2021-02-24, 19:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag tror att samtalen mycket väl kan ha ringts men det blir ju när uppgifterna inte kunnat bekräftas av karaktären skvaller.Det tror jag även att de flesta av oss som tror på SE som GM håller med om.Vi får helt enkelt konstatera att vi inte vet huruvida den teorin stämmer eller inte Det är heller inte av nån egentlig betydelse gällande hans möjlighet att kunna vara GM

Men nu får du det att låta som att det är 50-50 SE ringt dessa samtal. Men i själva verket är det ju en reeeen gissning
Citera
2021-02-24, 22:22
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Vilket parti skulle vara intresserat av att peka ut en reklamman från Skandia som olof palmes mördare 30 år senare menar du? Mår du bra gubben?

Vänstern vill brunsmeta Moderaterna. Speciellt nu när det är samarbete på gång med SD. Bara att lyssna på Grisministern, förlåt, försvarsministerns retorik.

Om du INTE visste det är TP starkt vänsterorienterad. Skrivit två böcker om arbetarrörelsen. Engagerad inom vänsterrörelsen.

I grunden har han en ettårig journalistutbildning.

Han har tidigare arbetat på Televerket och satt upp elstolpar.
En arbetargrabb. Inget fel med det.
Men han har ett ärvt förakt för Moderater.

Att det inte skulle påverka TPs syn på SE och hans fullständiga besatthet av SE, Täbymoderaten är man inte objektiv.

Det är två huvudsakliga anledningar till att jag är skeptiskt till utpekandet av SE.

* Avsaknaden av bevis och rättssäkerheten.

* Att det finns ett politiskt narrativ bakom utpekandet och avsaknad av objektivitet från rättsväsendet och privatspanare.
Citera
2021-02-24, 22:25
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men nu får du det att låta som att det är 50-50 SE ringt dessa samtal. Men i själva verket är det ju en reeeen gissning

Man kan konstatera att de ringts in uppgifter.

Finns inga belägg för att det har ett samband med SE.

Snarare att polisens signalement har påverkat de som rörts sig i City att inkomma med uppgifter.

Kan likaväl vara den riktiga GM och medhjälpare som försökt förvilla polisen.
Citera
2021-02-24, 22:30
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tycker att en person i blå täckjacka i 20 årsåldern är väldigt specifikt för LJ. Dessutom På EXAKT den plats LJ befunnit sig. 1 mars.

Jag tror att LJs bild var i media första gången långt efter mordet.

Stämmer.

Problemet med att komma med anklagelser efter 34 år som bygger på allt som inkommit under 34 år är att man lätta kan blanda ihop när uppgifter kommit allmänheten tillkänna.

Polisen sabbade allt med att gå ut med signalement och fantombilder och efter fråga specifika observationer.

Det är väl den nytta utredningen gjort. Att polisen idag bättre vet hur man INTE ska driva en mordutredning.
Citera
2021-02-24, 22:34
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi var nog många som var besvikna där direkt efter åklagarens pressträff, och upprörda över hur fan man nu kunde peka ut en ny stackars oskyldig i det här mångåriga palmespektaklet. Jag stängde själv av TV:n efter fem minuter när jag tyckte att det började spåra ur. Det kanske inte är helt lätt att sätta sig in i vad misstankarna mot SE grundar sig på, men anstränger man sig lite och t.ex. kollar på hela pressträffen så går det. Det skulle förvåna mig om Sven-Erik Alhem nu en tid efteråt, nu när det har fått sjunka in lite, fortfarande betraktar det här som "lösa boliner":
https://sverigesradio.se/artikel/7493100

Jo det är lätt att sätta sig in i.

Mycket lätt.

Avsaknad av all form av bevis.
Bara vilda fantasier och hittepå.

