2021-02-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Bra ändå att du som tror på SE som GM tycker att de här uppgifterna får karaktären skvaller. Det börjar faktiskt bli löjligt att TP försöker få allting till att det är SE som ligger bakom. Det kan lika gärna vara vem som helst som har ringt in de här anonyma tipsen. TP borde stoppas, han är ju inte seriös för fem öre.
Jag tror att samtalen mycket väl kan ha ringts men det blir ju när uppgifterna inte kunnat bekräftas av karaktären skvaller.Det tror jag även att de flesta av oss som tror på SE som GM håller med om.Vi får helt enkelt konstatera att vi inte vet huruvida den teorin stämmer eller inte Det är heller inte av nån egentlig betydelse gällande hans möjlighet att kunna vara GM
Citera
2021-02-24, 13:28
Medlem
Citat:
För att han är ohederlig och har påverkat PU med sina fantasier. Självklart får man spekulera men det TP håller på med finns det ju ingen substans i alls.
Vi ska nog inte underskatta PU.Jag tror inte att de bara sa haha ja men så var det nog.SE förefaller ha utretts i flera år och PU har ju tillgång till material som inte vi andra har.De har en större helhetsbild än oss andra .TP är knappast ohederligare än andra journalister och författare däremot är han med stor sannolikhet på rätt spår vilket verkar röra upp många känslor inte minst här inne .Sedan vill jag påminna om yttrandefriheten och tryckfrihetslagen.
Citera
2021-02-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Jag är helt obrydd. Är du? Verkligen?
Så vi ska ha ett samhälle där oskyldiga hängs ut? Jag vill ha en lösning på det här mordet. Jag hade köpt SE som GM om nån kommit med nån slags bevis men sanningen ligger nån annanstans.
Citera
2021-02-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Vi ska nog inte underskatta PU.Jag tror inte att de bara sa haha ja men så var det nog.SE förefaller ha utretts i flera år och PU har ju tillgång till material som inte vi andra har.De har en större helhetsbild än oss andra .TP är knappast ohederligare än andra journalister och författare däremot är han med stor sannolikhet på rätt spår vilket verkar röra upp många känslor inte minst här inne .Sedan vill jag påminna om yttrandefriheten och tryckfrihetslagen.
Blir irriterad när han resonerar som att det var så det gick till hela tiden som om det var självklart..Hade han bevis skulle jag ha köpt SE som GM. Jag har inga såna prestigegrejer för mig men nu har han ju inte det..
Citera
2021-02-24, 13:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej det har jag inte sagt men det blir ju så att alla dansar efter TP:s pipa i och med att det är SE som har hängts ut. Visserligen har inte KP sagt att det går att styrka att det var SE men vad säger du om det här uttalandet:
– Det strider mot Europakonventionen och mot mänskliga rättigheter att på så lösa boliner peka ut någon som sedan 20 år är avliden, säger tidigare överåklagaren Sven-Erik Alhem.''
Vi var nog många som var besvikna där direkt efter åklagarens pressträff, och upprörda över hur fan man nu kunde peka ut en ny stackars oskyldig i det här mångåriga palmespektaklet. Jag stängde själv av TV:n efter fem minuter när jag tyckte att det började spåra ur. Det kanske inte är helt lätt att sätta sig in i vad misstankarna mot SE grundar sig på, men anstränger man sig lite och t.ex. kollar på hela pressträffen så går det. Det skulle förvåna mig om Sven-Erik Alhem nu en tid efteråt, nu när det har fått sjunka in lite, fortfarande betraktar det här som "lösa boliner":
https://sverigesradio.se/artikel/7493100
Senast redigerad av Draifos 2021-02-24 kl. 13:51.
Citera
2021-02-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi var nog många som var besvikna där direkt efter åklagarens pressträff, och upprörda över hur fan man nu kunde peka ut en ny stackars oskyldig i det här mångåriga palmespektaklet. Jag stängde själv av TV:n efter fem minuter när jag tyckte att det började spåra ur. Det kanske inte är helt lätt att sätta sig in i vad misstankarna mot SE grundar sig på, men anstränger man sig lite och t.ex. kollar på pressträffen ett par gånger så går det. Det skulle förvåna mig om Sven-Erik Alhem nu en tid efteråt, nu när det har fått sjunka in lite, fortfarande betraktar det här som "lösa boliner":
Jag tycker fortfarande att det är oerhört lösa boliner. Det är ingen som har känt igen SE som GM. Vittnesmålen stämmer inte in på SE ens förutom YN o möjligtvis LJ. Vid mordplatsen pratas det om blå täckjacka och stickad mössa.
Citera
2021-02-24, 13:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vi var nog många som var besvikna där direkt efter åklagarens pressträff, och upprörda över hur fan man nu kunde peka ut en ny stackars oskyldig i det här mångåriga palmespektaklet. Jag stängde själv av TV:n efter fem minuter när jag tyckte att det började spåra ur. Det kanske inte är helt lätt att sätta sig in i vad misstankarna mot SE grundar sig på, men anstränger man sig lite och t.ex. kollar på hela pressträffen så går det. Det skulle förvåna mig om Sven-Erik Alhem nu en tid efteråt, nu när det har fått sjunka in lite, fortfarande betraktar det här som "lösa boliner":
Ja det där uttalandet är på gränsen till fräckt. Samma som kritiken mot TP och Filtergänget, lite år det här hållet

