2018-12-18, 13:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Trist att spelet mer eller mindre är dött.
Enda riktigt roliga MOBA spelet.
Orphea btw lite för OP.

Inte nog med det, det kommer nu gå på sparlåga hos Blizzard + deras HOTS events är inställda.
Citera
2018-12-18, 13:41
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Inte nog med det, det kommer nu gå på sparlåga hos Blizzard + deras HOTS events är inställda.

Tråkigt nog.
Sen är ju alla som spelar QM samt league totalt efterblivna. Många fall är folket som spelar league ännu värre än de som spelar QM.
Citera
2020-12-01, 22:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Två år sedan sista posten, shit vad dött

Men men, lägger ut denna här ändå. Ny hero, Hogger.

https://www.youtube.com/watch?v=9r5d3z4xGio&ab_channel=HeroesoftheStorm
Citera
2020-12-01, 22:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Två år sedan sista posten, shit vad dött

Men men, lägger ut denna här ändå. Ny hero, Hogger.

https://www.youtube.com/watch?v=9r5d3z4xGio&ab_channel=HeroesoftheStorm

dött spel sedan länge.

Små tråkigt, var det enda jag lirade med vänner jag träffat online. Var nästan uppe i 3000 med lvls innan jag blev bannad. Slutade på direkten då, blizzard är så jävla sämst när det gäller att rapportera. Botting spelar ingen roll om man rapporterar. Men att ett team på 2 eller 3 i detta spel troll rapporterar en, det ger resultat.

Hogger ser dock väldigt skoj ut :/
Citera
2020-12-02, 17:57
Avslutad
Åh utsökt. Jag spelar detta varje dag.
Citera
2020-12-02, 18:07
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Åh utsökt. Jag spelar detta varje dag.

Haha jag med. Inte varje dag dock, men det är det enda jag spelar. Alla andra verkar ha gått vidare för längesen.

Jag äger med Hogger i QM i alla fall
Citera
2021-02-09, 08:11
Medlem
Vad det något särskilt som gjorde att det blev impopulärt? De flesta verkar gilla det och tycker att det är roligt, är LoL helt enkelt för populärt bland kids och dota2 bland pros?
Citera
2021-02-09, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Vad det något särskilt som gjorde att det blev impopulärt? De flesta verkar gilla det och tycker att det är roligt, är LoL helt enkelt för populärt bland kids och dota2 bland pros?

Bra fråga! Jag tror det har att göra med att marknaden är mättad. Det är bara LoL och Dota 2 som gäller. MOBA har ingen dragningskraft att få med casuals såsom battle royale.

Blizzard är helt enkelt för sena på bollen. Istället för att hålla på med en tramsig law suit över Dota så skulle man investerat och lagt ut spelet mycket tidigare.

Jag är dock imponerad över att serverna är igång ändå. Spelet är ju stendött.
Citera
2021-02-10, 09:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian

Blizzard slutade med esporten inom det samt att en massa som jobbade med spelet blev flyttade till andra obejekt. Efter det så lades det allt mindre tid på spelet. Man släpper knappt någon hjälte längre, deras Quick match kan vara sjukt obalanserat. Deras report system är värdelöst. Några anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Bra fråga! Jag tror det har att göra med att marknaden är mättad. Det är bara LoL och Dota 2 som gäller. MOBA har ingen dragningskraft att få med casuals såsom battle royale.

Blizzard är helt enkelt för sena på bollen. Istället för att hålla på med en tramsig law suit över Dota så skulle man investerat och lagt ut spelet mycket tidigare.

Jag är dock imponerad över att serverna är igång ändå. Spelet är ju stendött.

Stendött? Folk online hela tiden, man hittar matcher fort både i qm och rank. Har börjat spela igen och det är ett kul spel om man spelar med någon man känner, att spela solo är inget vidare, om man inte bötar ARAM och hoppas på roliga comps.
Samt att det är massa turneringar nästan hela tiden. Finns en del streamers med massa följare, dött är det inte.
Citera
2021-02-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Blizzard slutade med esporten inom det samt att en massa som jobbade med spelet blev flyttade till andra obejekt. Efter det så lades det allt mindre tid på spelet. Man släpper knappt någon hjälte längre, deras Quick match kan vara sjukt obalanserat. Deras report system är värdelöst. Några anledningar.

Ja, jo jag förstod att det började att tappa spelare när Blizzard satte det på maintenance-mode, men jag menade mer på anledningen till att de inte valde att fortsäta. Men det kostade väl mer än vad de fick tillbaka så jag har väl egentligen svaret. Men precis som du så började jag spela lite nu (men för första gången) och jag tycker att det är roligt, så det var lite därför jag var nyfiken på mer erfarna MOBA-spelare tyckte illa om med spelet.

Citat:
Stendött? Folk online hela tiden, man hittar matcher fort både i qm och rank. Har börjat spela igen och det är ett kul spel om man spelar med någon man känner, att spela solo är inget vidare, om man inte bötar ARAM och hoppas på roliga comps.
Samt att det är massa turneringar nästan hela tiden. Finns en del streamers med massa följare, dött är det inte.

Grubby verkar streama det mycket och han har släppt en hel del bra videos på youtube för nybörjare.
Citera
2021-02-24, 16:07
Medlem
papi.fs avatar
Alla heros är fred to play tlll 20 mars tror jag det är. 30 dagar från blizzcon iaf
Citera
2021-02-24, 19:32
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Alla heros är fred to play tlll 20 mars tror jag det är. 30 dagar från blizzcon iaf
Free
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in