Citat:
Ursprungligen postat av
SvenBergman
Hus å hus? Jag skulle kalla det ett ruckel. Det blir kallt att sitta där inne. Å ensamt.
Mycket ensamt.
Jag är 100% övertygad om att hon kommer försöka dra sig ur köpet. Allt annat är politiskt självmord.
Det går inte. Det ligger i hennes natur. Hon förstår inte hur man agerar när man är stark, har makt, och visar handlingskraft, och i vilka sammanhang..
Det jag noterat är att hon använder ord som
berått mod utan att ta reda på innebörden av ordet. Det är läskigt, eftersom de orden används i ett sammanhang, som handlar om dödsfall bland äldre under Pandemin. Ebba Busch är en politiker som inte tar ansvar för det som skett i vården där KD är medansvariga. Ansvar och folks vilja är inga vandringspokaler.
Det handlar om språkliga nyanser där hon har ett dåligt ordförråd. Underlåtenhet hos regeringen inte är berått mod. Om jag ska vara snäll så visar fru Buschs språkbruk underklassens försök att vara lite märkvärdiga och det slår alltid fel om man inte kombinerat resan med bildning och läsning. I linje med jakt, sjötomt, och allt som en lyckad klassresa visar på Instagram ser man vem fru Busch är..
Jag tror hon ville skrämma Esbjörn till lydnad. Det har funkat för henne hittills med de personer hon haft beröring med tidigare. Nu kommer hon inte undan. Det handlar igen om människans natur och att uppfatta de signaler andra människor ger.
Mitt tips är att det blir huvudförhandling med 3 domare, till hösten, och att vi kommer roas och förskräckas under lång tid om inte Ebba Busch kapitulerar och ger Esbjörn och Binninge segern, för att använda fru Busch vokabulär. En seger är att Ebba drar tillbaka in talan och att ombuden diskuterar kostnadsfördelning av denna tvist.