2021-02-27, 08:45
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men det var ju på detta sätt Esbjörn ville sälja huset. Han ångrade sig efteråt. Hur ska man veta att han är oärlig innan han visar det?
Det kan man inte veta. Men med mäklare emellan hade man inte hamnat här. Förstår du skillnaden?

Som politiker kan man inte leva som andra människor. Det är ett pris man får betala för sina övriga förmåner. Du tror väl inte Dan Eliasson var den enda svensken som åkte till Spanien under pandemin? Att Mona Sahlin är den enda som köpt toblerone på ett företagskort? Att Åsa Romsen är den enda som målat sin båt med giftig färg?

Hon skulle begärt att få köpa via mäklare, om inte det gick skulle hon avstått affären.
2021-02-27, 08:46
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
—-

Antingen är han väck i huvudet, eller så ångrade han sig, eller så lurade han till sig träffar med en kändis, men det gick överstyr.
Varför inte alltihopa!
2021-02-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Finns det en historik om Esbjörn? Han har väl haft ingenjörsyrke och varit förnuftig? Att spela hardball om några hundra tusen vid 82 års ålder känns konstigt!

NÅGONTING saknas här! Vad gjorde att gubben blev så upprörd? Var det kritiken på att tomten var risig? Kände han sig överkörd av förhandlingsproffset Ebba? Tröck släktingarna på öm punkt? Gick allt för fort?
Hans ombud och människorna runt omkring påstod att Ebba Busch betalade 2 miljoner för lite ända tills hans ombud lämnade in en värdering för en vecka sedan som visade att priset var helt rimligt. Det var möjligheten att pressa ut ett par miljoner till som fick Esbjörn att ångra sig.
2021-02-27, 08:47
Medlem
NiccoJs avatar
Vart bor gubben, knappast i det huset väl? Om nu huset betyder så mycket för gubben har han visat det på ett märkligt sätt.
2021-02-27, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ända sedan den första kontakten mellan bedragaren och den gamle änklingen (observera att det var Ebba som tog den kontakten) har Ebba haft en het åstundan och ett begär efter att komma över den gamles barndomshem.

Ett flagrant brott mot det tionde budordet.
Det är inte hans barndomshem, det är en sommarstuga dit han var första gången när han var 15 år.
2021-02-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det kan man inte veta. Men med mäklare emellan hade man inte hamnat här. Förstår du skillnaden?

Som politiker kan man inte leva som andra människor. Det är ett pris man får betala för sina övriga förmåner. Du tror väl inte Dan Eliasson var den enda svensken som åkte till Spanien under pandemin? Att Mona Sahlin är den enda som köpt toblerone på ett företagskort? Att Åsa Romsen är den enda som målat sin båt med giftig färg?

Hon skulle begärt att få köpa via mäklare, om inte det gick skulle hon avstått affären.
Det är lätt att vara efterklok med facit på hand, eller hur?
2021-02-27, 08:55
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Det är inte hans barndomshem, det är en sommarstuga dit han var första gången när han var 15 år.

Det cirkulerar många lösa påståenden nu om vad Esbjörn vill och inte vill, hur han växt upp eller hur han haft det tidigare. Jag säger att det där vet ingen nu levande nåt om så tvärsäkra påståenden om den ena eller andra vill jag helst inte höra.
2021-02-27, 08:56
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det är lätt att vara efterklok med facit på hand, eller hur?
Jag tror faktiskt inte du förstår min poäng alls. Ju högre upp man klättrar, ju längre faller man eller hur? Det är något man måste ha med i åtanke när man innehar en förtroende och makt position. Går något fel minskar ens förtroendekapital. Det är det som händer nu. Ebba lät sitt eget ego/vilja gå före sitt ansvar för sin position.

Hon har all rätt att göra det, men man får räkna med förlusten och kritiken.

Hon skulle aldrig satt sig i denna positionen.

Men hon kommer säkert repa sig något sånär. Men det kommer nog ligga och gnaga hos många. Jag gillar Ebba men mitt förtroende och tillit till hennes omdöme är lägre än någonsin.

Politiskt ser jag henne som skicklig och en frisk fläkt. Men hon sätter sig själv före vilket hon tydligt visat här. Då pratar jag alltså inte om konflikten i sig, för där tror jag hon har rätt och är ärlig kring förfarandet. Jag menar steget innan, att hon överhuvudtaget valde att göra en fastighetsaffär på detta sätt.
Senast redigerad av pewpew 2021-02-27 kl. 08:59.
2021-02-27, 08:57
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Om du inte vill bli avslöjad att ljuga får du nog visa källa på att han var 15 år första gången han var med till föräldrarnas sommarstuga?
2021-02-27, 08:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Tror ovan är nära sanningen. Han ville aldrig sälja!

Om nu han aldrig ville sälja varför gick han till henne första gången då han blev tillfrågad av en bekant att hon ville köpa hans hus.
Han hade med lätthet kunnat låta bli om han ej velat sälja.
Han satte priset själv då hennes bud var på 3800000 men hon godtog hans pris.
Han ville ej att hans brorsöner skulle få ärva.
Även M gård verkar ha bjudit på huset tidigare, men fått nej, ryktet säger att hon var den som bjöd 2,5 miljoner.
Detta talar fär att han var villig att sälja.
2021-02-27, 09:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte du förstår min poäng alls. Ju högre upp man klättrar, ju längre faller man eller hur? Det är något man måste ha med i åtanke när man innehar en förtroende och makt position. Går något fel minskar ens förtroendekapital. Det är det som händer nu. Ebba lät sitt eget ego/vilja gå före sitt ansvar för sin position.

Men hon kommer säkert repa sig något sånär. Men det kommer nog ligga och gnaga hos många. Jag gillar Ebba men mitt förtroende och tillit till hennes omdöme är lägre än någonsin.

Politiskt ser jag henne som skicklig och en frisk fläkt. Men hon sätter sig själv före vilket hon tydligt visat här. Då pratar jag alltså inte om konflikten i sig, för där tror jag hon har rätt och är ärlig kring förfarandet. Jag menar steget innan, att hon överhuvudtaget valde att göra en fastighetsaffär på detta sätt.

Om man ser på just affären så har hon gjort betydligt mer än gemene man i en sådan här affär.
Men hon kunde kanske gjort mer.?

Hade hon vetat att han ej hade för avsikt att fullfölja affären så hade troligen inte hon inlett denna affären.
Men inget tydde på detta när avtalet skrevs under.
2021-02-27, 09:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Försatt sig i vad? Att säljaren var omgiven av skrupelfria dårar var svårt att förutse.
Det gjordes en värdering och säljaren har haft andra bud. Det är alltid en chansning att sälja utan budgivning, men å andra sidan vet man vad man får och det går snabbt.
Säljaren är inte direkt barskrapad och har ett antal olika fastigheter och bostäder förutom sommarstugefastigheten.
Att som myndig och vuxen börja bete sig som ett barn efter att man upplever sig ha förlorat är patetiskt.
Jag är verkligen inte någon Kådis, men den här rätt äckliga kampanjen mot EBT som sossarna orkestrerat är vämjelig.

Gänget runt säljaren framstår som en skara serietidningsskurkar av sämsta sort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in