2021-02-27, 20:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är vad Kina just nu bedriver: en "hanifiering" av Tibet och Xianjing, områden där han-kineser fortfarande är i minoritet och det finns inget sätt att sudda ut en nations förmåga att resa sig än genom att demografiskt sudda ut dem från kartan.

Dessutom bedrivs abort och föddelsekontroll av minoriteter för att säkerställa att de inte blir ett problem för Kinas framtid: https://apnews.com/article/269b3de1af34e17c1941a514f78d764c

Politik som underlättar hankineser att migrera till dessa områden tillämpas, och man ifrågasättar folkslags kulturella arv inom området, etc.

Vi kan väl säga att Sverige bedriver en light-version av Kinas politik. Den svenska särarten ska försvinna eller blandas bort, det ska ifrågasättas ifall det ens existerar någon svensk särart (kulturellt eller genetiskt). Massmigration ska säkerställa att utvecklingen fortgår, politik tillämpas som gör det mer gynnsamt för bidragstagare att få barn, etc.

Menar inte att allt detta drivs i syfte att få svenskarna att försvinna från kartan, men det tycks finnas en politisk intresse i att svenskarna i alla fall inte har någon identitet och att vi inte ska kunna räknas som en folkgrupp som är värd att bevaras (inte ens hets mot folkgrupp kan bedrivas mot etniskt svenska).

Vad vi behöver är jag litet oklar över, men att den långsiktiga utvecklingen för svenska folket är oroande står helt klart. Mitt fokus i detta ligger på att återupprätta kärnfamiljen och gärna nativiteten.
Citera
2021-02-27, 20:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Ingen. Fucking. Bryr sig. Jag skiter fullständigt i om du kallar dig nationalist, alt-right, socialkonservativ eller separatist. Det är samma frånstötande jävla åsikter, bara ett nytt namn när det gamla har blivit unket.

Du bryr dig inte, inkludera inte alla andra i dina floskel.

Få här inne bryr sig däremot vilka hjärnspöken till -ismer som du inkluderar inom "nazism". Vi kategoriserar Världen i olika beteckningar för att de innehar olika betydelser.

Skulle jag påstå att kommunism och socialdemokrati är samma frånstötante jävla åsikter så skulle det få stå för någonslags djup paranoia från min sida, eller så skulle det heltenkelt betyda att jag besitter låg intellektuell kapacitet.

Du argumenterar som om du är medlem i Antifa eller liknande paranoida grupperingar.

Citat:

Jag är nyliberal

Tror du någon bryr sig ifall du ens vore självaste Annie Lööf som på sin fritid spökar omkring i flashback?

Nja, nu när jag tänker på det kanske det vore jävligt intressant, annars är ingen intresserad av vilken påhittad form av "liberalism" du tror dig tillhöra.

Citat:
Vi håller koll åt er.

Gäsp.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-27 kl. 20:42.
Citera
2021-02-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Barn brukade inte rånas i Sverige. Det förekom inte när jag var barn.

Barn rånas i jävligt instabila samhällen där lag och rätt inte råder.

Att det blivit så i Sverige är en katastrof Det är så jävla sorgligt.

Det har alltid funnits utsatta grupperingar i Sverige, så även idag och kan lova dig att rån skett hela tiden.
Skillnaden är att idag har du detta ute på nyheterna för alla att läsa inom några timmar, det hade du inte ex. 1950. Då antingen sket man helt i nått ungdoms rån eller det dök upp som en pytteliten notis längst bak i nån lokalblaska som ingen läste.

Sluta inbilla er att allt var bättre förr, bara för att ni inte vet om allt som hände då.
Citera
2021-02-27, 20:48
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det har alltid funnits utsatta grupperingar i Sverige, så även idag och kan lova dig att rån skett hela tiden.
Skillnaden är att idag har du detta ute på nyheterna för alla att läsa inom några timmar, det hade du inte ex. 1950. Då antingen sket man helt i nått ungdoms rån eller det dök upp som en pytteliten notis längst bak i nån lokalblaska som ingen läste.

