KD måste behålla går inte in på sociala medier och läser det vi skriver. De gamlingar jag känner ser nyheter på TV, läser Svd, och köper fortfarande ett lösnummer av kvällstidningarna. P1 är också populärt.

I övrigt tror jag att de som stödjer Ebba Busch gör det av politiska motiv, eftersom det handlar om att få ihop en borgerlig regering efter nästa val och då blir det svårt om KD hamnar under spärren. KD har tagit på sig uppgiften att legitimera ett samarbete med SD, då retoriken från Ebba Busch är snodd av Åkesson. Jag tycker att i de fall man vill ha lite lagom fascism är Åkesson trots allt äkta vara.

Min teori är att Ebba Busch mest högljudda anhängare egentligen inte kommer ge upp sin röst och lämna M eller SD för KD. Om L visar färg, och klarar spärren kan det bli nya koalitioner inom svensk politik.

Åkeson visade Sabuni i TV debatt att valrörelsen har börjat. Men Ebba Busch är upptagen med att tvista om Esbjörns hus. Politik är det, och det verkar vara värt att lämna för stora planer likt vilken hårdför fastighetshaj som helst.
Gör jag inte alls - Det är du som saknar verklighetsuppfattning.
Esbjörn visar tydligt att han saknar det som man förr kallade "skam i kroppen".
Han verkar gått miste om hela den väsentliga delen om moral som han borde fått unde sin uppväxt.
Moral är att man inte blåser folk på fastigheter. Att man håller det man lovat. Att man står för sina handlingar osv.
Du får gärna berätta hur dessa värden - och en gammeldags uppfostran - passar in på Esbjörns beteende.
2021-03-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
De flesta har inte råd att sumpa en halv miljon, vilket är konsekvensen om man som köpare bryter avtalet.

Precis! Så varför ska Esbjörn sumpa en halv mille bara för att köparen använder sig av kompismäklarbror?

"– Hon sprang omkring hela sommaren och skulle bjuda Esbjörn på fika. Hon ringde mig också och ville höra vad jag tyckte. Men det var inget bra samtal, hon tyckte jag var otrevlig, säger Matz Bolin."
2021-03-04, 18:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ja, det har påståtts att han har en demens diagnos. Det är ju en allvarlig och dödlig sjukdom som gör att man har svårt att förstå sina beslut bland annat.
Citat:

Vi vet inget om Esbjörns uppfostran. Demens får folk att förändras och glömma saker. Han har ju till och med Godman som hjälper honom med ekonomin.
Men ett avtal är ett avtal, det är rätt.

Ebba må ha juridiskt rätt, men detta handlar inte om juridiken. Anledningen till att detta svävat upp och blivet en så stor nyhet som det är. Handlar om att om man som partiledare i ett kristet parti, som säger sig värna om värderingar och som säger sig skatta gamla människor högt. Inte lyssnar när han ändrar sig, enligt honom själv redan dagen efter. Dessutom så har han en demensdiagnos. Om partiledaren dessutom faktiskt bjudet ett i många tyckens skambud. Jag vet värderingsvärdet. Men husen är värda så mycket mer än dom i dessa områden. Se bara exemplen i ankademikens länk här ovan. De ligger ett par miljoner högre för betydligt mindre tomter och inga sjötomter.
Så säger moralen och etiken att Ebba handlat fel. Då spelar det ingen roll vad juriken säger. För även om Esbjörn inte har agerat på helt rätt sätt, så har Ebba det inte heller. Knacka på en gammal människas dörr och bjuda skambud. Nä vet du vad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in