Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det är Ni som ansvarar för en slapp lagstiftning, domstolar som konsekvent dömer i det lägre straffregistret, att Polisen har låg uppklaringsprocent och att Ni släppt in en våldtäktsvåg förmodligen aldrig tidigare skådad i landet. Ni!
Lagstiftning i form av hårda straff har ingen betydelse för sexbrott.
Det som HAR betydelse är förändrade manighetsnormer....men näää ändra på hur män tänker kring dessa saker vore ju vulgärt...
Och vadå "släppt in"?
Våldtäkter pågår konstant....det är ingenting som kvinnor kan "släppa in".
Sexuellt våld löses via att män slutar att våldta, det löses inte via att förbjuda invandring.
Citat:
Om det hade varit ett "ingenting" som aborteras, så hade det knappast varit ett moraliskt, juridiskt eller praktiskt problem. Där finns ett växande liv som Du helt bortser ifrån. Deet är kanske både bekvämt och "logiskt", men det är inte moraliskt försvarbart.
Det är fortsatt ett embryo som aborteras....ett embryo utan minsta medvetande eller funktioner som klarar äga ett medvetande.
Citat:
Som jag framhållit et flertal tillfällen, vill jag ha ett betydligt striktare ansvar från både män och kvinnor - men jag vill inte ha Din lösning, som med största säkerhet blir skadlig för barnet.
Nä du vill bara ha ett tvång för kvinnor och bibehålla samma frihet för män som innan.
Och finns inget! jag upprepar INGET samhälle så skadligt för just barn som ditt.
Citat:
Hur skall Du ha det? Är det ett ekonomiskt problem eller inte? Fortplanting är inte ett "grandiost problem" - det är en del av livet. Det är vår uppgift att hantera. Utan fortplantning dör mänskligheten ut. Vilka mänskliga rättigheter skulle tillfalla en utrotad mänsklighet?
Du är medveten om att saker kan vara så komplexa att de kan ha flera problem än bara ett?
Det är BÅDE ett ekonomiskt och humant och ett klimatproblem med att tVångsutveckla embryon till barn mot föräldrar vilja.
vadå "vår"???? det är väl kvinnors lilla "problem att lösa, Uven.
Att blanda in män för mycket i ansvaret var ju "vulgärt" enligt dig.
Citat:
Jag tror Dig. Det är väldigt mycket Du har visat att Du inte fattar. Bra att Du i alla fall har fattat det.
Och DÄR undvek du ämnet för att slippa svara på jobbiga fakta.
AS USUAL. med dig.
Citat:
Så Du jämställer ekonomiska incitament för att uppmuntra och stödja äktenskapen, med tvångsäktenskap där det står någon beredd att skära halsen av den som vägrar? Tycker Du på allvar att det var klyftigt?
Nu råkar jag veta om några stycken tjejer som har studerat både framgångrikt och länge trots att de blivit mödrar under tiden, så det är ingalunda någon omöjlighet.
Jeep jag "jämställer" TVÅNG med TVÅNG ja.
Och fick dessa tjejer barnbidrag? var de utan en partner? hade de tillgång till aborträtt om de behövt?
Nä just det....dina "några stycken tjejer" kommer från ett urval av tjejer som haft både aborträtt och möjlighet till barnbidrag....
Citat:
Om Du menar att islam och katolicism har en vedervärdig syn inmurad i själva religionen - tycker Du då att det är klokt av Sverige att uppmuntra dessa religioners utbredning här i landet? Tror Du på allvar att Din feminism kommer att få existera om någon av dessa religioner tar överhanden och blir dominerande i Sverige?
Jag tycker det är klokt av Sverige och ha ett rättsystem där man inte accepterar religioners eller konservativ misogyni av din sort... inflytande över lagstiftning....och att man ger kvinnor praktiska, sociala och ekonomiska möjligheter att ta sig ur olika sorters beroende av män och religion....ex. via aborträtt, förbud mot hedersvåld, förbud av sexbrott, sexköp etc etc av allt skit som vissa män och vissa religioner gärna vill utsätta kvinnor för.
Till skillnad från dig som alltså går dessa religioners väg....
Citat:
Så klart är många människors ryggmärgsreflex att hitta en smitväg och slippa ansvar. Men, varför skall ett bra samhälle uppmuntra till sådant, när uppmuntran till ansvarstagande bygger ett så mycket bättre samhälle? Jag har sett så många par som oväntat fått ett barn, och som älskat detta och lyckats väl med det.
Vi har idag Uven..."ett mycket bättre samhälle"
ett sådant alltså "bättre samhälle" är nämligen ett där även kvinnor har rättigheter och möjligheter i sina liv... och ett där barn garanteras maximalt en trygg barndom via att de är ÖNSKADE.
Citat:
Om det "inte finns" något, så kan man lika gärna avstå från att döda det som "inte finns"? Du påstår att Du gillar logik - vari ligger logiken härvid?
Det är inte jag som dillar om "ingenting" det är du.
Blanda inte ihop mig tack med din tankevärld.
Citat:
Ja, när man är myndig får man både bli berusad och bära konsekvenserna av sina handlingar. Det är bl a det som myndigheten innebär - att man får bära ett tyngre ansvar. Då är man inte längre ett barn som skall räddas, utan en vuxen som förväntas vara kapabel. Tycker Du att vi skall höja myndighetsåldern?
Jaså det får man?
Ok, då ska fulla 18 åriga killar få ligga med benbrott, käken avbruten på 40 ställen och nacken avbruten
efter alla deras dumma "misstag" i livet...
Trevligt...
Tanken har onekligen föresvävat mig några ggr, att killar i åldern 15-25 kanske borde ha utegångsförbud dygnet runt, ja....
men nä, jag tycker det är ett "bättre" samhälle om vi istället accepterar att alla inte är perfekta varelser så fort de blir myndiga och att vi istället hjälper till med människors behov av hjälp då olyckor är framme. Även trots att dessa människor fötts med en fitta.