Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-24, 07:36
  #1
Medlem
The Crashs avatar
Ser ut som att även Blizzard ger sig in i leken. Nu har vi DotA(IceFrog), DOTA2(Valve), League of Legends(Riot Games), S2 Games(Heroes of Newerth) och slutligen Blizzard DOTA(Blizzard). Behöver vi verkligen ett till DotA-spel?
Detta kom ganska oväntat för min del, för som jag förstod det så var Blizzard inte intresserade av att skapa ett nytt DotA.

Någon som sitter på mer info?





http://www.youtube.com/watch?v=AAgUx...layer_embedded
__________________
Senast redigerad av The Crash 2010-10-24 kl. 07:43.
Citera
2010-10-24, 07:39
  #2
Avstängd
KamelFikuss avatar
Nääej, ännu ett DotA-spel? När fan ska det vara nog?
Visst att små företag sysslar med skiten, men inte fan ska Blizzard göra det! Jag väntar ju fortfarande på Diablo III, för fan!
Citera
2010-10-24, 07:43
  #3
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Nääej, ännu ett DotA-spel? När fan ska det vara nog?
Visst att små företag sysslar med skiten, men inte fan ska Blizzard göra det! Jag väntar ju fortfarande på Diablo III, för fan!
Tycker det börjar bli löjligt nu. Blizzard ska inte hålla på med det. Alla andra företag har en anledning.

Riot Games - Har två stycken som arbetat med den gamla DotA communityn och utvecklat mappen.
S2 Games - Ville hjälpa DotA på traven genom att porta spelet till en ny motor
Valve - Vill samma som S2, fast denna gången med hjälp av IceFrog som är nuvarande utvecklare av DotA.
Blizzard - Ser pengar, och judar som dom är så vill dom också konkurrera.
Citera
2010-10-24, 07:43
  #4
Medlem
ornitologens avatar
Dom har ju bara gjort en custom map till SC2?
Citera
2010-10-24, 07:45
  #5
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ornitologen
Dom har ju bara gjort en custom map till SC2?
Osäker på vad du syftar på. Det finns en DotA mapp på SC2(som inte Blizzard släppt), men som det låter från videon så ska dom göra ett standalone spel. Heroes ska vara klassiska Blizzard karaktärer(Sylvanas Windrunner etc)
Citera
2010-10-24, 07:46
  #6
Medlem
ornitologens avatar
Okej, jag trodde bara blizzard skulle göra en custom map till sc2, inte ett standalone spel :O
Citera
2010-10-24, 08:56
  #7
Medlem
nickelms avatar
Klart det bara är ett custom game... hade varit MYCKET mer uppståndelse om det var ett helt eget spel... de säger ju tom i videon att de gjort det i Map editorn för SC2
Citera
2010-10-24, 09:29
  #8
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickelm
Klart det bara är ett custom game... hade varit MYCKET mer uppståndelse om det var ett helt eget spel... de säger ju tom i videon att de gjort det i Map editorn för SC2
Fast det är skit samma om det är custom eller standalone, dom gör det för att konkurrera med de andra.
Citera
2010-10-24, 12:28
  #9
Medlem
Duumburks avatar
Usch för företag som vill tjäna pengar! Vart är världen på väg!??!!?
Citera
2010-10-24, 12:34
  #10
Medlem
Förstår inte problemet, de här kommer inte kosta oss något. Varför skulle man vara emot det?

Skillnaden mellan SC dota och alla andra är att det är i en helt annan miljö och jag är helt klart hypad på testa det här.
Citera
2010-10-24, 12:35
  #11
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duumburk
Usch för företag som vill tjäna pengar! Vart är världen på väg!??!!?
Hade dom verkligen brytt sig om spelet hade dom samarbetat med IceFrog. Det var min poäng.
Citera
2010-10-24, 12:42
  #12
Medlem
Duumburks avatar
Varför det? Skulle icefrog vara den allsmäktige inom genren "DotA"?
Och sen så är väl "Blizz-dota" en rolig grej bara, precis som dom andra 3 custom mapsen som släppte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback