2021-03-02, 22:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriet
KD brukar komma i botten när jag gör något test på nätet men i denna fråga hejar jag stenhårt på Ebba. Binninge med fler verkar inte ha rent mjöl i påsen. Om det blir rättegång i oktober kan alltså Binninge fakturera Esbjörn för åtta månaders jobb till? Blir inte mycket kvar av pengarna då.

Jag är rädd för det. Det är ok om Binninge fakturerar för resekostnader och kanske ett modest arvode som motsvarar hans kompetens inom området. Skulle han ta ut fullt advokatarvode (han är ej advokat) och kanske också salta på lite och det blir en process som drar ut på tiden och om de skulle förlora i två instanser - ja detta skulle utan tvekan tära stort på Esbs tillgångar. Vi får hoppas på det första alternativet eller att parterna gör en förlikning.
2021-03-02, 22:36
Medlem
solstrålars avatar
Hursomhelst, jäääkligt sweet att se denna facistbrutta falla från höjderna till slut och bli grillad av media.

Stört mig på hennes självgodhet och kontrollbehov länge.
2021-03-02, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tänkte lite "Game stop" både hjälpa ett värnlöst offer och Ebbas barn som far illa och dessutom låta rättsapparaten en gång för alla fungera som det är tänkt utan att mobbaren utan etik och moral, men med störst platform och mest pengar alltid får som de vill.

Både trolla lite och göra en god insats samtidigt.

Så länge överskottet går till Rädda barnen finns det bara vinnare i detta, tro mig.

Tänk "Game stop". Tyvärr måste vi vänta till i oktober, men ska vi ge rättsapparaten en chans är jag villig att ta den fördröjningen.

Kan vi hjälpa Ebbas försummade barn hon tydligen vill flytta in i ett mögelhus has vi gjort mänskligheten en tjänst.

I fallet med Game Stop var det främst andra hedgefonder som drev short squeezen.

Rättshaverister som bor i mammas källare brukar sällan kunna skramla ihop så stora belopp...
2021-03-02, 22:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag har svårt att se att Binninges förtalsanmälan mot Ebba Busch faller under allmänt åtal, men gör den det så går det mycket riktigt inte att backa. Men som sagt gör den nog inte det.

Jag har också svårt att se att det skulle falla under allmänt åtal, då förtalsmål oftast får drivas som enskilt åtal. Det finns förvisso några undantag tex fallet med den förre Aftonbladsskribeten.

Driver Binninge det som enskilt åtal har han kanske möjlighet att lyckas. Det finns en f.d polis som har satt det i system att driva sådana processer.

Men vi ska komma ihåg att Binninge har varit aktiv en en Facebook-grupp som öppet har diskuterat att smäda och svartmåla Ebba. Har Binninge skrivit något i denna grupp som kan ses som förtal mot Ebba, vet jag inte hur rätten bedömer det hela. Kanske anser de att Binninge i så fall kan skylla sig själv, eller att båda parter döms till förtal om Ebba väljer att starta en sådan process också.
2021-03-02, 22:42
Medlem
orrecrists avatar
Hur har gubbsvinet lyckats blivit lurad menar han? Han skrev ju på eller blev han tvingad kanske?

Han skulle ju få nästan 4 millar för rucklet va fan gapar han om? Och om några jävla träd kapas vad spelar det för roll han skall ju inte bo där?
2021-03-02, 22:43
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men var det inte Esb som själv inte ville lägga ut på öppna marknaden? Han kunde ha gjort det. Det var ca två månader mellan första kontakt och det datum som han skrev på. Under den tiden kunde han ångrat sig helt att sälja eller lagt ut det på öppna marknaden.

Han hade ju avböjt andra spekulanter, en som erbjöd honom 2,5 miljoner. Så det handlar inte om att Esb har svårt att stå emot personer som vill köpa hans fastighet.

Dessutom har Esb inte haft några invändningar mot köpeskillingens storlek, det han hävdar som anledning till avtalsbrottet har att göra med träd. Hade han hävdat att han blivit lurad på pengar hade nog fler tyckt affären verkat misstänkt och velat se fler värderingar.
Jag undrar om han någonsin velat sälja eller om det mer var att han tyckte det var trevligt när någon intresserade sig för huset och honom. Han har väl inte så mycket att fylla ut sina dagar med där på Majkgården

Hur detta än går så tror jag att reportern Marmorstein har helt rätt att Ebba kan aldrig vinna över en 81 åring (82 i maj).
2021-03-02, 22:44
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Någon annan som helt tappat förtroende för Ebba Busch? Jag brukade tycka hon kunde ha vissa bra poänger i debatter och sådär och att hon verkade folkkär och sympatisk som ledare, men jag såg just 30 minuter med henne, och blev helt paff. Helvete hon verkar helt överdrivet självgod, triggad över minsta lilla kritik och svår fråga och nästan aggressiv mot programledaren. Därtill är hennes ansiktsutryck så sjukt kalla och hon låter nästan som en robot som svarar på fråga x eller y och sen om inget svar finns går hon i triggad läge. Plus att sättet hon uttrycker sig på låter som en tvättäkta brat som aldrig förväntar sig bli motsagt utan då går in i patroniserande självförsvar och refererar programledaren till att läsa Facebook oftare och spelar social media-mobboffer. Jag vet inte men jag bara måste ha helt missuppfattat Ebba.

