2021-02-27, 21:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det har alltid funnits utsatta grupperingar i Sverige, så även idag och kan lova dig att rån skett hela tiden.
Skillnaden är att idag har du detta ute på nyheterna för alla att läsa inom några timmar, det hade du inte ex. 1950. Då antingen sket man helt i nått ungdoms rån eller det dök upp som en pytteliten notis längst bak i nån lokalblaska som ingen läste.

Sluta inbilla er att allt var bättre förr, bara för att ni inte vet om allt som hände då.
Visst skedde det brott även förr, det har nog ingen förnekat.

Men brottsligheten har ökat väldigt mycket, och blivit betydligt grövre.

Allt var bättre förr, Sverige var i topp i välfärldsstatisstiken, men den placeringen dalar i takt med alla negrer och araber vi tar in i landet.
Citera
2021-02-27, 21:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Du argumenterar för att man ska förbjuda aborter. Vad tänker du dig ska ske när någon utför en abort fastän det är mot lagen?

Förlora sin legitimation, i första hand.
Citera
2021-02-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förlora sin legitimation, i första hand.
Va
Citera
2021-02-27, 21:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Va

Läkare och sjuksköterskor som utför icke tillåtna medicinska ingrepp brukar i allmänhet få sin legitimation indragen av Socialstyrelsen. Begår man en otillåten abort så torde det vara den naturliga påföljden, vilket jag föreställer mig redan nu är fallet.
Citera
2021-02-27, 21:54
Medlem
Citat:
Läkare och sjuksköterskor som utför icke tillåtna medicinska ingrepp brukar i allmänhet få sin legitimation indragen av Socialstyrelsen. Begår man en otillåten abort så torde det vara den naturliga påföljden, vilket jag föreställer mig redan nu är fallet.
Okej, visst. Men förutsätt den här kunniga abortläkaren fortsätter på inslagen bana och utfärdar aborter utan medicinskt tillstånd, vad händer då? Vad händer för den delen om graviditeten avbryts av den gravida kvinnan själv?
Citera
2021-02-27, 21:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Hahahaha nej du måste driva med mig Nej, du trampar inte på ömma tår, du ser bokstavligt talat mitt inlägg mitt en skrattande liten gubbe bredvid som signalerar att jag bara tycker det är roligt vilken låg nivå du precis har lagt dig på. Jag har liksom aldrig krävt att du adressera mig efter min föredragna politiska benämning, jag tror älrigt talat aldrig du har gjort det. Jag har aldrig blivit kräntk och bölat i 50 inlägg om hur jag vill att du ska kalla mig nyliberal, jag vet ärligt talat inte ens själv om det är den bästa benämningen. Jag har bara roligt åt det här tramset där du ägnar åt samma beteende som du försöker kritisera mig för.

Sagt av en man som precis brännt ett helt inlägg på att vara kränkt över en liten animerad bild på en skrattande gubbe. Du fattar nog inte hur jävla kul jag har åt det här. Tar du mig inte på allvar? Nej, nu blev jag nog lite ledsen i ögat.

Du-är-kränkt-argumentation, jaha...varför inte sätta kränkt-emoji för att hitta på vilka känslor som jag känner förutom att hitta på dina egna så att vi går in i en ny lågvattennivå? Vad sägs om en emoji som bölar också för att du kallade oss nazister?

Ironin-emoji kanske behövdes trots allt för att visa att jag ironiskt drev med ditt sätt att argumentera.

50 inlägg har jag visst också skrivit där jag vill att du kallar mig...vad exakt?

Du får kalla mig och vem som helst i tråden vad du vill, men du kommer enbart diskutera med demoner i ditt huvud då. När jag rättar dig är det inte för att jag är kränkt av att du kallade mig för x,y eller z, utan för att det är vad man gör i en diskussion: folk rättar varandra.

Argumentera istället emot strixs preventivmedelsförbud i nödsituation istället för att hitta på att han är en nazistapologetiker. Jag argumenterade emot hans ide utan att hitta på någon demoniserande epitet att klistra på honom. Det är enkelt, även du klarar nog det ifall du försöker, krävs dock att man tänker med annat än ryggraden.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-27 kl. 22:06.
Citera
2021-02-27, 22:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Okej, visst. Men förutsätt den här kunniga abortläkaren fortsätter på inslagen bana och utfärdar aborter utan medicinskt tillstånd, vad händer då? Vad händer för den delen om graviditeten avbryts av den gravida kvinnan själv?

