Är det någon som har koll på när man får sitt slutskattebesked om man har deklarerat elektronisk i maj och deklarerat vinst på bostadsförsäljning och därmed ska få kvarskatt?
Du bör få det i augusti om du ska betala. Är det något som gör att det dröjer som att du blir granskad så är det december.
Tack! Det var oklart för det stod att man kunde få det i juni eller augusti på skatteverkets hemsida. Det är flera här som har mycket bra information-kanske arbetar på Skatteverket- jag hade inte fel. 💐
Är det någon som har koll på när man får sitt slutskattebesked om man har deklarerat elektronisk i maj och deklarerat vinst på bostadsförsäljning och därmed ska få kvarskatt?
Slutskattebeskedet kommer nog i augusti.
Skatten ska vara betald i maj eller i februari beroende av storleken på restskatten, annars så tillkommer en låg kostnadsränta.
Betalning kan även ske senast 12 december, efter det så tillkommer högre kostnadsränta och hamnat vid kronofogden vid årskiftet typ.
Nu har jag fått deklarationskopian, men det finns ju ingenstans att skiva under på, namnteckning. Man kan alltså inte skicka in den med posten. Som jag misstänkte.
Nu har jag fått deklarationskopian, men det finns ju ingenstans att skiva under på, namnteckning. Man kan alltså inte skicka in den med posten. Som jag misstänkte.
Va? Du skriver under längst ned på baksidan av blanketten. Eller har du bara fått en kopia av framsidan?
Många konsulter lämnar nog in bilagor elektroniskt med fil.
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Se Miikos svar med ändringen att den heter bilaga NE.
EF. Men det här har väl Skatteverket reda på? Det är ju dom som har skickat mig deklarationen. Det är samma papper som jag brukar få varje år digitalt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!