Hon verkar kall, triggad och osympatisk och allergisk mot självkritik, usch. Får jäkligt dåliga vibbar av hela den här husaffären också.

Tyvärr är det inte så intressant vad du känner och tycker när du bara fokuserar på framtoningen och inte säger ett ord om innehållet.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Tomten som jag länkade till ligger några km ifrån Esbjörns ruckel. Men lite närmare påfarten till E4:an utanför Knivsta.

"och Esbjörns hus är inger ruckel, det är ett fint renoveringsobjekt"
Det är fallfärdigt och det finns ett helt skrotupplag på tomten vilket innebär massiva saneringskostnader.

"Centrala Marielund"
Marielund är en skithåla ute i skogen några mil utanför Uppsala.

Verkar vara rätt dyra hus pga sjön och förhållandevis nära till stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tror hon passar bättre i näringslivet. Så hon har nog lite att förlora.

Vet inte om jag skulle vilja anställa en f.d. politiker som betraktat sitt parti och sin politikertid som ett verktyg och en språngbräda. Tror inte det.
2021-03-02, 22:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Någon annan som helt tappat förtroende för Ebba Busch? Jag brukade tycka hon kunde ha vissa bra poänger i debatter och sådär och att hon verkade folkkär och sympatisk som ledare, men jag såg just 30 minuter med henne, och blev helt paff. Helvete hon verkar helt överdrivet självgod, triggad över minsta lilla kritik och svår fråga och nästan aggressiv mot programledaren. Därtill är hennes ansiktsutryck så sjukt kalla och hon låter nästan som en robot som svarar på fråga x eller y och sen om inget svar finns går hon i triggad läge. Plus att sättet hon uttrycker sig på låter som en tvättäkta brat som aldrig förväntar sig bli motsagt utan då går in i patroniserande självförsvar och refererar programledaren till att läsa Facebook oftare och spelar social media-mobboffer. Jag vet inte men jag bara måste ha helt missuppfattat Ebba.

Hon verkar kall, triggad och osympatisk och allergisk mot självkritik, usch. Får jäkligt dåliga vibbar av hela den här husaffären också.

Nej mitt förtroende har höjts för henne. Hon är ingen sån där mespropp som ger upp bara för att media skapar en storm i ett vattenglas och ger med sig trots att hon gjort allt rätt.
2021-03-02, 22:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jag undrar om han någonsin velat sälja eller om det mer var att han tyckte det var trevligt när någon intresserade sig för huset och honom. Han har väl inte så mycket att fylla ut sina dagar med där på Majkgården

Hur detta än går så tror jag att reportern Marmorstein har helt rätt att Ebba kan aldrig vinna över en 81 åring (82 i maj).

Marmorstein är en shill för regimen. Hon ljuger om allt.
2021-03-02, 22:50
Medlem
Citat:
Mitt förtroende för Ebba Busch har ökat. Hon är rak och ärlig och står upp för sig själv och sina barn, oavsett dreven i ljugmedia.

Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Håller med. Hade inte tänkt rösta men Ebba har verkligen visat sig stark här. Vanliga svenska politiker hade fegat ur den här fighten.

Förtroenderas för Busch i ny mätning.
https://www.svd.se/fortroenderas-for-busch-i-ny-matning

Förtroendet för Busch störtdyker i mätning
https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-busch-stortdyker-i-matning/
Instämmer. Äntligen en politiker som är rak och ärlig med att hon viggar Esbjörn på arvet. Strongt gjort, Eb. KD kommer rusa i popularitet.
2021-03-02, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Förtroenderas för Busch i ny mätning.
https://www.svd.se/fortroenderas-for-busch-i-ny-matning

Förtroendet för Busch störtdyker i mätning
https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-busch-stortdyker-i-matning/
Instämmer. Äntligen en politiker som står för att hon viggar Esbjörn på arvet. Strongt gjort, Eb. KD kommer rusa i popularitet.

DN som källa? LOL
2021-03-02, 22:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Här har du en tomt i närheten:
https://www.hemnet.se/bostad/tomt-uppsala-kommun-funbo-soderby-330-16782537

975 000, sänkt från 1,2 miljoner.

Vi talar om bushen några mil utanför Uppsala. Inte Djursholm.
Mmm, fast inte riktigt, vi talar om ett område där societeten haft sina sommarstugor sen väldigt lång tid tillbaka. Och om du missat det så är själva syftet med en sommarstuga att den ligger avsides. Jag vet inte heller Almunge-trakten riktig räknas som skogen.
Du visar på ett exempel med ca 7000 kvadratmeter mindre tomt och din tomt är heller inte en strandtomt.
Jag bor i riktiga skogen, och strandtomtens här går för en 4-5 miljoner. Vi har 30 mil till Stockholm. Så tillåt mig att småle när du tänker att de går för under miljonen, hitom Uppsala, sett från Stockholm.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-02 kl. 22:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in