Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det handlar inte om att tvinga någon att bli gravid - vad har Du fått det ifrån? Ryggmärgen? Däremot diskuterar jag ett scenario där nativiteten är så låg att man kan börja överväga att minska tillgången på preventivmedel, som jag annars uppskattar i ett normalsamhälle med rimlig nativitet. Skärp Dig!
Nej självklart inte, du vill bara
förbjuda preventivmedel, vilket du uppenbarligen förstår kommer resultera i fler oönskade graviditeter, och
sätta dem i fändelse om de försöker avbryta dessa oönskade graviditeter. Något
tvång föreligger givetvis inte, det är bara att du med hot om bestraffning ska få människor att göra någonting de inte vill. Det handlar bara om att man ska "ta ansvar" för att man föddes som svensk eller vad fan du nu anser föreligger för omständigheter som ger dig rätt att avkräva någon en graviditet. Kan vi säga
avkräva, eller är det också ett sådant där läskigt ord som du vill omdefiniera helt och hållet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Oj då, trampade jag på ömma fötter där? Att du inte ens kan detektera ironin i att jag bara tillämpade din passivaggressiva argumentationsteknik där jag låtsas om som om mina känslor är av betydelse för diskussionen: JAG. FUCKING. BRYR MIG INTE. VILKEN LIBERALISM DU TROR DIG TILLHÖRA. EMOJI.
Som en arg tonårisflicka trampar du in i diskussionen med armarna i kors och tror att dina känslor är av sådan enorm värde, dina ryggradsreflexer och vad du bryr dig om.
Och så lägger jag till lite fler EMOJIs (ni måste bry er om mina känslor). Vet du varför emojis är så värdelöst i en internetdiskussion? För att olikt i en live debatt så säger inte emojin vilka känslor som användaren egentligen känner, bara vilka känslor som han vill projicera att han känner åt meningsmotståndaren.
Hahahaha nej du måste driva med mig

Nej, du trampar inte på ömma
tår, du ser bokstavligt talat mitt inlägg mitt en skrattande liten gubbe bredvid som signalerar att jag bara tycker det är roligt vilken låg nivå du precis har lagt dig på.

Jag har liksom aldrig krävt att du adressera mig efter min föredragna politiska benämning, jag tror älrigt talat aldrig du har gjort det. Jag har aldrig blivit kräntk och bölat i 50 inlägg om hur jag vill att du ska kalla mig nyliberal, jag vet ärligt talat inte ens själv om det är den bästa benämningen. Jag har bara roligt åt det här tramset där du ägnar åt samma beteende som du försöker kritisera mig för.
Citat:
Vill du att vi ska ta dig på allvar får du sätta dina känslor åt sidan, det är ingen som bryr sig vad någon här känner under debatten. Sorry, detta är inte facebook.
Sagt av en man som precis brännt ett helt inlägg på att vara kränkt över en liten animerad bild på en skrattande gubbe.

Du fattar nog inte hur jävla kul jag har åt det här. Tar du mig inte på allvar? Nej, nu blev jag nog lite ledsen i ögat.