Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Det kanske var ett oklokt val, så här när man ser det i efterhand. Hade du varit med i facket så kanske de hade kunnat hjälpa dig. Nu får du försöka att reda ut detta själv på något vis.
Det måste väl gå att prata med arbetsgivaren? Du har ju ändå jobbat där, så någon form av kommunikation måste ni ha haft? Skriv ut ett arbetsgivarintyg själv, fyll i alla uppgifter utom hennes namn och åk till henne med det så att hon kan skriva på? Det borde vara genomförbart, och även om det inte är ditt jobb att fylla i intyget så får du bra timlön för besväret om alternativet är att stå utan a-kassa.
Eller skaffa ett jobb...
Jag ska försöka få henne att skriva på men det kommer nog bli ganska främmande för henne, det är svårt att säga nu på förhand om hon vill skriva på eller inte, sen bor hon mitt ute i ingenstans där det går bussar vart 3e timme, har ej körkort så det är isåfall om jag kan be nån att skjutsa mig.
Jag tror det bästa är att ringa först och försöka förklara för henne för annars slösar man bara restid om hon inte vill, men det är väldigt svårt att beskriva själva ärendet för henne speciellt över telefon, behöver nästan en tolk. Jag är timanställd på ett nytt jobb för tillfället men den lönen räcker tyvärr inte för att överleva. Hela situationen är bedrövlig. En arbetsgivare man knappt kan kommunicera med och som troligtvis inte vill ha med en att göra, ett riktigt mardrömsscenario. Jag får se vad hon säger.