Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag vet att du sagt handledsväskan, finns det något annat som du anser vara besvärande för SE? Eventuellt besvärande kanske är bättre sagt.
Ja, det är ju även språngmarschen som blir högst besynnerlig att ingen annan* nämnt. (Trots att polisen inte ställt direkta frågor så borde något annat vittne tagit upp detta.)
*) Bortsett från förhöret med Charlotte L.
F: Ser du någon som sprin ger efter den här mannen?
L: Ja, jag såg, det var någon som sprang efter en bit men sedan hade jag mina blickar riktade åt ett helt annat håll.
För min del är det inget bevis för att någon verkligen sprang efter, men ovan är ändå vad hon uppfattar/säger.
Och återigen, så vet vi inte vad vittnena faktiskt såg eller hörde utan enbart det som finns i uppslagen.
Såg din och Faderligs diskussion tidigare om "JA borde ha sett" någon komma gående förbi då han höll blicken på Björkman i Dekorima-porten.
Detta är också ett "borde" som "man kan tycka" bland flera. Dels vet vi inte exakt vad JA såg, vi vet bara vad han tagit upp/sagt i sina förhör. Han borde kanske även nämnt att JÅS passerade förbi o.s.v.
Andra exempel är Björkman och paret Palme där Lisbeth aldrig nämnt Björkman och han har aldrig sett dom passera.
Så, det är väl språngmarschen.
Några lögner är inte jag beredd att påstå sig vara bevisade.
I så fall hade jag trott mer på teorin och kanske t.o.m. ansett SE vara på "sannolika skäl" misstänkt.
Och man kan tro vad man vill, men jag har faktiskt "inga problem" om SE skulle visa sig vara gärningsmannen. Jag har dock lite högre krav på bevis och indicier. Och vägrar att ta genvägarna som vissa gör här. (eller i CA-forumet m.m.)
Skulle det visa sig att SE var GM så kommer jag fortsatt hävda att han chansade, idiotiska lögner och hade osannolik tur o.s.v. samt att alternativa förklaringar verkligen finns/fanns.
Ex. att ALG menar att han sagt(kommit med den helt idiotiska lögnen om) att polisen varit brysk mot Lisbeth.
Detta samtidigt som Söderström också berättar om tillfället när han försöker få in Lisbeth i polisbilen men där hon "bara slår ifrån sig. Och någon svordom på det."
Nej, jag påstår inte att detta är ett bevis för att vara tydlig för de som känner sig personligt provocerade av det jag skriver. Jag anser att oavsett så är detta sammanträffande något som blir osannolikt om SE är GM.
Dessvärre finns inte öppenheten att kunna diskutera denna typer av fakta (uppgifter i materialet) med de som redan på förhand dömt SE.
Kort fråga, långt svar.. sorry, men det kändes nödvändigt att försöka förklara lite mer.