Sluta inbilla er att allt var bättre förr, bara för att ni inte vet om allt som hände då.

Du tror nog inte själv på vad du skriver. Vi har enorma kriminella nätverk som tystar vittnen, infiltrerar i statliga institutioner, bedriver utpressning av restauranger och spränger skiten ur de som inte lyder.

50 mord med skjutvapen förra året, vi brukade ha 3-4 mord per år för inte så länge sedan.
Citera
2021-02-27, 20:55
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du tror nog inte själv på vad du skriver. Vi har enorma kriminella nätverk som tystar vittnen, infiltrerar i statliga institutioner, bedriver utpressning av restauranger och spränger skiten ur de som inte lyder.

50 mord med skjutvapen förra året, vi brukade ha 3-4 mord per år för inte så länge sedan.

Jag ser rån och våldtäkter som värre än skjutningar, eftersom det nästan bara är kriminella som skjuts. Men inget av det är bra ändå. Sverige år 2011 var mycket bättre, typ som Danmark och Norge är nu.
Citera
2021-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är en komplicerad fråga. Påstår man något annat så är man antingen oärlig eller svagbegåvad. Du har en ryggmärg som svarar på frågor åt Din hjärna, men vi som tänker med hjärnan inser komplexiteten. Att Du kommer med nazibeskyllningar tyder på att Du känner Dig pressad - det är inte så litet av Goodwins lag över Ditt sätt att agera.
Nope. Tvångsgraviditer för att föröka det svenska folket är helt enkelt jävligt äckligt, och ingen kultur som kräver att man påtvingar kvinnor att föda barn de inte vill föda för att överleva är överhuvudtaget värd att bevara. Påstår man någonting annat är man en kvinnoförtryckande nazist.

Citat:
Du bryr dig inte, inkludera inte alla andra i dina floskel.
Förlåt, jag skulle givetvis ha sagt, ingen utanför er cirkel av småaktiga nazistapologetiker. Jag fattar givetvis att ni bryr er själva.

Citat:
Få här inne bryr sig däremot vilka hjärnspöken till -ismer som du inkluderar inom "nazism". Vi kategoriserar Världen i olika beteckningar för att de innehar olika betydelser.
Det är ju inte jag som hittar på hjärnspöken som alt-right och separatism för att jag inte klarar av när folk kallar en spade för en spade. Jag använder ju bara de här orden för att ni ska fatta vilka det är jag pratar om.

Citat:
Skulle jag påstå att kommunism och socialdemokrati är samma frånstötante jävla åsikter så skulle det få stå för någonslags djup paranoia från min sida, eller så skulle det heltenkelt betyda att jag besitter låg intellektuell kapacitet.
Ja men det visste vi väl alla redan?

Citat:
Du argumenterar som om du är medlem i Antifa eller liknande paranoida grupperingar.
Just det, det är fel att antyda att meningsmotståndare argumenterar som nazister. Gör man det argumenterar man ju som en medlem i Antifa. Bra jobbat där.

Citat:
Tror du någon bryr sig ifall du ens vore självaste Annie Lööf som på sin fritid spökar omkring i flashback?

Nja, nu när jag tänker på det kanske det vore jävligt intressant, annars är ingen intresserad av vilken påhittad form av "liberalism" du tror dig tillhöra.
Okej, det finns en rik mångfald av högerpopulistiska ideologier som alla har unika särdrag och betydelser, alla grenar av liberalismen är däremot påhittade. Har du några andra spännande insikter att dela med dig av?
Citera
2021-02-27, 21:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nope. Tvångsgraviditer för att föröka det svenska folket är helt enkelt jävligt äckligt, och ingen kultur som kräver att man påtvingar kvinnor att föda barn de inte vill föda för att överleva är överhuvudtaget värd att bevara. Påstår man någonting annat är man en kvinnoförtryckande nazist.

Förlåt, jag skulle givetvis ha sagt, ingen utanför er cirkel av småaktiga nazistapologetiker. Jag fattar givetvis att ni bryr er själva.

