2021-02-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vilken jävla fulcitering (det som jag fetade) - trodde inte du skulle känna dig nödgad att ta till sånt. Nåja nu har jag iaf citerat mig själv så alla får det rätta sammanhanget och inte får intrycket att jag är överens med dig om att JB är ett monster.

Nu har jag läst klart domen och herregud vilket dåligt försvar JB måste ha haft vid den högre instansen. Jag hade tveklöst fått honom frikänd förutom kanske på punkten om att han i vredesmod skar sönder sladdar till dator m.m. som styvdottern förfogade över.

Ja det finns så mycket märkligt i detta fall så det är rent förunderligt. Bara det att hon själv (målsägaren) anger att han avbröt sitt(?!) närmande och avlägsnade sig med kalsingarna på sig ska ju inte rendera i ett försök till våldtäkt.

I tingsrätten säger tjejen att han bränt henne när hon stod i köket och i hovrätten säger hon att han gjort det när hon satt och tittade på TV. Hade det förhållit sig så att JB orsakat henne brännskadan så hade hon naturligtvis kommit ihåg var det hade skett. Hon ljög då hon gjort det själv.

Likaledes det om blåögat. Hon ringer till sin mor och omtalar att hon cyklat ikull och skadat sig. Väl när familjen är samlad så menar JB att det kanske är bäst att flickan får uppsöka en läkare för å få ögat undersökt men det vill inte flickan. Inte speciellt långsökt att tro att blåögat kan hon ha fått av en fajt med någon jämnårig kanske en hemlig pojkvän.

Uppgifter läggs av henne till när kompletterande frågor och påståenden framförs av förhörsledare som ändras tas bort fram och tillbaka. Utan tvivel har hon fått någon enstaka örfil av JB men hon framhåller att det berott på olydnad och ohörsamhet, ja kanske så till förhörsledarens stora förtret.

Okey, det finns mycket mer att säga om denna dom men nu får det räcka för min del. Dock är jag fullständigt övertygad om att JB är oskyldigt dömd vad det gäller de allvarliga punkterna i åtalet.
En pedofilkramare som ska förklara att det var offrets fel att Binninge dömdes för våldtäktsförsök på sin styvdotter i samtliga instanser. Vidriga as.
2021-02-25, 16:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
haha det där är lögn, ren och skär lögn.
96% av alla privata fastighetsaffärer i Uppsala görs genom mäklare.
Övriga 4% utgörs till absolut störst del av arvsskiften och gåvor.
Jag vågar påstå att tillvägagångsättet Ebba Busch har haft är unikt eller max utgör någon del av en promille av de affärer som sker.

Att köparen initierar en försäljning är i sig ovanligt men på intet sätt unikt.
Att köparen samtidigt är helt främmande för säljaren gör det ännu mer ovanligt.
Att sedan köparen som främmande person ombesörjer all administration kring försäljningen gör detta ännu mer suspekt och ovanligt, detta är ett tillvägagångssätt som används av bluffmakare och lurendrejare.

Skitsnack, du vet inte vad du pratar om.

Låt oss anta en låg siffra, du anser storleksordningen promille, så vi kör på 10 promille då. Det säljs i runda slängar 150 000 fastigheter på ett år i Sverige. Det innebär då 1500 affärer.

Det blir fyra affärer om dagen, varenda dag, året runt. Det är väldigt långt ifrån något unikt. Och då är det ändå räknat på din låga promille-siffra.
2021-02-25, 16:06
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Exakt! Du gör en bra sammanställning här. Det är det här tingsrätten måste ta i beaktande, hur de båda parterna har kommit fram till sälj/köp

Ingen behöver använda sig av en mäklare i en fastighetsaffär överhuvudtaget. Finns inga lagkrav överhuvudtaget.

Däremot för de som inte har en aning om de formkrav som krävs för att ett avtal skall slutas, skulle jag rekommendera att en mäklare används i någon form. (Det gäller de flesta i den här tråden, inklusie en del mäklare och fastighetshajar)
2021-02-25, 16:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är inte för sent än för Ebba att göra upp i godo, om viljan finns så att säga

Inte för Esbjörn heller. Det är ju trots allt han som ställt till med allt ...
2021-02-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja eller riva när en byggare gått igenom kåken.
Oavsett så är priset rimligt.

