2021-03-02, 07:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Så enda scenariot där du hade erkänt att Ebba hotat med advokat är om hon bokstavligt sagt "nu hotar jag med mina advokater"?

Hon ljög om att hon hotat med advokat, tills expressen la fram bevisen, sen ljög om att hon inte skulle tvinga honom att sälja tills hon kände att hon hade ekonomiska muskler att vinna i ett utnötningskrig.

Du har ägnat hela ditt konto till att hänga i denna tråd och förneka uppenbara fakta om va hon har gjort, så ditt förtroende ligger nästan lika lågt som hennes, det är uppenbart att ni båda ljuger och säger vad som helst för att få EBT att framstå i så bra dager som möjligt, det är ert enda mål.

Eb hotar med att upplysa honom om ett avtal som han själv har skrivit på ??
För att sänka nivån till din så du kan förstå skillnad mellan hot eller upplysning så här kommer en jämförelse:
Upplysning: en person stoppar dig i tvättstugan och säger det är ej tillåtet att röka här.
Hot: en person stoppar dig i tvättstugan och säger nästa gång jag ser dig röka här så anmäler jag dig, eller: kör upp ciggen i röven på dig!
Eller tyckerker du att ex en upplysning från Uc är ett hot?
Du behöver inte svara på detta då du inte klarar av det, utan läs och begrunda.
2021-03-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det förefaller som Binninge lider av ett allvarligt självskadebeteende. Han om någon borde låta sig undersökas av psykolog.

Det har han säkert blivit redan under den förhandlingen som var 2005 då han begick övergrepp och misshandel mot barn.
DEN skulle vara intressant att läsa.
2021-03-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tror du på riktigt att du är smart nu?

I de flesta fåmansbolag har man familjemedlemmar i styrelsen, eftersom det kostar inget. Man följer reglerna om att ha en styrelse men som företagare finns de inte utrymme att betala styrelsearvoden till utomstående när det inte är nödvändigt.

Då företaget bara drog in 50.000kr under 2019 så undrar alla hur Binninge har råd med gåslever och vem som betalar hans lägenhet i stan.
Vet du det?

Kanske får han pengar svart då han enligt utsago springer omkring med en sedelbunt och vägrar kort.
2021-03-02, 07:46
Medlem
Alla fattar ju att Ebba har blåst gubben. Vem gör husaffär så här? Ingen kristen svensk iaf. Fy fan.
2021-03-02, 07:48
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kluren
Han är ju van vid att skjuta sig själv.
I lumpen sköt han sig själv och fick frisedel, men det kallas "vådaskott".

Vådaskottt i foten nr 8
2021-03-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Binnikemasken lämnar in ett sjukintyg:
Esbjörn sjukskriven i 2 månader pga stress el dyl.
Ordineras strikt vila i total avskildhet under sjukperioden.

Signerat av psykdoktorn Susanne Flyborg i RO
2021-03-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monobrow
Alla fattar ju att Ebba har blåst gubben. Vem gör husaffär så här? Ingen kristen svensk iaf. Fy fan.
Precis, man gör inte husaffärer såhär, det ÄR under all kritik. Ebba skulle självklart betalat en mäklare för att göra ett skrivuppdrag så som ett skrivuppdrag skall göras av en registrerad mäklare och som tar fullt ansvar för överlåtelsen, att de delar som går under mäklarens ansvar blir gjorda. Då hade hon inte hamnar här. Då hade hon gjort allt rätt, nu har hon definitivt inte gjort allt rätt. Ebba borde veta bättre hon har dessutom råd och behöver inte snåla på en sådan viktig sak.
Det kan bara finnas EN förklaring att en mäklare inte är med och som tar ansvar för överlåtelsen gått rätt till, och det är för att det inte har gått rätt till, det Ebba menar med att Esbjörn är "lite egen" är nog just att han är gammal och snurrig, och det ville hon inte att en mäklare skulle upptäcka om de träffade honom.
2021-03-02, 08:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det mest tragiska är att hur kan någon bosätta sej i tråden, fullständigt spamma den sönder och samman med inlägg på inlägg, upprepningar av lögner till den milda grad att hen själv nog till sist tror det är sanningen hen skriver.

Som du skriver, Ebba ljuger om precis allting så länge hon inte motbevisats, det gäller inte bara denna husaffär, det har bevisades gång efter gång.

Att allmänheten nu verkligen får upp ögonen för vilken falsk människa Ebba Busch är bara bra, framförallt för den borgerliga sidan av politiken, KD måste byta ut denna vidriga varelse i god tid innan valet om det ska kunna bli regeringsbyte!