Det är ju inte jag som hittar på hjärnspöken som alt-right och separatism för att jag inte klarar av när folk kallar en spade för en spade. Jag använder ju bara de här orden för att ni ska fatta vilka det är jag pratar om.

Ja men det visste vi väl alla redan?

Just det, det är fel att antyda att meningsmotståndare argumenterar som nazister. Gör man det argumenterar man ju som en medlem i Antifa. Bra jobbat där.

Okej, det finns en rik mångfald av högerpopulistiska ideologier som alla har unika särdrag och betydelser, alla grenar av liberalismen är däremot påhittade. Har du några andra spännande insikter att dela med dig av?

Oj då, trampade jag på ömma fötter där? Att du inte ens kan detektera ironin i att jag bara tillämpade din passivaggressiva argumentationsteknik där jag låtsas om som om mina känslor är av betydelse för diskussionen: JAG. FUCKING. BRYR MIG INTE. VILKEN LIBERALISM DU TROR DIG TILLHÖRA. EMOJI. (ironi, ironi, ironi, fan...vet ej vad det finns för ironi-emoji som kan få dig att förstå?).

Som en arg tonårisflicka trampar du in i diskussionen med armarna i kors och tror att dina känslor är av sådan enorm värde, vi ska fokusera på dina ryggradsreflexer och vad du bryr dig och inte bryr dig om.

Och så lägger jag till lite fler EMOJIs (ni måste bry er om mina känslor). Vet du varför emojis är så värdelöst i en internetdiskussion? För att olikt i en live debatt så säger inte emojin vad som användaren egentligen känner, bara vilka känslor som han vill projicera att han känner åt meningsmotståndaren.

Vill du att vi ska ta dig på allvar får du sätta dina känslor åt sidan, det är ingen som bryr sig vad någon här känner under debatten. Sorry, detta är inte facebook.

Citat:
småaktiga nazistapologetiker.

En nazistapologetiker är en som ursäktar nazisternas brott och inte något annat. En PolPot-apologetiker är en som ursäktar Pol Pots brott, det betyder alltså inte ens "en kommunist". Jan Myrdal är en Pol-Potapologetiker, någon random kommunist kan inte anklagas för detta utan att man finner någon koppling.

Ingen här har uttryckt något sådant varesig i denna tråd eller utanför. Zigge, Strix och jag är alla konsistenta nazistmotståndare, här finns en tråd där jag argumenterar emot nazismen och etnochauvinism:

(FB) Konservatismens syn på media

Men snälla, snälla du, spara dina emojis. Vi fattar redan vid det här laget; du bryr dig inte.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-27 kl. 21:34.
Citera
2021-02-27, 21:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Det handlar inte om att tvinga någon att bli gravid - vad har Du fått det ifrån? Ryggmärgen? Däremot diskuterar jag ett scenario där nativiteten är så låg att man kan börja överväga att minska tillgången på preventivmedel, som jag annars uppskattar i ett normalsamhälle med rimlig nativitet. Skärp Dig!
Citera
2021-02-27, 21:37
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag ser rån och våldtäkter som värre än skjutningar, eftersom det nästan bara är kriminella som skjuts. Men inget av det är bra ändå. Sverige år 2011 var mycket bättre, typ som Danmark och Norge är nu.

Vill inte gå in i den tragikomiska anmälningsfrekvensdebatten bara. Orkar inte.

Skjutmord är statistiskt omöjlig att bestrida och får räknas som toppen av ett isberg.
Citera
2021-02-27, 21:38
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att tvinga någon att bli gravid - vad har Du fått det ifrån? Ryggmärgen? Däremot diskuterar jag ett scenario där nativiteten är så låg att man kan börja överväga att minska tillgången på preventivmedel, som jag annars uppskattar i ett normalsamhälle med rimlig nativitet. Skärp Dig!
Nej självklart inte, du vill bara förbjuda preventivmedel, vilket du uppenbarligen förstår kommer resultera i fler oönskade graviditeter, och sätta dem i fändelse om de försöker avbryta dessa oönskade graviditeter. Något tvång föreligger givetvis inte, det är bara att du med hot om bestraffning ska få människor att göra någonting de inte vill. Det handlar bara om att man ska "ta ansvar" för att man föddes som svensk eller vad fan du nu anser föreligger för omständigheter som ger dig rätt att avkräva någon en graviditet. Kan vi säga avkräva, eller är det också ett sådant där läskigt ord som du vill omdefiniera helt och hållet?

