2021-03-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det går inte. Det ligger i hennes natur. Hon förstår inte hur man agerar när man är stark, har makt, och visar handlingskraft, och i vilka sammanhang..

Det jag noterat är att hon använder ord som berått mod utan att ta reda på innebörden av ordet. Det är läskigt, eftersom de orden används ett sammanhang, som handlar om dödsfall bland äldre under Pandemin. Ebba Busch är en politiker som inte ta ansvar för det som skett i vården där KD är medansvariga. Ansvar och folks vilja är inga vandringspokaler.

Det handlar om språkliga nyanser där hon har ett dåligt ordförråd. Underlåtenhet hos regeringen inte är berått mod. Om jag ska vara snäll så visar fru Buschs språkbruk underklassens försök att vara lite märkvärdiga och det slår alltid fel om man inte kombinerat resan med bildning och läsning. I linje med jakt, sjötomt, och allt som en lyckad klassresa visar på Instagram ser man vem fru Busch är..

Jag tror hon ville skrämma Esbjörn till lydnad. Det har funkat för henne hittills med de personer hon haft beröring med tidigare. Nu kommer hon inte undan. Det handlar igen om människans natur och att uppfatta de signaler andra människor ger.

Mitt tips är att det blir huvudförhandling med 3 domare, till hösten, och att vi kommer roas och förskräckas under lång tid om inte Ebba Busch kapitulerar och ger Esbjörn och Binninge segern, för att använda fru Busch vokabulär. En seger är att Ebba drar tillbaka in talan och att ombuden diskuterar kostnadsfördelning av denna tvist.

Det ska inte vara någon förlikning. Ebba har försökt lura Esbjörn på miljoner. Hon ska i fängelse. Låt henne dela cell med Anders Eklund. Då blir det rajtan.
2021-03-02, 08:22
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monobrow
Alla fattar ju att Ebba har blåst gubben. Vem gör husaffär så här? Ingen kristen svensk iaf. Fy fan.

På vilket sätt då?

Esbjörn själv anser inte att han har blivit blåst. Anledningen till att han vill häva affären beror på att Ebba vill ta bort sly på den igen vuxna tomten. Anser du detta vara ett legitimt skäl att ensidigt bryta ett ingånget avtal?

Ebba har betalat 3,9 miljoner kronor för denna tomt, som varit värderad mellan 4,2-4,5 miljoner. Anledning till det lägre priset vara att Esbjörn sluppit mäklarkostnaden som i detta fall kan ha hamnat på runt 200 000 samt sluppit besväret och kostnaden att frakta bort all skrotet som finns på tomten.

Visst priset kanske ligger lite i underkant, men det ligger inom ramarna för en skälig betalning. Jämför detta även med hans värdinnas bud som var 2,5 miljoner. Viss skillnad där alltså. Har någon som spyr galla över Ebbas bud i denna tråd ens kritiserat detta lägre budet?

Ebba vill göra rätt för sig och betala ett pris som ligger inom skäliga ramar. Jämför detta med Ygeman-fasoner att helt strunta i att betala sin hyra och skövla den bostad som är hyresgäst hos. Nej ingen av er belackare av Ebba kommer att kritisera Ygemans hederslösa skandalbeteende därför ni spelar i samma lag så att säga.

Finns det någon debattör här som inte vill köpa sin fastighet eller bostadsrätt till ett hyfsat pris?
2021-03-02, 08:23
Medlem
Masingas avatar
Känns som att alla kvinnliga framstående politiker är riktiga häxor. Ebba, Sabuni och Lööf fyfan jag spyr på samtliga. För att hålla mig till ts så är det nog väldigt troligt att Ebba försökt hustla gubben och som ngn nämnde så bör hon dra sig ur denna affär, sen hoppas jag hon håller sig borta från rampljuset.
2021-03-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ehhh ... gomorron ... har du inte sett den innan? Det är ju nästan det enda vi har pratat om här de senaste dagarna

Go'morron,,, Tack för morgonens första skratt,,skratten behövs

Är det någon som kan göra en såndäringa fetare trådstart med samlad info?
2021-03-02, 08:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man måste tipsa nytillkomna läsare var de lätt kan hitta fakta om tvisten. Det går liksom inte att bara predika på.

Ja så är det jag har försökt att göra en tidslinje där dom olika senariern ställs mot sina orimligheter
ex att avtalet ej kunde tas fram innan man var överens om pris datum mm

https://imgur.com/a/mUxBdTi
2021-03-02, 08:26
Medlem
Citat:
Ebba har fått en värdig motståndare i Binninge för de är båda street smarta. Det är Ebbas advokat och Esbjörn som kommer i kläm. Också en helt unik situation i svensk rättshistoria.

Binninge en värdig motståndare??

Du skämtar, han är ju en söndersupen kriminell gubbe som våldtar barn och kör med att idiotförklara sina klienter, vilket skall göra de otillräckliga i rätten.
2021-03-02, 08:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Känns som att alla kvinnliga framstående politiker är riktiga häxor. Ebba, Sabuni och Lööf fyfan jag spyr på samtliga. För att hålla mig till ts så är det nog väldigt troligt att Ebba försökt hustla gubben och som ngn nämnde så bör hon dra sig ur denna affär, sen hoppas jag hon håller sig borta från rampljuset.