https://www.youtube.com/watch?v=mKV3U38yTRE
Citera
2021-02-24, 14:01
Medlem
Citat:
Så vi ska ha ett samhälle där oskyldiga hängs ut? Jag vill ha en lösning på det här mordet. Jag hade köpt SE som GM om nån kommit med nån slags bevis men sanningen ligger nån annanstans.

Det är väl mer en moralfråga/samhällsfråga, och det finns en tråd speciellt tillägnad för detta.

Det är rätt meningslöst att sitta och avkräva bevis av folk på ett nätforum på ett statsministermord över 30 år i efterhand. Ingen av oss vet, och ingen av oss kan magiskt fixa fram bevis. Vi är här för att spekulera, inte döma någon i en rättegång.
Citera
2021-02-24, 14:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det är lätt att förstå KP:s optimism redan 2018, ja egentligen ända till slutet. Tyvärr sket det sig med "puffrrran" , som var advokat Thomas Olssons 5 första punkter på att-göra-listan till Thomas P.

"Du kan inte komma med nåt som har med Palme att göra om du inte har ett vaaapen!".
Citera
2021-02-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niqq
Det är väl mer en moralfråga/samhällsfråga, och det finns en tråd speciellt tillägnad för detta.

Det är rätt meningslöst att sitta och avkräva bevis av folk på ett nätforum på ett statsministermord över 30 år i efterhand. Ingen av oss vet, och ingen av oss kan magiskt fixa fram bevis. Vi är här för att spekulera, inte döma någon i en rättegång.
Inte här. Jag menar TP och KP. Det måste finnas belägg för anklagelser om man ska släppa böcker och ha presskonferenser. Annars kan man ju slänga ur sig vad som helst.
Citera
2021-02-24, 14:17
Medlem
Citat:
Inte här. Jag menar TP och KP. Det måste finnas belägg för anklagelser om man ska släppa böcker och ha presskonferenser. Annars kan man ju slänga ur sig vad som helst.

Ja kanske det. Men vad vill du att vi ska göra åt det? Vad är poängen med att älta det här för oss?

Säg det till PU eller TP i så fall, det blir rätt tröttsamt att sitta och höra på allt gnäll i den här tråden och helatiden behöva förklara sig, precis som att vi är några slags försvarsadvokater för TP och PU. Det är nog ingen här som tycker att presskonferensen var bra. Det är nog ingen här som tar TP's potentiella teorier för någon slags fakta även om han och filter marknadsför den som lösningen för att få uppmärksamhet.

De allra flesta här skiter fullständigt i allt det där. De flesta är här för att spekulera och nysta, jämför med CA-tråden där folk kan lägga fram nya uppslag utan att bli häcklad och behöva försvara PU.
Citera
2021-02-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är lätt att förstå KP:s optimism redan 2018, ja egentligen ända till slutet. Tyvärr sket det sig med "puffrrran" , som var advokat Thomas Olssons 5 första punkter på att-göra-listan till Thomas P.

"Du kan inte komma med nåt som har med Palme att göra om du inte har ett vaaapen!".
Ja men KP var lite för optimistisk i sina uttalanden i media.Det skapade lite för stora förväntningar på en lösning.Att han kände att han nog visste vem som är GM kan man förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in