Du måste ju vara på kanelen.. du är väl medveten om att Spakur har sen inlägg fem här, just upprepat detta påstående/ inlägg flera hundra gånger :
Efter flera försök att få till förlikning och efter MZs "hot" så anmälde hon honom dit detta var den 22 november ungefär 2 månader efter hon skulle fått tillträde till huset och 3 månader efter hon betalt 390 000 till honom i handpeng och 3,5 månader efter hon och Esb var överens om pris och affär.
2021-03-02, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Hus å hus? Jag skulle kalla det ett ruckel. Det blir kallt att sitta där inne. Å ensamt.

Mycket ensamt.

Jag är 100% övertygad om att hon kommer försöka dra sig ur köpet. Allt annat är politiskt självmord.

Det går inte. Det ligger i hennes natur. Hon förstår inte hur man agerar när man är stark, har makt, och visar handlingskraft, och i vilka sammanhang..

Det jag noterat är att hon använder ord som berått mod utan att ta reda på innebörden av ordet. Det är läskigt, eftersom de orden används i ett sammanhang, som handlar om dödsfall bland äldre under Pandemin. Ebba Busch är en politiker som inte tar ansvar för det som skett i vården där KD är medansvariga. Ansvar och folks vilja är inga vandringspokaler.

Det handlar om språkliga nyanser där hon har ett dåligt ordförråd. Underlåtenhet hos regeringen inte är berått mod. Om jag ska vara snäll så visar fru Buschs språkbruk underklassens försök att vara lite märkvärdiga och det slår alltid fel om man inte kombinerat resan med bildning och läsning. I linje med jakt, sjötomt, och allt som en lyckad klassresa visar på Instagram ser man vem fru Busch är..

Jag tror hon ville skrämma Esbjörn till lydnad. Det har funkat för henne hittills med de personer hon haft beröring med tidigare. Nu kommer hon inte undan. Det handlar igen om människans natur och att uppfatta de signaler andra människor ger.

Mitt tips är att det blir huvudförhandling med 3 domare, till hösten, och att vi kommer roas och förskräckas under lång tid om inte Ebba Busch kapitulerar och ger Esbjörn och Binninge segern, för att använda fru Busch vokabulär. En seger är att Ebba drar tillbaka in talan och att ombuden diskuterar kostnadsfördelning av denna tvist.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-02 kl. 08:36.
2021-03-02, 08:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det är väl ändå Ebba som är kristen eller kanske var kristen nu då när hon så flagrant brutit mot det nionde gudsbudet Du skall inte ha begär till din nästas hus. Det är så uppenbart och hur i h-e hon ska kunna vara kvar som KDs ledare efter detta är ju helt obegripligt utan att det är något som hela partiorganisationen också i stor vånda får tugga i sig och svälja inför Gud i stor förtret....?! Ja iofs om inte även de då ger tusan i trosbekännelsen hädanefter

Ja du är tydligen inte inte så insatt i budorden så du borde inte skriva här eller?

Nionde budordet:
Du skall icke hava begärelse till din nästas hus. (Du ska inte kräva att få ta del av din nästas arv eller vara förälder åt hans barn)

Detta passar in på ett mystiskt sätt på MZ eller andra arvingar i denna soppa ej EB
2021-03-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ett proffs som du borde väl enkelt kunna ange en referens som styrker ditt uttalande?

Du gör många uttalanden har jag noterat men sällan med referenser, och de referenser du har angett styrker inte alls dina påståenden. Det om något är "amatörmässigt".

Det tar tid för Grotius att fatta att du inte har samma referenser under diskussionens gång. Jag var snabbare på hanen än honom, och förstod ganska snabbt att man måste länka till lag när juridik diskuteras.
2021-03-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ja, enligt avtalet står säljaren för risken från kontraktsdatum fram till tillträdesdagen. Hon borde ha skaffat sig en brandförsäkring per den dagen. Ebba äger fastigheten och bör därför försäkra den. Däremot kan inte banken kräva det ännu, eftersom hon inte kunnat belåna den pga Esbjörns kurragömmalek. Rörigt detta.... Om ödeshuset brann ned så vore det säkert det mest gynnsamma för Ebba eftersom en renovering torde vara dyrare än att bygga nytt.

Vad gäller ”vattenskada” så täcker inte försäkringen utifrånkommande vatten, endast läckage av vattenledningar inomhus. Annars skulle ju ingen människa bry sig om att underhålla sina tak....

Om huset brann ned skulle Ebba få betala 3.9 för ... tomten.
Inte illa.

Eller skulle hon backa ur affären helt plötsligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in