Vi har idag böter för illegal abort, så det förefaller vara det mest ändamålsenliga. Så klart, vid systematiskt upprepande får man väl överväga fotboja eller dylikt.
Citera
2021-02-27, 22:06
Medlem
Citat:
Vi har idag böter för illegal abort, så det förefaller vara det mest ändamålsenliga. Så klart, vid systematiskt upprepande får man väl överväga fotboja eller dylikt.
Ja, det hade ju faktiskt varit bättre än många platser här i världen. Ett tvång föreligger icke desto mindre, oavsett om straffet skulle vara böter, fotboja eller indragen legitimation.

Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du-är-kränkt-argumentation, jaha...varför inte sätta kränkt-emoji för att hitta på vilka känslor som jag känner förutom att hitta på dina egna så att vi går in i en ny lågvattennivå?

Ironin-emoji kanske behövdes trots allt för att visa att jag ironiskt drev med ditt sätt att argumentera.
Ja, varför inte, om det hjälper oss att tydligare förmedla det vi vill är det väl bra? Jag kan verkligen inte förstå att du tycker det är så hemskt att du beklagat dig över det två gånger nu.

Citat:
50 inlägg har jag visst också skrivit där jag vill att du kallar mig...vad exakt?
Lite diverse grejer. Scrolla tillbaka till inlägg #6367 i den här tråden för en kvar sedan för att komma ihåg hur du klagade på att det var fel att kalla dig nazistapologetiker och du ville bli sedd som en "konsistent nazistmotståndare"

Citat:
Du får kalla mig och vem som helst i tråden vad du vill, men du kommer enbart diskutera med demoner i ditt huvud då.
Haha man kunde ju önska det. I själva verket kommer jag ju fastna i en argumentation med er om vilket namn ni vill kallas. Ni verkar faktiskt vara outtröttliga på just den punkten.

Citat:
Argumentera istället emot strixs preventivmedelsförbud i nödsituation istället för att hitta på att han är en nazistapologetiker. Jag argumenterade emot hans ide utan att hitta på någon demoniserande epitet att klistra på honom. Det är enkelt, även du klarar nog det ifall du försöker, krävs dock att man tänker med annat än ryggraden.
Jag gör bådadera, det är dock symptomatiskt för en viss grupp människor som inte ska nämnas vid namn att fokusera så mycket på ett enstaka ord som används att man tappar greppet om resten av samtalet.

Jag orkar faktiskt inte scrolla bakåt för att se om du argumenterade emot honom, eller tänker du att det var den där långa utläggningen om Kina som inte verkade ankyta till någonting annat i tråden och som jag inte läste?
Senast redigerad av Disciplina 2021-02-27 kl. 22:21.
Citera
2021-02-27, 23:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Etnonationalism är vanligt i världen och inte heller det något nazisterna har monopol på.

Nazisterna var väl egentligen den enda etnonationalistiska rörelse som någonsin existerat som idealiserade andra etniska grupper mer än den egna, då tyskar ansågs ha blivit någorlunda urvattnade från den renaste formen av nordisism och alpina tyskar sågs som mindre högstående arier. Därmed försök att låta norskor födda barn åt tyskar för att "förädla" rasen.

Den naturliga etnocentrismen som du finner i princip vart som helst i Världen brukar inte vila på pseudovetenskapliga teorier om en mytologisk gudalik civilisationsbyggande ras som existerade för tusentals år sedan. Den naturliga tribalismen som vi alla bär på innebär inget annat än att man betraktar ens etniska och kulturella tillhörighet som "den större familjen", och det är nog lika gammalt som språket (ifall inte mycket äldre än så).

Ifall kulturen man bär på är påväg att dö ut så söker man givetvis med alla medel att inte sluta som nordamerikanska indianer, det var överhuvudtaget inte något som drev nazismen.

