2021-02-24, 22:47
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Varför är du, Sankmark och Bemp inte inne och häcklar alla i CA-tråden då?

Häcklar?

Så om man efterfrågar svar och bevis häcklar man?

SE har ju utpekats som Palmemördaren av svenskt rättsväsende.

Med hjälp av TP.

Räcker det som anledning?
Citera
2021-02-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Ja, en orsak till att jag är skeptisk är att TP har ett motiv utifrån ideologiska skäl.

Fast du har ju precis erkänt att du utgår från en politisk grund när du förhåller dig till Palmemordet. Dvs totalt faktaresistent. Det är med andra ord inte värt att diskutera med dig över huvud taget, och uppmanar därför alla att sluta svara på stollen.
Citera
2021-02-24, 22:55
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja, en orsak till att jag är skeptisk är att TP har ett motiv utifrån ideologiska skäl.
Att SE hade motiv utifrån politiska skäl tvivlar jag inte på men det behövdes nåt mer. Jag hade nog trott att det var något ännu längre högerut men kombinationen alkohol, kanske någon slags avsnäsning när de möttes var det som "fick vagnen att stjälpa", som KP uttryckte det.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-02-24 kl. 23:00.
Citera
2021-02-24, 23:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo det är lätt att sätta sig in i.

Mycket lätt.

Avsaknad av all form av bevis.
Bara vilda fantasier och hittepå.

Hade PU lagt lika mycket tid på att fria SE hade vi haft ett gediget material som bevisade att SE var ett vittne.
Man brukar skilja på direkt bevisning resp. indirekt bevisning (sk. indiciebevisning). Fallet vi diskuterar här är ett klockrent exempel på ett rent indiciemål, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda att bevisningen är svag. Jämför med t.ex. fallet med Christine Schürrer i Arboga som vi diskuterade tidigare i tråden, och där det inte heller fanns några direkta bevis. Tror inte att det är särskilt många som skulle säga att Schürrer är felaktigt dömd för mord.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-25 kl. 00:08.
Citera
2021-02-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Absolut, visst måste man kunna ha olika åsikter. Blir så trött ibland bara på att vissa sväljer allt med hull och hår det TP kommer med. Min åsikt är att det är uppenbart att han vobblar med sanningen. Men visst det finns andra journalister som vobblar med sanningen också för att få fram sin teori och sälja nån bok. Jag gillar inte dom heller oavsett spår. Däremot tycker jag att LL höll en bättre profil som betonade att hans teori bara var spekulationer även om jag inte tror på hans teori.
Jag måste då erkänna att jag varken läst TPs eller LLs bok och vill därför inte ge mig in i en sådan diskussion.
Oavsett vem eller vilka man tror ligger bakom mordet så bör man vara lite källkritisk det är sunt och vettigt.
Sedan kan man såklart komma fram till att nej jag håller inte med t.ex. TP i allt men jag delar hans slutsats likväl.Det gäller såklart vilken annan journalist eller författare som helst.
Citera
2021-02-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Framförallt så kan väl en man ha hoppat in i en bil på snickarbacken. Det är ju rent av så att det kan ha varit mördaren som gjorde just detta.
Ja det är tänkbart även om jag personligen inte tror att GM hade tillgång till en flyktbil men det är givetvis inte en omöjlig tanke.
Det kan också vara så att det var en person som inte hade med mordet att göra alls som iakttogs.
Citera
2021-02-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu får du det att låta som att det är 50-50 SE ringt dessa samtal. Men i själva verket är det ju en reeeen gissning
SE eller hans fru men jag vill nog läsa mer om detta innan jag uttalar mig mer än så här.
Jag vet givetvis lika lite som någon annan här OM och isåfall VEM som ringde samtalen.
Eftersom det inte gick att slå fast med om de ens ringts så blir det ju lite av skvallerkaraktär speciellt om det inte kan styrkas med hjälp av vittnen eller liknande.
Citera
2021-02-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag måste då erkänna att jag varken läst TPs eller LLs bok och vill därför inte ge mig in i en sådan diskussion.
Oavsett vem eller vilka man tror ligger bakom mordet så bör man vara lite källkritisk det är sunt och vettigt.
Sedan kan man såklart komma fram till att nej jag håller inte med t.ex. TP i allt men jag delar hans slutsats likväl.Det gäller såklart vilken annan journalist eller författare som helst.
Jag har faktiskt inte heller läst TP:S eller LL:s böcker men har läst utdrag ur TP:S bok och han har själv kört sina teorier i veckans brott och poddar. Det som framkommer nu i Expressen bl a är ju taget från de nya kapitlen så man matas ju av hans teorier via media.
Citera
2021-02-24, 23:36
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
SE eller hans fru men jag vill nog läsa mer om detta innan jag uttalar mig mer än så här.
Jag vet givetvis lika lite som någon annan här OM och isåfall VEM som ringde samtalen.
Eftersom det inte gick att slå fast med om de ens ringts så blir det ju lite av skvallerkaraktär speciellt om det inte kan styrkas med hjälp av vittnen eller liknande.

