2013-11-12, 18:00
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Inga cs och inga items, förstår inte varför någon skulle vilja spela det här.
Vad kommer härnäst, ett modern warfare-fps utan vapen?

Haha, du är söt du.
Alla har olika preferenser & gillar annorlunda - visste du inte detta?

Men om man ska behöva ta exempel;

- Team levels: Supports halkar inte efter lika enkelt och har mer impact.
- Olika maps med olika objectives
- Mer vikt på objectives
- Customiza spells osv. +/- 0 med items imo.

.. och detta innan spelet ens är i beta.

Men gråt på du och fortsätt med Dota 2.
Citera
2013-11-12, 18:00
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Så cs och items är måttet på om något är bra eller ej?
Har du själv spelat det eftersom du dömer ut spelet på grund utav man tagit bort två saker?

Jag föredrar dota2 och kommer nog alltid att göra, men det är kul att Blizzard vågar göra något helt nytt, till skillnad emot LoL.
Kommer definitivt ge detta en chans!
Citera
2013-11-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Så cs och items är måttet på om något är bra eller ej?
Har du själv spelat det eftersom du dömer ut spelet på grund utav man tagit bort två saker?

Jag föredrar dota2 och kommer nog alltid att göra, men det är kul att Blizzard vågar göra något helt nytt, till skillnad emot LoL.
Kommer definitivt ge detta en chans!

Mmm man tar bort 2 av de viktigaste sakerna i ett ARTS.
Vad jag har sett så är det här ett ännu mer nerdummat LoL, och med tanke på att lol redan är ett nerdummat dota så

12 åringarna som är för dåliga för att lära sig dota spelar redan lol men det här kanske passar de ännu yngre kidsen.
Citera
2013-11-12, 18:51
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Vad jag har sett så är det här ett ännu mer nerdummat LoL, och med tanke på att lol redan är ett nerdummat dota så

12 åringarna som är för dåliga för att lära sig dota spelar redan lol men det här kanske passar de ännu yngre kidsen.

Vad bra att du redan insett att detta inte är ett spel för dig då!
Slipper du tänka på det i fortsättningen ju.
Citera
2013-11-12, 18:57
Medlem
Har ett Battlenet acc men inga spel kopplade till accet. Förutom WoW trial och Diablo Trial. Kan man anmäla sig till HOTS betan? Jag försökte med det stod någonting om att måste ha WoW, diablo eller något annat spel installerat?
Citera
2013-11-12, 19:00
Medlem
Gravers avatar
Citat:

Och detta baserar du endast på bristen utav dessa två saker?
Precis som man inte kan säga att LoL är skit innan man testat det (jag har, det var sämre än jag trodde), så kan man inte säga att HotS är ännu sämre bara för att det inte har CS eller Items.

Det finns inget i själva namnet ARTS som säger att man är tvungen att ha CS och Items med i spelet, dock har de flesta det för att de är för dumma för att komma på något eget så de kopierar dota.

Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Har ett Battlenet acc men inga spel kopplade till accet. Förutom WoW trial och Diablo Trial. Kan man anmäla sig till HOTS betan? Jag försökte med det stod någonting om att måste ha WoW, diablo eller något annat spel installerat?
Du svarade på din egen fråga.
De menar ju givetvis att man är tvungen att ha köpt Diablo eller WoW för att kunna ha chans till att komma med i betan.
Citera
2013-11-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Och detta baserar du endast på bristen utav dessa två saker?
Precis som man inte kan säga att LoL är skit innan man testat det (jag har, det var sämre än jag trodde), så kan man inte säga att HotS är ännu sämre bara för att det inte har CS eller Items.

Det finns inget i själva namnet ARTS som säger att man är tvungen att ha CS och Items med i spelet, dock har de flesta det för att de är för dumma för att komma på något eget så de kopierar dota.

Du svarade på din egen fråga.
De menar ju givetvis att man är tvungen att ha köpt Diablo eller WoW för att kunna ha chans till att komma med i betan.

Okej tack.!

Surt. Får väl helt enkelt vänta till spelet släpps alternativt open beta

När kan man räkna att spelet släpps ? Vår 2014? för tidigt?
Citera
2013-11-12, 19:14
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Okej tack.!

Surt. Får väl helt enkelt vänta till spelet släpps alternativt open beta

När kan man räkna att spelet släpps ? Vår 2014? för tidigt?

Skulle säga att det är alldeles för tidigt. Vågar inte gissa förrän betan är ute.
Citera
2013-11-12, 19:30
Medlem
Irradiates avatar
Citat:

Det är ju ingen hemlighet att skill-capen kommer att vara lägre än Dota 2, HoN och möjligtvis LoL. Men det behöver ju inte betyda att spela kommer att bli tråkigt för det? Du använder Modern Warfare som exempel. Jämför det med Quake eller CS, de flesta kan nog hålla med om att det är samma genre trots att det är väldigt olika spel.

Varför någon skulle vilja spela det? Då måste jag fråga, varför skulle någon vilja spela Dota, HoN eller LoL? Svaret ligger antagligen att det är bra action, strategi och teamplay. Du kan också lägga till att det är ett Blizzard-spel, självklart kommer folk att i alla fall testa det.

Att spelet är lättare då det inte finns cs eller items behöver inte betyda att spelet kommer att ha färre spelare. Tvärtom, du ser ju själv hur populärt LoL är. I och för sig kan det ha mycket att göra med att det var smarta nog att snabbt inse kraften av att släppa ett välgjort spel gratis. Men att spelet var lätt att lära sig och mycket förlåtande hade också stor betydelse.
Senast redigerad av Irradiate 2013-11-12 kl. 19:36.
Citera
2013-11-13, 00:20
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Du skrev alltså åtta rader text men du var inte ens i närheten av att svara på min fråga.

Personlig preferens, vilket jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Olika saker tilltalar olika människor. Det finns antagligen ingenting som gör att du skulle välja det här spelet över något du redan spelar, då gör du inte det.

Att du inte ser mitt svar tycker jag är förvånande, men jag kan inte uttrycka mig mycket mer i klartext, spelet kommer för att de vill innovera Moba som genre och därför locka spelare som känner att någonting är fel med de Moba-spel som finns på marknaden idag.

Citat:

Varför skall man göra en kopia av ett spel som redan finns? Det brukar inte fungera och det lär inte göra det i blizzards fall. Blir det för likt HoN/Dota/LoL så kommer det inte locka människor i samma utsträckning. Blizzard är också kända för innovation med redan kända element. Så anledningen är antagligen just för att bryta normen.
Citera
2014-01-06, 04:17
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Såg trailern först nu och damn vad sugen man blir, aldrig spelat dota,lol, hon eller sånt men blivit tjatad på det flera gånger, gillar verkligen att det är blizzard
Citera
2014-01-06, 13:18
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Såg också trailern nyss, och blev riktigt intresserad. Sitter just nu och lirar league of legends och trivs rätt bra med det, men det känns som att det kommer att dö ut inom en snar framtid. Bra att ett företag som blizzard lägger fokus på moba-scenen. Kan nog bara bli bra det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in