Nu säger ju de här i tråden att hon haft någon som gått genom huset under två dagar. Så om hon säger de ska bo i DET huset efter 2-3 månader så är det inte vad jag skulle är ett ruckel....

Hon visste nog exakt vad hon köpte. Tvivlar på det var ett ruckel.
2021-02-25, 16:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ska du skylla på farbrorn? Initiativet kommer väl ändå från Ebba
2021-02-25, 16:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Esbjörn öppnar för förlikning, skriver AB, handlar nog mer om att Binninge inte vill synas i sömmarna, i det "generösa" erbjudandet, ingår att Esbjörn skall stå för sin Juridiska kostnad, eller med andra ord skall det inte redovisas vad Binninge fakturerarat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjQ9q/esbjorn-oppnar-for-forlikning--ar-beredd-att-betala-ebba-busch-symbo
2021-02-25, 16:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
inte får intrycket att jag är överens med dig om att JB är ett monster.

Det har jag inte heller påstått. Det är du som fulciterar som försöker få det till det.

Jag citerade den del som jag uttalade mig om och det som vi är överens om, att den som begår en sådan gärning är ett monster. Det är precis vad du skriver.

Sedan påtalar jag att DOMSTOLEN dömt ombudet för dessa gärningar.

Står du för ditt uttalande, att den som begår sådana gärningar, tortyr och våldtäkt, är ett monster?

OM han har begått sådana gärningar, är han ett monster då?
2021-02-25, 16:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En pedofilkramare som ska förklara att det var offrets fel att Binninge dömdes för våldtäktsförsök på sin styvdotter i samtliga instanser. Vidriga as.
Jag har inget till övers för några pedofiler. Det är en bedrövelse i vårt samhälle och skadar offren för livstid. Likaledes är det också en bedrövelse att det finns drabbade människor som döms oskyldiga för sådana brott och så inte bara i domstol utan även av en hätsk pöbel.
2021-02-25, 16:22
Medlem
Citat:
Skitsnack, du vet inte vad du pratar om.

Låt oss anta en låg siffra, du anser storleksordningen promille, så vi kör på 10 promille då. Det säljs i runda slängar 150 000 fastigheter på ett år i Sverige. Det innebär då 1500 affärer.

Det blir fyra affärer om dagen, varenda dag, året runt. Det är väldigt långt ifrån något unikt. Och då är det ändå räknat på din låga promille-siffra.

Ett exempel på det du säger:

Jag håller för närvarande på med planeringen för att sälja av ett av mina innehav. En intresserad köpare finns och diskussioner har påbörjats. En hel del måste dock ordnas så det kommer att ta lite tid innan själva köpet kan bli av. Ingen av oss har dock någon brådska. Mäklare kommer inte att blandas in och annonsering kommer inte att ske. Jag är helt emot att offentliggöra att jag tänker sälja för jag vill av säkerhetsskäl inte ha någon uppmärksamhet.
2021-02-25, 16:22
Medlem
Citat:
Så här är min tanke: Ebba har dyrt och heligt gått ut i media och sagt att hon inte tänkte fullfölja affären om det stred mot Esbjörns vilja. Hon hade kunnat teckna ett nytt avtal med Esbjörn att köpet går åter mot att hon återfår handpenningen. Det verkar hon dock inte vara intresserad av när det verkligen kommer till kritan. Pinsamt är bara förnamnet

Men vad är det du inte förstår.

Det tillfället har getts. När Esb valde att inte dyka upp.

Efter det så blir det en fråga för rätten att reda ut så kostnader uppstått för EBT med röjning, bokning av snickare osv osv.

Då får man stå sitt kast, även som gammal gubbe, att det reds ut via juridiken.
2021-02-25, 16:23
Medlem
Citat:

Efter alla dina inlägg i ämnet senaste dygnet kan man ju undra om du jobbar? Eller jobbar du på KD:s kontor?

Helt sjukt att man kan vara så besatt av att rentvå henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in