Men ringts in till polisen har de väl? Eller är det bara hörsägen?

Jag vill även passa på att be ursäkt om jag varit för hård in min retorik i inläggen till dig.

Ta det inte personligt.
Jag är bara engagerad och frustrerad över vad jag anser är ogrundade anklagelser.

Du tycker tvärtom.

Men jag har brustit i att respektera dina åsikter
Senast redigerad av Herakleios 2021-02-24 kl. 23:40.
Citera
2021-02-24, 23:37
Medlem
Citat:
Jo det är lätt att sätta sig in i.

Mycket lätt.

Avsaknad av all form av bevis.
Bara vilda fantasier och hittepå.

Hade PU lagt lika mycket tid på att fria SE hade vi haft ett gediget material som bevisade att SE var ett vittne.
Jag är helt säker på att man granskade SE med öppet sinne utan att i förväg ha bestämt sig för om han var ett vittne .GM eller rent av varken eller.
Det krävs onekligen betydligt mer fantasi och halvt om halvt också hittepå för att kunna avskriva honom som tänkbar GM.
Redan när KP för nåt år sedan uppmanade alla att läsa förhören och berättade att de utgick från brottsplatsen så förstod jag att det var SE som han hade i åtanke.
Det var både roande och smått chockerande att läsa det ni skrev här kommentarer som ja men vilken tur du menar han inte Skandiamannen iaf.
För mig var det så uppenbart att det var just SE som han refererade till.
Det är så enkelt att det finns INGENTING i materialet som friar SE och gör honom omöjlig som GM.
Fortsätt gärna att förneka MEN alla ni SE-förnekare sluta upp med att skriva att det inte var SE.
Ni vet INTE det för inget utesluter honom det vet ni.
Ni blir mycket trovärdigare om ni istället skriver att jag tror inte ett dugg på SE som GM men jag kan inte utesluta det för det finns inget i materialet som utesluter honom.Det är ärligare och mer trovärdigt.
Citera
2021-02-24, 23:39
Medlem
Citat:
Men ringts in till polisen har de väl? Eller är det bara hörsägen?
Det förefallar vara så att dessa samtal har ringts ja men behöver läsa mera om det som sagt.
Citera
2021-02-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Jag har faktiskt inte heller läst TP:S eller LL:s böcker men har läst utdrag ur TP:S bok och han har själv kört sina teorier i veckans brott och poddar. Det som framkommer nu i Expressen bl a är ju taget från de nya kapitlen så man matas ju av hans teorier via media.
Givetvis gör man det.
Jag har också tagit del av det via media och lyssnade på senaste tror jag podden förra veckan där det talades om den idag utkomna nyutgåvan.
Jag varken kan eller vill bedöma en bok utifrån några artiklar i media jag måste läsa den och nu får jag se till att skaffa ett exemplar av nyutgåvan inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in