Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Ja synd bara att Esbjörn gick miste om det - en gammaldags god uppfostran alltså.
Där ett avtal var ett avtal. Man spottade i näven, tog i hand, och så var man överens, och det gällde till dödagar.
Men inte Esbjörns värld - där spottar man folk ansiktet och bedrar.
Han vekar snarare anammat en betydligt yngre generation rinkebysvenskars sätt att göra affärer.
Nu trollar du. Du förvränger det jag skriver genom att citera en mening, och utnyttjar det i fel sammanhang.
Jag påpekar för det är trolleri till ingen nytta. Det som pågår här för att stödja Ebba Busch är på fel forum. De väljare KD måste behålla går inte in på sociala medier och läser det vi skriver. De gamlingar jag känner ser nyheter på TV, läser Svd, och köper fortfarande ett lösnummer av kvällstidningarna. P1 är också populärt.
I övrigt tror jag att de som stödjer Ebba Busch gör det av politiska motiv, eftersom det handlar om att få ihop en borgerlig regering efter nästa val och då blir det svårt om KD hamnar under spärren. KD har tagit på sig uppgiften att legitimera ett samarbete med SD, då retoriken från Ebba Busch är snodd av Åkesson. Jag tycker att i de fall man vill ha lite lagom fascism är Åkesson trots allt äkta vara.
Min teori är att Ebba Busch mest högljudda anhängare egentligen inte kommer ge upp sin röst och lämna M eller SD för KD. Om L visar färg, och klarar spärren kan det bli nya koalitioner inom svensk politik.
Åkeson visade Sabuni i TV debatt att valrörelsen har redan börjat. Men Ebba Busch är upptagen med att tvista om Esbjörns hus.