2021-03-01, 22:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
De ändrade precis i artikeln som var länkad. I original hade AB skrivit att EBs ombud under em idag lämnat in en inlaga om att förlikning inte var aktuellt. Förhoppningsvis var detta fel av ABs jounralist, som nu har korrigerats.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KoJX2/buschs-trumfkort-i-hustvisten--ett-trafikmal-fran-2019

TV4 har rapporterat att Busch har gjort det, och det är mycket bra. Nu måste Esbjörn få veta att det inte finns någon återvändo. Huset är sålt och det får han aldrig tillbaka. Punkt.
2021-03-01, 22:24
Medlem
trngws avatar
Som jag påtalat flera gånger i tråden visar demoskops undersökning att KD ökat i såväl januari som februari och nu ligger på 6.5%.

Ok, ja, jag har noterat att det finns vissa analfabeter som inte klarar av att ta till sig denna information.
2021-03-01, 22:27
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Men vafan. Även om hom VILLE dra sig ur så har Esbjörn inte dykt upp.
Han har, som en tjurig jävla treåring, vägrat all form av kontakt.

Ska du bryta ett avtal så gör du det ansikte mot ansikte. Inte via fucking Expressen.

Så exakt HUR skulle hon ha dragit sig ur?

Det är fan skrämmande hur dålig koll en del här verkar ha på vad avtal innebär. Och hur formalia går till.
Är det månne samma "demens" som Esbjörn har som gör att folk tror att det bara är att bryta avtal hur som helst?

Det är klart att han inte har dykt upp. Han är ju uppenbarligen rädd för henne å vem är inte det? Hon har hotat honom med den ena stämningen efter den andra.

Det är fan skrämmande hur dålig koll en del verkar ha på vad det innebär att vara empatisk och medmänniska.

Är det månne samma "demens " som Esbjörn har som gör att folk tror att det bara är att stövla in och skrämma en gammal förvirrad människa att skriva på ett papper och tro att man kommer undan med hedern i behåll?

Ebba har max en månad kvar på sin post.
2021-03-01, 22:27
Medlem
trngws avatar
Sedan måste jag säga att jag tycker att det är enormt roligt att EBba-hatarna hela tiden använder KD's 12% som måttstock för hur det går för KD. Det innebär ju att de anser att 12% är där KD skall vara, allt annat än det är dåligt tydligen.

Personligen är jag av uppfattningen att KD traditionellt varit ett parti som ligger under 4% och som med hjälp av stödröster klarar sig över gränsen.

Detta är dock något som ändrat sig sedan Ebba tog över rodret, då de i stort sett konstant har legat över gränsen och som sagt varit ända uppe på 12%.

Så, ja, Ebba har varit enormt framgångsrik som partiledare för KD, och det är därför inget förvånande att det ljusskygga avskummet på vänsterkanten, och andra förrädare, vidtar nästan vilka medel som helst för att bli av med henne.

Och är för skicklig och för framgångsrik för dem.

Go Ebba!
2021-03-01, 22:29
Medlem
trngws avatar
Det påstods i någon artikel som citerats i tråden såg jag att parterna inte behöver komma till förberedelsen imorgon.

Enligt rättens egna dokument har såväl parterna som ombuden kallats, och då var jag av uppfattningen att de inte får utebli.

Är de någon som har någon faktareferens som anger att så inte är fallet?
2021-03-01, 22:33
Medlem
De måste närvara, normalt, domaren beslutar om undantag kan ske, av något skäl.
2021-03-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om snubben inte ville sälja skulle han inte sålt.

När man använder förklenande ord om Esbjörn som att kalla honom för snubbe, blir det enklare att motivera avhändande av hans egendom. Psykologin är banal med vibbar från förra seklets mörkaste tid.

