Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-04, 12:46
Medlem
Beethovanias avatar
250 kronor tillbaka. Nog det minsta beloppet jag varit med om, det lär bli lite till efter jag gjort avdrag för körningen.
Citera
2021-03-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Nej. Däremot ska du förmånsbeskattas om du får betald parkeringsplats av din arbetsgivare.

Detta är nog den regel jag blir mest förbannad över. Tror de jag åker till jobbet för skojs skull? Varför skulle det vara en j#vla förmån att få parkera hos sin arbetsgivare? Är det kanske en förmån att jag får ett kontorsrum och skrivbord också för att sköta mitt jobb? En kontorsplats är säkert värd 4000 kr/mån. Beskattas!!

Man borde istället få göra avdrag för p-avgift om man betalar själv.
Citera
2021-03-04, 12:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Detta är nog den regel jag blir mest förbannad över. Tror de jag åker till jobbet för skojs skull? Varför skulle det vara en j#vla förmån att få parkera hos sin arbetsgivare? Är det kanske en förmån att jag får ett kontorsrum och skrivbord också för att sköta mitt jobb? En kontorsplats är säkert värd 4000 kr/mån. Beskattas!!

Man borde istället få göra avdrag för p-avgift om man betalar själv.

Det beror ju lite på läget, om din arbetsgivare hyr en plats åt dig i attraktivt läge så är det självklart en löneförmån. Alternativet hade ju varit att du betalat för att stå parkerad..

Det sagt så kan du glädja dig åt detta https://www.regeringskansliet.se/pressmeddelanden/2021/02/forlangning-av-slopad-formansbeskattning-for-parkering-och-gavor-till-anstallda/
Citera
2021-03-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det beror ju lite på läget, om din arbetsgivare hyr en plats åt dig i attraktivt läge så är det självklart en löneförmån. Alternativet hade ju varit att du betalat för att stå parkerad..

Det sagt så kan du glädja dig åt detta https://www.regeringskansliet.se/pressmeddelanden/2021/02/forlangning-av-slopad-formansbeskattning-for-parkering-och-gavor-till-anstallda/

Fantastiskt. Egentligen är det ju småpengar, både för den enskilde och staten. Så lite märkligt att de håller på kan jag tycka. Men alla bäckar små, antar jag
Citera
2021-03-04, 13:04
Medlem
Nu kom min! 23k tillbaka. Mer än jag trodde. Ska gå till att amortera skulder men också något kul, någon kul pryl kanske inhandlas.
Citera
2021-03-04, 13:16
Medlem
PungPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Nu kom min! 23k tillbaka. Mer än jag trodde. Ska gå till att amortera skulder men också något kul, någon kul pryl kanske inhandlas.

Vilket nr sist i persnr? 4 här och ej fått ännu.
Citera
2021-03-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungPaul

Mitt sista är 2
Citera
2021-03-04, 13:28
Medlem
Föressten, någon som vet om det är svårt att gå ur svenska kyrkan? 3580 kr har jag betalat till dem vilket jag inte är så sugen på då jag inte alls är inblandad i kyrkan...
Citera
2021-03-04, 13:34
Medlem
chondropythons avatar
Citat:
Föressten, någon som vet om det är svårt att gå ur svenska kyrkan? 3580 kr har jag betalat till dem vilket jag inte är så sugen på då jag inte alls är inblandad i kyrkan...

Jag gick ur 2013 . Skrev bara under en blankett tror jag och skickade in. Sparade nästan 5 lakan per år.
Citera
2021-03-04, 13:40
Medlem
Busstids avatar
Citat:
Det är busenkelt och sett till timlön så är det nog dom enklaste pengarna man kan tjäna. Du ska skicka in din anmälan till den församling du är med i. Adressuppgifterna hittar du här: https://www.svenskakyrkan.se/sokforsamling

Men börja med att skriva ut en sida, eller skriv en vanlig lapp, med nedanstående innehåll. Inom några veckor så kommer du att få en bekräftelse tillbaka med posten.

Anmälan om utträde ur Svenska Kyrkan

Datum 2021-03-04

Jag anmäler härmed mitt utträde ur Svenska Kyrkan

Namn:
Anders Andersson

Personnummer:
_____________________ - _______

Adress:
Storgatan 1
100 10 Staden

Med vänlig hälsning, Anders Andersson

Senast redigerad av Busstid 2021-03-04 kl. 13:44.
Citera
2021-03-04, 13:49
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:

Nix. Syperlätt. Skrev ett brev till min förening och sedan var jag ute. Passa dig dock då de finns vissa som hjälper dig online mot en avgift. Det är gratis och smidigt om du gör det själv.
Citera
2021-03-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungPaul

Sista siffran i personnummret är en kontrollsiffra. Ser ingen relevans mellan den och i vilken ordning man får.

Läst flera med 9 i slutet som redan har fått.

Själv har jag 9 dock, och inte fått ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in