Ja, man har ju sett en väldigt hög korrelation, men poäng var väl mer att i en rationell marknad ska BTC och Tesla inte korrelera särskilt noga när Tesla värderas till runt 800 miljarder USD och har Bitcoins för 1-2 miljarder USD.
I en rationell marknad är inte Tesla värderat till 800 miljarder dollar, eller 670 där den ligger nu för den delen heller..
Amazon är Ullared på steroider. Ett andeväsen. - Jeff Bezos är Musks stalker. Jeff gör allt Musk gör. Han verkar ha komplex. Jeff vet inget om fysik eller nånting. Det är bara tragiskt att se hans Blue Orgin och nu skall han ha ett eget starlink med. Copy-cat. Han är som en kines som inte kan uppfinna/komma på nånting själv men vill vara frän på golfbanan. OM Elon Musk på samma sätt skulle copycata Amazon så skulle han dominera den "Ullredsmarknaden" inom 12-24 månader. Jeff fattar absolut ingenting. "jag får kopiera dig men du får inte kopiera mig" - Vad Musk än gör så skall Jeff alltid göra samma sak. Vänta bara tills Musk bluir irriterad ochTesla tar över "Ullredsmarknaden" på sitt eget starlink och folk sitter och shoppar i Teslas bilar.
Tesla kommer nog att ta 50-100 dollar/månad för FSD i personbilar. För FSD abonnemang i Semi-lastbilarna så kan Tesla enkelt ta 1500-2500 dollar om de vill/månad. Varenda åkeri i hela världen köper det. Anta att Tesla har 50-100 miljoner bilar ute år 2030 och alla betalar i snitt 50 dollar i månaden för FSD. De kommer även att betala för Starlink och handla i Teslas ev kommande "Ullared" och diverse appar, tesla, twitter tjänster, teslafacebook, Teslatube osv. osv. - Tesla blir 10 ggr större än Big Tech tillsammans + energilagringen och energiproduktionen.
Att Bill Gates har försökt blanka Tesla bakom Elons rygg och dessutom har Bil, Gates snackat skit om Tesla att "det är omöjligt" med el-lastbilar etc. Det glömmer inte Musk. Att försöka shorta Tesla tyder på utvecklingsstörning/alt är han med i wallstreetgänget. Musk kommer aldrig att glömma det. Bill kommer att få en näsbränna alt måste han slänga ut wallstreet-bankirerna från sitt kontor.
Du är duktig på historierevisionism, nägot Musk odlar väl, genom sina fanboys som konstant matar Youtube med näst intill religiösa hyllningar. Du vet väl om att Musk inte grundade Tesla, musk stämde originalgrundarna i domstol för att få rätt att kalla sig Co-founder trots att han kom mend ett år efter bolaget hade bildats. Bezos var före Musk när det gäller att bygga raketer. Flera bolag har varit före Musk om satellitkommunikation. Musk bygger en religiös rörelse.
Känns dumt att köpa idag när nersidan är stor. Tesla är en meme-aktie med förhållandevis lite underliggande värde. Allt bygger på hype och image. Företaget har på lång sikt ingen chans mot de etablerade fordonsjättarna.
Kom ihåg, ingen som var "först" inom valfri teknik var den som på sikt hade marknadsandelarna.
Wuling Hongguang Mini EV dubblar försäljningen jämfört med Tesla i Kina. $5000 med a/c. Fast i Europa skulle den kosta dubbelt så mycket pga miljökraven (!).
Citat:
Chinese £3,200 budget electric car takes on Tesla
Last month sales of the budget electric car in China were around double those of Tesla
Reports have linked it to a Latvian automaker with the plan of selling a version of the car in Europe. However, the price is likely to be twice as high due to European environmental requirements.
Hoppas på.vändning då för idag är den blod röd. Ner 51usd just nu..
Inget unikt för Tesla, hela amerikanska börsen är nere överlag, förutom gamestop haha. Jag ska köpa mer om 2 veckor så personligen hoppas jag att den håller sig nere ett tag till
Inget unikt för Tesla, hela amerikanska börsen är nere överlag, förutom gamestop haha. Jag ska köpa mer om 2 veckor så personligen hoppas jag att den håller sig nere ett tag till
En teori är att ETFer säljer av tesla för att kunna täcka sina kortningar av GME. Inte en helt otrolig teori efter att ha sett en analys där 64 stycken etfer kortat GME. Har dock inte kontrollerat om dessa har tesla-exponering.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!