2021-02-24, 21:58
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
vattenfasta 40 dygn om du orkar med det psykiskt

Verkar farligt.
Då får jag väl dessutom överskottshud?
Citera
2021-02-24, 21:59
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
David Blaine vattenfastade under 44 dagar och har än idag (18 år senare) problem med levern pga den fastan. Jag rekommenderar ingen att vattenfasta så långa perioder om man inte är sugen på långvariga skador dvs.

ja, och det är ändå David Blaine som verkar tåla mer än de flesta.
Citera
2021-02-24, 22:07
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Ränsa kylskåpet och förrådet på skit, sen käkar du mindre men kompenserar genom att dricka vatten eller kaffe/te

Gjorde precis det. Hällde en del i toan och spolade.
Hade inte hjärta att slänga de sista frysta lökringarna så var tvungen att steka och äta upp dem.
Imorgon börjar det.
Kändes ganska omoraliskt att äta dem samtidigt som jag skrev här.
Citera
2021-02-24, 22:09
Medlem
WhaleMales avatar
En sak som nog bidragit är att jag alltid äter en mindre kaka på lokala fiket. Nästan dagligen. Det är dock mycket energi i de där små liven.
Det kommer jag inte göra mer. Bara kaffe där i fortsättningen. Minimalt med mjölk. Är ofta där som en social grej.
Citera
2021-02-24, 22:10
Medlem
Thraxxs avatar
Du gör dig helt enkelt av dig med mer kalorier än vad du tar in på en dag, det är så man går ner i vikt. Ändra din kost också och ta en powerwalk i minst en timme varje dag så kommer du allt se vikten minska.
Citera
2021-02-24, 22:14
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Du gör dig helt enkelt av dig med mer kalorier än vad du tar in på en dag, det är så man går ner i vikt. Ändra din kost också och ta en powerwalk i minst en timme varje dag så kommer du allt se vikten minska.

Kommer bli promenader!
Citera
2021-02-24, 22:16
Medlem
HarryManbacks avatar
Jag är typ jättetjock och har just börjat min viktresa. Inte första gången jag provar men nu är det på riktigt. Riskerar diabetes och hjärtproblem.

Det enda som funkat för mig är kaloriunderskott. Väga/mäta varje mål så jag får i mig rätt mängd.

Sen träning på det, gym och kondition.

Gör av med mer än du stoppar i dig så går du ner.

Jag tycker det suger för jag älskar mat och godis. Men i mitt fall är jag i princip tvungen, om jag inte vill må kasst.
Citera
2021-02-24, 22:23
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Jag är typ jättetjock och har just börjat min viktresa. Inte första gången jag provar men nu är det på riktigt. Riskerar diabetes och hjärtproblem.

Det enda som funkat för mig är kaloriunderskott. Väga/mäta varje mål så jag får i mig rätt mängd.

Sen träning på det, gym och kondition.

Gör av med mer än du stoppar i dig så går du ner.

Jag tycker det suger för jag älskar mat och godis. Men i mitt fall är jag i princip tvungen, om jag inte vill må kasst.

Du är stark och det är värt det.
Roligare att vara frisk än sjuk och "smakar bättre att se bra ut än smaken av maten".
Tyckte själv det citatet var bra när jag hörde det i en film.
"Nothing tastes as good as looking good."
Du kommer klara det.
Citera
2021-02-24, 22:23
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Kosten är det viktigaste spelar ingen roll vad folk säger. Det är tråkigt men kosten är 70%. Sen gymma är det bästa för att förlora fett.
Citera
2021-02-24, 22:25
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Jag ställde mig precis på vågen. Nästan 100 pannor.
Min idealvikt är 85. Då är jag smal. Jag är ganska grov och naturligt muskulös så vid 85 är jag lagom.
Vid 82 ger jag ett spinkigt intryck.
Jag är över 30.

Alltså det har smugit så på mig. Man tror inte att jag väger så mycket när man tittar på mig.
Nog fan visste jag att jag gått upp, men inte så mycket.
Massa skrivbordsjobb senaste året.

Två frågor nu.

1. Hur långsamt skall jag gå ner detta för att det skall vara hälsosamt?
2. Finns det något sätt att göra det utan att man får en massa slapp hud? Jag är ju ung fortfarande...

Min digitala våg har inte funkat på länge så jag ställde undan den. Nu plockade jag fram den och den funkade. Hade jag vägt mig hela tiden så hade det nog inte smygit på sådär.
Fuck, fetaste jag någonsin varit. Brukar pendla mellan 83-95 som vuxen. Ganska muskulös naturligt.
Läskigt och tråkigt att höra.

Du löser det genom: Kaloriunderskott, träning är bara en dellösning.

1. Drygt 1/7 högst. Lämpligen är att du istället för att tillämpar kaloriunderskott tillämpar bättre kosthållning och så går ner i vikt istället
2. Se #1.
Citera
2021-02-24, 22:26
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Kosten är det viktigaste spelar ingen roll vad folk säger. Det är tråkigt men kosten är 70%. Sen gymma är det bästa för att förlora fett.

Tror också det. Läst någon studie.
Citera
2021-02-24, 22:29
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Det är trendigt att svälta ihjäl sig själv och kalla det för periodisk fasta. Ät mindre, en gång om dagen och sen fastar du resten. Du behöver inte ens träna om du är för lat.

Mmm, men det är inte periodisk fasta.

Periodisk fasta stipulerar inte mängden mat (kaloriintaget över dygnet) man stoppar i sig.
Det anger endast när man intar födan.

Det går lika bra att gå upp i vikt under det upplägget som att gå ner i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in