2021-02-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Lysande!
Det var faktiskt en överraskning att någon av tidningarna skulle börja gräva på rätt ställe...😉

Nu lär väl de nattliga svettningarna bli fler hos de bägge klimakteriekossorna som försöker mjölka Esbjörn och inte blir JB särskilt mycket trovärdigare heller i sin roll som ombud.

Det kan nog bli väldigt tunga steg ut från tingsrätten för Esbjörn och hans anhang på tisdag eftermiddag.

Vilken spännande thriller!😁😁

Det var ju bara rubriken som var er att tro att det är bra för Ebba. Resten så framkommer det ju hur lurad Esbjörn blivit och att folk i hans omgivning har reagerat på sättet försäljningen skedde på.
2021-02-26, 22:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Din länk Sälkne och Marielund med 0 objekt, men utökas område med 5 km har du 9 villor nu och i Uppsala 45 villor nu. Sen mars 2020 har 23 villor sålts inom 5 km från Sälkne och Marielund:
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=940961&expand_location s=5000&item_types%5B%5D=villa

Ohederligt välja litet område utan objekt, då Ebba kan färdas 5 km i bil och torde ha sökt i Uppsala med typ 150+ sålda senaste halvår (31 i februari) :
https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=17800&item_types%5B%5D =villa

"Inte mitt val att slå henne, utan hennes då hon inte gick mig till mötes för hon känt sig lurad."

:/

Ohederligt att inte ta till sig Ebbas uttalade skäl. Hon vill bo nära sitt ex, sina föräldrar och exets föräldrar. Så att barnen får nära. 5km är långt för barn att ta sig själva när de blir lite äldre. Några fåtal hundra meter är betydligt lättare och säkrare.
2021-02-26, 22:19
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Bara funderar.. är det så att Ebba hotades av Esbjörn eller var det Johann Binninge som fick det att framstå som om det var Esbjörn? Johann Binninge är kapabel till såna tjyvdrag.Och såklart blir då Esbjörn sur på Ebba för han har inget gjort vilket Binninge vet
Mina funderingar... Ebba älskar medial uppmärksamhet, några hot har aldrig förekommit
2021-02-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om det var ett krav att slå Duplantis i stavhopp för att få sälja sitt hus så skulle det bli problem i riket. Du behöver nog sänka det kravet så även äldre kan få bestämma över sina liv.
Håller med, jag kanske tog i lite för mycket.
Esbjörn har nu själv gått ut och förklarat att han inte ville sälja.
Ebba Busch har själv sagt att om Esbjörn inte vill sälja så kommer jag inte gå igenom med affären.

Detta är ett gyllne läge för Ebba Busch att göra en taktisk reträtt, hävda att Esbjörn nu själv bekräftat att han inte vill sälja, backa ur och ta förlikningen som Esbjörn erbjöd men kräv vid sidan av att förtalsanklagelserna läggs ner också då.
Det skulle ge Ebba Busch en chans att överleva politiskt utan att ta mer stryk än vad hon redan gjort.

I Aftonbladet har vi en annan tidigare spekulant identifierad, men hon fick nobben fast att hon idag enligt Ebba Busch-sekten har kidnappat Esbjörn.

"Det finns även uppgifter om att ytterligare en person har ekonomiska intressen av att stoppa affären, något som Aftonbladet tidigare skrivit om. Personen är en kvinna som äger en kursgård där Esbjörn bor och är god vän med kvinnan som ansökt om att bli god man till Esbjörn.

– Hon har försökt köpa fastigheten tidigare och hon har ärvt andra fastigheter där, säger Matz Bolin."
2021-02-26, 22:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Spelar ingen roll,man ska respektera äldre människor.

Men äldre människor behöver inte respektera yngre? Och var går gränsen i ålder, när är man äldre?
2021-02-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om du påstår att jag sagt att Ebba inte har eller kommer ha rätten på sin sida så far du (med snälla ord) med osanning.

Ebbas medlöpare har lika svårt som Ebba ATT FÖRSTÅ SKILLNADEN PÅ ATT HA RÄTT OCH ATT GÖRA RÄTT .

Det är inte att "göra rätt" att låta en gubbe fejka sig ur ett kontrakt han skrev på helt själv. Skyll dig själv.
2021-02-26, 22:23
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om du påstår att jag sagt att Ebba inte har eller kommer ha rätten på sin sida så far du (med snälla ord) med osanning.

Några här har lika svårt som Ebba att skilja på att HA rätt och GÖRA rätt .

Halv poäng, men myntet har två sidor, Ebba kan OMÖJLIGT vetat om släktingen, som till synes inte har några papper på att han skulle ta över huset.
Vi sitter inte med all info, men visst osar det illa när vi fått mer info om släktingen och hans vänner och allt inte är så svart och vitt som vissa vill...
2021-02-26, 22:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Äntligen. Vi får bjuda på att reporten tar allt material från tråden här. Kredd till er som har grävt.

Haha, tack. Ja, nu har nog vi i tråden allas uppmärksamhet på ett eller annat vis, media, Esbjörnligan, Binninge-maffian och Ebbas gäng.
2021-02-26, 22:25
Medlem
trngws avatar
Är det fel att låta rättssystemet avgöra vad som är rätt och fel?

Det var en ny vinkling, måste jag säga. Vissa kommer aldrig att nå botten.
2021-02-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Om jag säljer en bil och Tommy Zethraeus kommer och tittar på den. Efteråt skriver jag på Twitter "Gissa vem som var och kollade på min bil? Tommy Zethraeus, skulle aldrig sälja en bil till honom. Han är ju dömd för mord, tänk om bilen går sönder?..."

Då kan jag alltså bli dömd för förtal.

Yes!
2021-02-26, 22:27
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Det om något är ett bevis på att Esbjörn har oroats över sin mentala status under en längre tid.
Varför skulle han annars redan 2010 gjort första undersökningen? Varför en till 2012?

Esbjörn är gammal, se på filmerna på han, inte en chans att han handlar med cryptovalutor som en del av Ebba Busch-sekten påstår. Jag tror inte att han har en chans mot Armand Duplantis i stavhopp heller, i varje fall inte på en dålig dag. Enligt Ebba Busch-sekten här inne så innehar ju Esbjörn inofficiella världsrekord i stavhopp, stöt och kula. Han är i bra form den där gubben, sopar han på Majkgårds anläggning så är det fan krut i han!! Kim Jong-un framstår som rena amatören jämfört med Esbjörn.

braattha, trngw och N.Armstark som är några av Ebba Busch-sektmedlemmarna anser att 80+ inte är en ålder för de flesta!
Precis! Finns ingen anledning varför man skulle vilja göra en minnesutredning under 10 års tid om man inte känner att något är fel.
Verkar som att många i denna tråd aldrig har träffat en äldre människa
2021-02-26, 22:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Snarare att Ebba ljuger när hon påstod att planen var att snabbt kunna flytta in. Givetvis var hon medveten om att det tar tid fixa något beboeligt hem där.

Det tar tid, ja. Inte nödvändigtvis kalendertid, men många mantimmar. Släng in två duktiga hantverkare i varje rum, så hade de hunnit till jul, utan problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in