Du menar alla borgerliga kvinnliga politiker?

Du glömde namn som Fifflar-Mona (som faktiskt är dömd i domstol för sina ohederligheter), Freivalds, Gudrun Schyman, Anna Sjödin mfl.
2021-03-02, 08:27
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du menar alla borgerliga kvinnliga politiker?

Du glömde namn som Fifflar-Mona (som faktiskt är dömd i domstol för sina ohederligheter), Freivalds, Gudrun Schyman, Anna Sjödin mfl.
Jag tog bara de som jag kom på direkt😀
2021-03-02, 08:31
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tackar
Ja så är det Varit helt tyst sen han ringde henne i princip.
jag har bara börjat och ska komplettera med det som är verifierat och fram till första publiceringen sen finns det mycket efter men man får ju börja med nått

du hade första versionen
https://imgur.com/a/PAPzX7S
Det är otroligt att en säljare ensidigt kan surhålla på progressen på detta sätt:
Lärdom:
- gör upp hela köpet direkt på en gång
- undvik knepiga surgubbar
- gå inte till tingsrätt, förhandla mer direkt ev med medlare så inte det drar ut tidsmässigt
2021-03-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En fråga till alla som förfasas över att Ebba har köpt en fastighet av en pensionär och som inte vill låta köpet gå tillbaka eftersom Esbjörn misstycker att hon tar bort sly.

Ni måste verkligen högakta och respektera de gamlas värde å de allra djupaste. Ja, det är fin egenskap, det tycker jag med.

Men de skulle också vara intressant och se om ni som beklagar er över Ebba och tycker att hon behandlar gamla illa, om ni är aktiva i trådarna som rör Covid-19 och hur de påverkat de gamlas situationen i Sverige. Vad skriver ni i dessa trådar i så fall?

Jag menar att de är ju en viss skillnad på att vilja köpa en fastighet av en äldre person till marknadspris och sedan när avtalet är klart och påskrivet inte vilja backa från det, eller som regeringen med Löfven i spetsen vara ansvariga för att runt 10 000 pensionärer som har dött av Covid-19, där mycket av ansvaret faktiskt kan belastas på regeringen skuldkonto.

Jämför vid antalet döda åldringar mellan Sverige och de fyra övriga Nordiska länderna är det ju en hissnande skillnad på antalet döda åldringar. Är ni lika ivriga att fördöma Löfvens och regeringens totalt misslyckade hantering av den svenska äldrevården under Covid-19 som ni fördömer Ebbas köp av Esbjörns fastighet? Det är väl lite skillnad på att ha ansvaret för 10 000 människoliv än en fastighetsaffär, eller? Ni som kritiserar Ebba angående hennes "bristande hänsyn till gamla" hur ser era debattinlägg ut i dessa forumdelar?

En mycket bra frågeställning där svaret kan bli att har man rätt värderingar så är det ok att råka döda 10.000 gamlingar.
KD som anser att vi har demokrati i Sverige har därmed fel värderingar.
2021-03-02, 08:34
Avslutad
Citat:
När man använder förklenande ord om Esbjörn som att kalla honom för snubbe, blir det enklare att motivera avhändande av hans egendom. Psykologin är banal med vibbar från förra seklets mörkaste tid.

Jag frågar dig om det var lämpligt att partiledaren för KD, gör hembesök hos en äldre man 80+ under pågående Pandemi, i syfte att skriva under avtal om så stora värden i skenet av en kandelaber och inga vittnen närvarande? Tror du de hade sexytime?
Jag svarade på ett inlägg där ordet snubbe användes.

När Ebba och Esbjörn träffades var smittan mycket låg, sluta överdramatisera. Om det var nån gång man kunde träffas relativt riskfritt så var det under sommaren. Man satt dessutom med rejält avstånd från varann. Det minns nämligen Esbjörn, som enligt sitt ombud inte ens minns att han skrivit på kontraktet. Enligt Esbjörn, som minns men ändå inte minns, satt man i varsin ände av ett ovalt bord, trygg säkerhetsmarginal alltså.

Dina Ebba fantasier kan du ta i annan tråd tycker jag.
2021-03-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ett intressant inslag från Nyhetsmorgon i Tv4 där Esbjörn äntligen själv får berätta sin historia! https://www.tv4.se/klipp/va/13324015/marcus-om-ebbas-husaffar

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ehhh ... gomorron ... har du inte sett den innan? Det är ju nästan det enda vi har pratat om här de senaste dagarna

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Go'morron,,, Tack för morgonens första skratt,,skratten behövs

Är det någon som kan göra en såndäringa fetare trådstart med samlad info?

Bara för att förtydliga så har jag rätt så bra koll på vad som diskuteras i tråden. Jag har även sett inslaget tidigare. Det var därför jag skrev det här inlägget på lördag morgon samtidigt som det sändes:

Citat:
Marcus Oscarssons inlägg i Tv4 lockar fram en hel del skratt. Den är sevärd! Se den nu.

Jag tycker att man kan vara lite behjälplig för nya läsare i tråden att hitta samlad information om tvisten, därför vill jag gärna rekommendera och länka sådant. Jag tror att det kan bidra till klarhet i frågan på ett bättre sätt än att gå fram i tråden som en rabiessmittad bullterrier och hugga till höger och vänster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in