Citat:
Oj då, trampade jag på ömma fötter där? Att du inte ens kan detektera ironin i att jag bara tillämpade din passivaggressiva argumentationsteknik där jag låtsas om som om mina känslor är av betydelse för diskussionen: JAG. FUCKING. BRYR MIG INTE. VILKEN LIBERALISM DU TROR DIG TILLHÖRA. EMOJI.

Som en arg tonårisflicka trampar du in i diskussionen med armarna i kors och tror att dina känslor är av sådan enorm värde, dina ryggradsreflexer och vad du bryr dig om.

Och så lägger jag till lite fler EMOJIs (ni måste bry er om mina känslor). Vet du varför emojis är så värdelöst i en internetdiskussion? För att olikt i en live debatt så säger inte emojin vilka känslor som användaren egentligen känner, bara vilka känslor som han vill projicera att han känner åt meningsmotståndaren.
Hahahaha nej du måste driva med mig Nej, du trampar inte på ömma tår, du ser bokstavligt talat mitt inlägg mitt en skrattande liten gubbe bredvid som signalerar att jag bara tycker det är roligt vilken låg nivå du precis har lagt dig på. Jag har liksom aldrig krävt att du adressera mig efter min föredragna politiska benämning, jag tror älrigt talat aldrig du har gjort det. Jag har aldrig blivit kräntk och bölat i 50 inlägg om hur jag vill att du ska kalla mig nyliberal, jag vet ärligt talat inte ens själv om det är den bästa benämningen. Jag har bara roligt åt det här tramset där du ägnar åt samma beteende som du försöker kritisera mig för.

Citat:
Vill du att vi ska ta dig på allvar får du sätta dina känslor åt sidan, det är ingen som bryr sig vad någon här känner under debatten. Sorry, detta är inte facebook.
Sagt av en man som precis brännt ett helt inlägg på att vara kränkt över en liten animerad bild på en skrattande gubbe. Du fattar nog inte hur jävla kul jag har åt det här. Tar du mig inte på allvar? Nej, nu blev jag nog lite ledsen i ögat.
Senast redigerad av Disciplina 2021-02-27 kl. 21:42.
Citera
2021-02-27, 21:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nej självklart inte, du vill bara förbjuda preventivmedel, vilket du uppenbarligen förstår kommer resultera i fler oönskade graviditeter, och sätta dem i fändelse om de försöker avbryta dessa oönskade graviditeter. Något tvång föreligger givetvis inte, det handlar bara om att man ska "ta ansvar" för att man föddes som svensk eller vad fan du nu anser föreligger för omständigheter som ger dig rätt att avkräva någon en graviditet. Kan vi säga avkräva, eller är det också ett sådant där läskigt ord som du vill omdefiniera helt och hållet?

Fängelse? Vad får Du allt ifrån? Är det på allvar att feminister som Du och Merapi ryggradsmässigt tror att alternativet till dagens relationsproblematiska samhälle är någon sorts östtysk dystopi?

Det enda jag avkräver är ansvar. Ansvar för sina handlingar. Det är förstås inget för en feminist, men för ett fungerande samhälle är det helt avgörande.
Citera
2021-02-27, 21:46
Medlem
Citat:
Fängelse? Vad får Du allt ifrån? Är det på allvar att feminister som Du och Merapi ryggradsmässigt tror att alternativet till dagens relationsproblematiska samhälle är någon sorts östtysk dystopi?

Det enda jag avkräver är ansvar. Ansvar för sina handlingar. Det är förstås inget för en feminist, men för ett fungerande samhälle är det helt avgörande.
Du argumenterar för att man ska förbjuda aborter. Vad tänker du dig ska ske när någon utför en abort fastän det är mot lagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in