Citat:
Ursprungligen postat av
Herakleios
Ur minnet:
Det som lagts fram angående vapendelen är att SE var med i skytteklubb när han arbetade inom FM (Armetygförvaltningen). Han sköt gevär på klubbmästerskap. Om jag minns rätt var det på 50-talet.
Han var anmäld till en pistolskyttetävling. Det var arbetsgivaren som stod för vapen och ammunition.
Han hade ingen vapenlicens åren före eller under MOP.
Till frågan om ammunitionen metal piercing 357 finns absolut ingenting.
Jag tackar för svaret.
Koncentrerar vi oss för ett ögonblick på stycket motiv..så har egentligen inget nytt framkommit härvidlag sedan KPs utpekande i Juni,om jag förstått saken rätt.
Hur ser fakta ut i övrigt runt och omkring SEs eventuella motiv till dådet?
Det borde ju vid detta laget kunnat skönjas någon kontur till motiv via allt det material som nu är känt om Stig.Personligen så har jag inte hittat något alls när jag läste på om Skandiamannen.Jag har sökt..men icke funnit.Dock är det ju mycket möjligt att jag missat något,så det skulle vara intressant att utifrån belägg i material kunna få rätsida härvidlag.
Mig veterligen så finns det inte någonting alls som pekar på att Engström skulle ha en hatisk inställning till Palme.Han ogillade naturligtvis Palme,såsom politiska motståndare till honom plägade göra vid tidpunkten ifråga..men jag har inte sett några uppgifter som skulle stödja att SE hade ett mera utvecklat motstånd emot Palme än detta.
Man kan tycka att sådant borde lyst igenom någon gång tiden före mordet.
Det som jag uppfattar som den närmast totala avsaknaden av rimligt motiv är en av stötestenarna runt resonemangen om SE som GM.Har jag uppfattat att saken fortfarande är oförändrad enligt ovan..så kvarstår Motiv som en stor svaghet för de som tror att SE mördade Palme.
Detta torde vara rätt uppfattat så långt?