Jag frågar dig om det var lämpligt att partiledaren för KD, gör hembesök hos en äldre man 80+ under pågående Pandemi, i syfte att skriva under avtal om så stora värden i skenet av en kandelaber och inga vittnen närvarande? Tror du de hade sexytime?
2021-03-01, 22:38
Medlem
Många domare försöker hitta en gemensam grund för förlikning, en del andra är inte så intresserade av det. Eller bra på det. Men muntliga förberedelsen är en väldigt bra möjlighet för parterna att spara pengar genom att bli överens, om man inte är helt 100 på att vinna, och det kan man nästan aldrig vara, så det vore korkat att utebli.
2021-03-01, 22:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Ang. Esbjörn och Kronofogden.
Jag ringde och kollade idag.
Han har haft skulder på 3685:- + 18.595:- till ngt fastighetsbolag i V-ås. Bägge reglerades 2019. 18.595:- avsåg kostnader i samband m avhysning från garage.
Därtill en skuld till skattemyndigheten på 31.727:- som reglerades i april 2020 genom utmätning (alltså flera månader innan handpenningen landade på hans konto). Glömde tyvärr fråga vad det var som utmättes....kan ju ha varit lgh i V-ås kanske ?
Slutligen skulder till transportstyrelsen på 8 x 715:- för registerhållningsavgifter, dessa är också reglerade, men jag glömde att fråga när de reglerades. OM krf skulle ha nallat av handpenningen för att täcka dessa så är det alltså max 8 x 715:- = 5.720:- som kan ha försvunnit till Kronkalle.

(Kollade för skojs skull Monika Pernrot-Lüllma åxå och hon var ren.
Binnikemasken hade 214.574 i skatteskulder och 111.000:- till brottsofferfonden.)

Grymt gräv!!! Sällan man fått så detaljerad information serverad så bekvämt!

Sedan blir jag oerhört provocerad av att Binninge har en skuld kvar till Brottsofferfonden!!! Vad f-n alltså, han hen ingen skam i kroppen alls?!?! Strutta runt i färgglada HappySocks, mula löjromsblinier och halsa snobbvodka går bra - men inte betala enligt domstolens domslut??? Det här gör också att hans invändningar mot Ebbas postning på Fejjan faller platt - han har alltså INTE betalat sin skuld till samhället än! Att han sedan konsekvent nolltaxerar för att undvika utmätning, är hans sätt att fortsätta smita undan sitt samhällsansvar. Och motivet (undvika betala Brottsofferfonden) som vi nu sett gör det hela ännu skändligare. Ebba hade alltså mer rätt i sak än vad hon förmodligen visste när hon skrev det...
2021-03-01, 22:39
Medlem
trngws avatar
Jaha, nu är det flera bud om saken. Så här skriver aftonbladet

"På måndagseftermiddagen lämnade Ebba Buschs advokat in en sista inlaga till tingsrätten innan förhandlingen. I inlagan står det att Busch är ”villig att mötas i flera olika alternativ till förlikning.” Hon nämner dock inte att hon accepterar den förlikningsmodell som Esbjörn öppnade för i förra veckan."

Vilket inte stämmer med TV4-Nyheternas rapportering som gjorde klart att Ebba inte accepterar någon förlikning. Ska vi kanske tro på AB denna, det verkar ändå mer rimligt inför domstolen och är en mer detaljerad uppgift än TV4s.

Låt oss då tro att alla Ebbas alternativ till förlikning innebär att hon får huset, men att hon t.ex. kan ta sina egna omkostnader för tvisten.

Intressant i artikeln är också att Ebbas ombud nu tar upp polisförhöret med Esbjörn som jag länge hävdat är en viktig del för att bevisa Esbjörns klarhet vid tiden för husköpet. Vilket nu också är precis vad Ebbas ombud anför.

Hon är skicklig som släpper detta dagen innan den muntliga förberedelsen. Nu trängs Esbjörn långt in i ett hörn, och därifrån lär han ha svårt att ta sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KoJX2/buschs-trumfkort-i-hustvisten--ett-trafikmal-fran-2019
2021-03-01, 22:41
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det finns likheter med KDs tapp från 12% till 4%, och Esbjörns tappande av förtroende för partiledaren. Till en början ges ett förtroende liknande till en psykopat, de flesta smälter för att försent inser att det är falskt.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2021-03-01 kl. 22:44.
2021-03-01, 22:42
Medlem
trngws avatar
Här får i alla fall jag vatten på min kvarn att parterna, dvs Esbjörn och Ebba, måste infinna sig till förberedelsen imorgon. Och källan är Sveriges Domstolar själva

"Om någon part inte kommer till mötet kan denna få en tredskodom mot sig. Den parten förlorar då målet."

https://www.domstol.se/amnen/tvist/tvistemal-i-domstol/muntlig-forberedelse/

Disclaimer: Man brukar skilja på part och parts ombud, men det skulle ju kunna vara så att domstolen här med "part" menar parten eller partens ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in