Nazismen föddes inte utav snabba demografiska förändringar och tyskar som kände sig som främlingar i egna landet. Nazismen föddes ur känslan av förnedring efter första världskriget, känsla av orättvisa då en etnisk minoritet ansågs ha alla resurser, och konspirationsteorier om vem som orsakade fattigdom och förnedring bland tyskar (och även en känsla att Berlin hade blivit ett stort dekadent horhus där den gamla moralen hade dött). Julius Malemas kommunism har fler etnocentriska element tagen från nazismen (ta resurser från den rika etniskt främmande minoriteten, sparka ut framgångsrika etniciteter, öppet tal om folkmord, konspirationsteorier om vad vita vill, etc.) än moderna nationalistiska partier har i dagens Europa.

Det lite pinsamma för vänstern är att nazismen handlade om att "sparka uppåt" på en mer framgångsrik etnisk minoritet. Vem vet ifall inte sådana känslor av etnisk förbittring som säljs genom kritisk rasteori från vänstern inte skapar samma slags resultat som nazismen när vita är i ordentlig minoritet? Vi har sett sådant hända i exempelvis Zimbabwe, Rwanda och Uganda.

Etnisk seperatism handlar dock sällan om varesig konspirationsteorier om "den andre" eller ideer om övermänniskor och undermänniskor.

Ifall nazism är höger eller vänster är helt ointressant, det intressanta är att många av nazismens farligare element (konspirationsteorier om rikare etniska gruppers intressen, förbittring pga fattigdom som man anklagar etiskt främmande grupper för) delas av dagens identitetspolitiksvänster. Det finns till och med vänstergrupper idag som menar att vita är rasister som håller uppe system av förtryck vad de än gör som individer.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-02-27 kl. 23:18.
Citera
2021-02-27, 23:25
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Visst skedde det brott även förr, det har nog ingen förnekat.

Men brottsligheten har ökat väldigt mycket, och blivit betydligt grövre.

Allt var bättre förr, Sverige var i topp i välfärldsstatisstiken, men den placeringen dalar i takt med alla negrer och araber vi tar in i landet.

Östeuropa är framtiden! Polen, Ungern, Baltikum - och Kina.
Citera
2021-02-28, 07:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ja, det hade ju faktiskt varit bättre än många platser här i världen. Ett tvång föreligger icke desto mindre, oavsett om straffet skulle vara böter, fotboja eller indragen legitimation.

Tvånget att följa en demokratiskt stiftad lag lider vi alla av dagligen - inte minst i legitimationsyrken. Som sagt, detta krav finns redan idag, men detaljerna behöver så klart ses över, skulle det bli en majoritet för att skärpa abortlagen.
Citera
2021-02-28, 09:17
Medlem
Citat:
Tvånget att följa en demokratiskt stiftad lag lider vi alla av dagligen - inte minst i legitimationsyrken. Som sagt, detta krav finns redan idag, men detaljerna behöver så klart ses över, skulle det bli en majoritet för att skärpa abortlagen.
Så nu erkänner du att ett abortförbud är ett tvång.

Nu vill jag gärna höra vad poängen skulle vara för Sverige att införa din version av abortförbud, när all fakta från andra länder berättar att kvinnor åker utomlands eller löser sitt problem på annat vis. Inga fler ungar till NATIONEN skulle uppnås. Är poängen bara att göra kvinnors liv så jävligt som möjligt?

Vidare vill jag höra varför samma tvång över sin reproduktion inte ska åläggas män?
Varför vägrar du införa en lag om tvingad delad vårdnad över ett nu framtvingat barn? Så att även Nils, 21 student boendes i 3e hand på 20 m2 i Lund, ska få sitt liv förstört och inte bara Lina, 19?
För att dessa hade ett ONS.

För jagbegriper faktiskt inte detta kliande behov av att göra livet odrägligt för kvinnor.

Precis lika lite som jag, begriper behovet att att få människor i en nation att hata sitt samhälle, för att det är orättvist och odrägligt att leva i.

Varför är tvång och piska bättre än frivillighet, jämställdhet ( dvs delat ansvar) och förbättrade möjligheter ta gott hand om barn?

Din typ av tänk är inte bara ”jävligt vämjeligt” som jag tror D. uttryckte det, det är dessutom uppenbart kontraproduktivt och idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in