Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2021-02-04, 13:56
Medlem
2n00b4Us avatar
Varje gång jag loggar in på youtube så loggas man ju in automatiskt på gmail och google. Men när jag sen ska logga ut från youtube så måste jag även logga ut från gmaill och google, så jag behöver alltså göra tre utloggningar. Det är ju skitstörande, är det bara för mig detta händer?
Citera
2021-02-18, 16:58
Medlem
Crapmagics avatar
Mitt problem är att youtube i Opera tar sig friheten att stoppa mitt i uppspelningen av ett album när jag hoppar till ny låt på tidslinjen, för den vill då visa mellanliggande reklam..men det blir istället en blackscreen p.g.a av mina pop-up-blockerare, problemet är att jag måste klicka för att kunna överhoppa reklamen & fortsätta kolla.
Det här är ytterst fräckt av YT att avbryta inuti ett klipp för reklam

Gör den så för er också?
Citera
2021-02-25, 19:28
Medlem
storpungens avatar
Har en Samsung - tv och youtube - app

När man spolar i en video så ser man inga thumbnails/frames på filmen längre. Alltså dom där små bilderna som visar vart man är i filmen när man spolar. Varför har dom gjort så och hur kan man fixa till det?

Fattar någon vad jag menar?
Citera
2021-02-27, 20:26
Medlem
Finns det någon enkel lösning för att kunna titta på 18+ videos utan att verifiera ålder med ID eller kreditkort?

Vet redan att man kan använda web proxy eller sidor för att ladda ner videon men jag söker ett typ Greasemonkey script eller liknande som en permanent lösning där allt "jobb" görs automatiskt, alternativt med max en knapptyckning.
Citera
2021-02-28, 15:01
Medlem
Flufffens avatar
Har tuben varit långsam för andra än mig de senaste dagarna? Buffrar sjukt länge. Har kollat mina hastigheter och där är det inget fel, sitter på 250/250 från Bahnhof.
Citera
2021-03-04, 22:01
Bannlyst
Google/Youtube har som bekant (precis som här faktiskt) börjat jävlas med användare allt mer och därför har jag ett antal nya konton där.

På det nya kontot är min startsida i grid view. När jag söker däremot så är den OCKSÅ det vilket resulterar i att jag får 8-10 resultat och inte kan fortsätta bläddra neråt för att se fler relevanta sådana. Istället ser jag "relaterade" förslag baserat på vad andra har tittat på.

Grejen är att "andra" (precis som styrande här faktiskt) är dumma i huvudet och jag skiter i vad de tittar på. Hur får jag tillbaka listvy vid sökning (med möjlighet att scrolla långt)? Tidigare har jag aldrig behövt ställa in detta.

Citat:
Ursprungligen postat av mestersnokarN
Finns det någon enkel lösning för att kunna titta på 18+ videos utan att verifiera ålder med ID eller kreditkort?

Vet redan att man kan använda web proxy eller sidor för att ladda ner videon men jag söker ett typ Greasemonkey script eller liknande som en permanent lösning där allt "jobb" görs automatiskt, alternativt med max en knapptyckning.

Skriv in nsfw innan youtube. Men det var kanske inte vad du frågade/en för jobbig lösning? Kan vara bra att känna till iaf.

Edit: lägger även till en annan fråga. Hur blir jag av med "för dig/for you"-rekommendationer (också i sökningar)? Dessa förslag ligger och skräpar MITT I sökresultaten. Helt urbota jubelidiotiskt.
Senast redigerad av ThatsTheJoke 2021-03-04 kl. 22:35.
Citera
2021-03-07, 08:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Klcikar jag på denna länken https://youtu.be/UGI5Kkp-R-U

så redirectas jag till https://consent.youtu.be/m?continue=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FUGI5Kkp-R-U&gl=SE&m=0&pc=yt&hl=sv&src=1

som inte laddas med felmeddelande "Hmm. Vi har problem med att hitta den webbplatsen.

Vi kunde inte ansluta till servern på consent.youtu.be."

varit så här ett par dagar nu, nån som vet varför?
Citera
2021-03-10, 21:19
Medlem
Limma skinkbits avatar
Nu ikväll började Youtube bete sig märkligt. Även om man befinner sig i kommentarsfältet reagerar videospelaren på tangentbordskommandon. Försökte skriva en kommentar men mellanslag pausar och startar videon så det går bara att skriva ett enda ord!
Senast redigerad av Limma skinkbit 2021-03-10 kl. 21:47.
Citera
2021-03-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Ny ikväll började Youtube bete sig märkligt. Även om man befinner sig i kommentarsfältet reagerar videospelaren på tangentbordskommandon. Försökte skriva en kommentar men mellanslag pausar och startar videon så det går bara att skriva ett enda ord!

Japp, https://www.reddit.com/r/firefox/ (troligen även /r/youtube också) är överfullt atm med folk som skriker om hjälp.
Tydligen upplever alla icke-chromiumbaserade webbläsare detta pga någon Youtubeupdate från Google.
Citera
2021-03-11, 23:37
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Har de försökt få mer views genom att missbruka sin egen bell-funktion?

Tidigare fick jag bell-notification (den där lilla klockan uppe tillhöger) när jag klickat i just bell-notification för en kanal och när en jag är subscriber till sänder live.

Nu får jag notifikationer av random subscribers som laddat upp, rekommended och random skit. Hade "9+" när jag gick in nu. Har oftast 0, max 2 annars.

Snacka om att urholka poängen. "Algoritmen" ska bestämma allt, du får inte tänka själv, bestäm inget själv! VI BESTÄMMER VAD DU SKA TYCKA OCH TÄNKA!!

Sug flensig kuk äckel-google.
Citera
2021-03-23, 02:47
Medlem
När man kollar på vissa videor på youtube,
så är de uppdelade i avsnitt. Häromdan så
kollade jag på följande video, och längst ner
så kunde man klicka på namnet på
avsnittet så kom det upp en hel meny till
höger där man kunde välja vilket avsnitt
man ville. Men idag så går det inte. Hur
gör man för att kunna se avsnitten till höger?

https://www.youtube.com/watch?v=16WLOfi5HZ0
Citera
2021-04-09, 19:09
Medlem
Ganonitos avatar
Någon som vet hur man får bort notifikationsrutorna för andra videos (oftast från samma kanal) som dyker upp i slutet av videoklippen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in