Hade PU lagt lika mycket tid på att fria SE hade vi haft ett gediget material som bevisade att SE var ett vittne.
Citera
2021-02-24, 22:35
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Så vi ska ha ett samhälle där oskyldiga hängs ut? Jag vill ha en lösning på det här mordet. Jag hade köpt SE som GM om nån kommit med nån slags bevis men sanningen ligger nån annanstans.

Oskyldig till motsatsen bevisats.
Du är bara skyldig om du blivit dömd.
Citera
2021-02-24, 22:37
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Okej absolut .Kan köpa det.Fast å andra sidan gäller det nog de flesta andra journalister och författare som skriver om nv Palmemordet och har sina teorier nv de vill sälja in.Oavsett vad man tycker om det så är Palmemordet business tyvärr.

Visst är det business.

I klass med Ancient Aliens och Alex Jones.
Citera
2021-02-24, 22:42
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Vänstern vill brunsmeta Moderaterna. Speciellt nu när det är samarbete på gång med SD. Bara att lyssna på Grisministern, förlåt, försvarsministerns retorik.

Om du INTE visste det är TP starkt vänsterorienterad. Skrivit två böcker om arbetarrörelsen. Engagerad inom vänsterrörelsen.

Att det inte skulle påverka TPs syn på SE och hans fullständiga besatthet av SE, Täbymoderaten är man inte objektiv.

Det är två huvudsakliga anledningar till att jag är skeptiskt till utpekandet av SE.

* Att det finns ett politiskt narrativ bakom utpekandet och avsaknad av objektivitet från rättsväsendet och privatspanare.
"Det är två huvudsakliga anledningar till att jag är skeptiskt till utpekandet av SE."

Ja då förstår jag, du är alltså skeptisk av politska skäl. Ja objektivt sett finns det ju ingen anledning att vara skeptisk.

Makes sense.
Citera
2021-02-24, 22:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Det är väl mer en moralfråga/samhällsfråga, och det finns en tråd speciellt tillägnad för detta.

Det är rätt meningslöst att sitta och avkräva bevis av folk på ett nätforum på ett statsministermord över 30 år i efterhand. Ingen av oss vet, och ingen av oss kan magiskt fixa fram bevis. Vi är här för att spekulera, inte döma någon i en rättegång.

Nej, ni är här för att hänga ut en oskyldig avliden man med hjälp av fantasier och hittepå och blir kränkta när man sticker hål på den ena ballongen efter den andra.

Eller det ska vara en ryggdunkartråd utan motfrågor är det så du vill ha det?

Jag håller med om en del omständigheter kring SE men ren lögn och hittepå kommer jag fortsatt kritisera och ifrågasätta.
Citera
2021-02-24, 22:43
Medlem
Citat:

Jag tror du är ute och cyklar. Det finns ingen höger-vänsterskala på Palmemordet. Det var länge sedan det hade med politik och göra. Det har mer med kriminologi och historia att göra idag än det har någon politisk betydelse vem som är mördare och inte. Att TP är vänstermupp har ingen bäring på någonting över huvud taget.
Citera
2021-02-24, 22:44
Medlem
Citat:
Nej, ni är här för att hänga ut en oskyldig avliden man med hjälp av fantasier och hittepå och blir kränkta när man sticker hål på den ena ballongen efter den andra.

Eller det ska vara en ryggdunkartråd utan motfrågor är det så du vill ha det?

Jag håller med om en del omständigheter kring SE men ren lögn och hittepå kommer jag fortsatt kritisera och ifrågasätta.

Varför är du, Sankmark och Bemp inte inne och häcklar alla i CA-tråden då?
Citera
2021-02-24, 22:45
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Det är två huvudsakliga anledningar till att jag är skeptiskt till utpekandet av SE."

Ja då förstår jag, du är alltså skeptisk av politska skäl. Ja objektivt sett finns det ju ingen anledning att vara skeptisk.

Makes sense.

Ja, en orsak till att jag är skeptisk är att TP har ett motiv utifrån ideologiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in