2021-03-04, 22:51
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det där har jag redan svarat på en gång. Tidningens ansvariga utgivare får stå till svars för vad som skrivs, i varje fall vad gäller Expressen. Media får inte skriva vad som helst utan att kolla sanningshalten eller ge utrymme för genmäle. Det övriga hamnar inom kap.15 i Brottsbalken. Men först ska fastighetstvisten lösas.
Men inse att Esbjörn och "juristen" aldrig kan bli straffade för vad tidningarna skriver. Inte ens o det är de som försett tidningarna med uppgifter. Vad avser du för brott i 15 kap BrB?
2021-03-04, 22:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför skulle man behöva stearinljus en eftermiddag i augusti? För alla seende är det en tid på året och dygnet som upplevs som mycket ljus. Du borde nog kolla dina ögon....
Ja, varför tändes ljusen där inne i köket? Måste vara en 10 000 kronorsfråga.
2021-03-04, 22:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Esbjörn står ju för att han ångrat sig. Han har aldrig förnekat att han skrivet på. Bara att han inte minns.

Ja men då så.
2021-03-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu är det väl ändå Ebba som ska kallas Snålebba i den här tråden. Lägger ett snålbud på 400 k över taxeringsvärdet. För en sjötomt.
Det var vad Esbjörn krävde för att skriva på. Det brukar sällan vara köparens ansvar att begära att få betala mer än vad säljaren vill ha.
2021-03-04, 22:53
Medlem
Citat:
Faktiskt - för det har ju visat sig finnas elektrisk belysning att tillgå...
Dessutom skrevs pappren mitt i sommaren inte nu i vintras som du verkar fått för dig.
Som sagt kolla dina ögon det verkar allvarligt.
2021-03-04, 22:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Hade den demente gubben glömt att betala elräkningen?
2021-03-04, 22:55
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Han var till huset tio dagar efter kontraktsskrivningen utan att säga någonting om att han ångrat sig. Det dröjde två veckor innan han gjorde det och då drog han till med att han glömt. Tycker inte du att det verkar lite konstigt?
Han hade väl glömt att han ångrade sig?

Inte lätt att komma ihåg sådan saker.
2021-03-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Men inse att Esbjörn och "juristen" aldrig kan bli straffade för vad tidningarna skriver. Inte ens o det är de som försett tidningarna med uppgifter. Vad avser du för brott i 15 kap BrB?
Det finns flera §§ där som man kan välja. Jag håller nog med om att Esbjörn svårligen kan dömas utifrån det jag läst, men det kan Binninge utan minsta tvekan. Ansvarig utgivare på Expressen likaså.
2021-03-04, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast Ebba har ju inget hus i området. Esbjörn har ett hus i området. Ebba vill ha Esbjörns hus. Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus. Självklart väcker det frågor.Det spelar ju ingen roll om det är för att skapa en trygg framtid för sina barn, man får inte utnyttja sitt övertag och övertala någon att få köpa dennes barndomshem i alla fall. Eller får, men gör man det får man räkna med att bli ifrågasatt. Det riktiga samhället fungerar inte som en sekt, och ibland kan frireligiösa missa det.

Dessutom har det ju det senaste tiden varit 4 hus till salu i området, utan sjötomt förvisso. Men de har i och för sig gått för långt mycket mer än vad Ebba tänkt sig betala.

Jag är heller ingen Ebba-hatare. Jag har faktiskt inte haft några känslor alls för Ebba innan detta. Nu tycker jag att Ebba gör fel i en sakfråga, det är inte att hata Ebba.

Ebba har ett hus där, efter att tingsrätten fattat sitt beslut.

Om Esbjörn inte velat sälja borde han inte ha skrivit på försäljningspapperen. Sålt är sålt. Det finns inga ångerveckor för fastighetsförsäljningar, vilket Esbjörn är gammal nog att veta om.

"Men det är en klart okontroversiell metod att ringa på och tjata om att få köpa någons hus."
Vad jag förstår så har en gemensam vän (till både Ebba och Esbjörn) tipsat Ebba om att Esbjörn velat sälja. Esbjörn ska ha velat sälja till andra intressenter tidigare, men avböjt på grund av för låga bud. I det här fallet har han inte klagat på att Ebba erbjudit ett för lågt bud.
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hade den demente gubben glömt att betala elräkningen?
Är väl inte troligt att man betalat el i massor med år som fastigheten stått öde.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Faktiskt - för det har ju visat sig finnas elektrisk belysning att tillgå...
Dessutom skrevs pappren mitt i sommaren inte nu i vintras som du verkar fått för dig.
Som sagt kolla dina ögon det verkar allvarligt.
Du menar den elektirska belysningen som är avstängd, ja ja, du kan ju alltid försöka tända...
2021-03-04, 22:57
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hon frågade om han ville sälja, han sa ja.
Och varför inte?
https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf#page=14
Enligt honom så tjatade hon ju, och till slut sa ha ja. Men ångrade sig. Ingen har förnekat att han skrivet på pappren.
Ingen förnekar heller att en mäklare tittat och värderat. Det är ju noterbart i denna värdering att mäklaren gissar ett försäljningsvärde på öppna marknaden på 5 miljoner kronor.

Citat:
Du hatar visst Ebba Busch. Det framgår hur tydligt som helst i dina inlägg.
Självklar mitt hat mot Ebba är det som får mig att gå upp på morgonen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in